inleiden als ik het wil?

Discussie in 'De bevalling' gestart door guusje11, 16 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    hoi meiden,

het zit zo , ik ben op 6 februari uitgeteld dus over 7 en een halve week.
    nu vroeg ik me af of ik de bevalling kan laten inleiden zonder medische indicatie daarvoor. :rolleyes:
    ik zou onze meid namlijk graag op 38 wekne of 39 weken laten komen.
    dat is voor onze gezinssituatie veel makkelijker en dan kan ik veel meer genieten van onze dochter. :baby:
    ook mijn vader moet veel naar het buitenland en die vertrekt net na mijn uitgerekende datum en er is dus kans dat die zijn eerste en enige kleinkind dan pas een paar weken nadien ziet en dit wil ik niet.
    :(

2. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Nee natuurlijk doen ze dat niet. Inleiden is niet iets wat ze zomaar even doen, en al helemaal niet als het niet echt hoeft.
    Je vader zal dus iets moeten regelen als hij zijn kleinkind gelijk wil zien, en jij geniet echt wel van haar hoor, of ze nou met 38 of 41 weken komt.

3. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ook inleiden heeft z'n risico's....als er geen medische reden toe is gewoon uit zich zelf laten komen. Dat is echt het beste voor beeb en jou lijf ;)

4. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    ik ben belgische en daar doen ze het wel hoor.
    zal nogal moeilijk zijn voor mijn vader om iets te regelen aangezien hij dan in een grote toer zit met rabobank.
    hij kan niet even zeggen ik ga deze toer niet mee, want dan heeft bv. lars boom enz. geen masseur en verzorger. :)

5. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Oké, als ze het in België wel doen, waarom vraag je het dan?

6. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Nou dan doen juliie dat toch....vind het raar als een zh rekening gaat houden met opa en/of Lars Boon...zelfs voor Belgie :rolleyes:

7. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Om zo'n reden inleiden? oke.......vaag...

8. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    misschien omdat ik belgische ben maar in nederland woon. :x

het is niet zo simpel als jullie denken hoor. ik kan mijn vaders beroep niet veranderen.
    het is nu eenmaal belangrijk en hij kan er niks aan doen.
    het is niet zo dat hij even naar zijn werkgever kan bellen en zeggen ik kom niet vandaag.
    hij is mijn vader en IK wil dat hij zijn kleindochter onmiddelijk kan zien.
    het is het enige kleinkind en dat zal altijd zo zijn.

het kan trouwens goed zijn dat ik een keizersnede moet krijgen, dus heb echt nog wel meer klachten dat dat jullie denken hoor.
    ik vroeg het me gewoon af of ze het deden ook als de keizersnede niet nodig was?
    mijn vraag is gewoon "leiden ze IN NEDERLAND je zwangerschap in als je het zelf vraagt"

9. supermummy

supermummy Niet meer actief

10. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    ok bedankt,
    dat is alles dat ik vroeg.
    maar soms krijg je hier antwoorden die echt je gevoelens wel eens raken hoor :( :confused:

ik moet dadelijk toch naar de verloskundige en dan bespreek ik het daar even.

11. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    En het antwoord was nee, waarop jij over België begon... :)

12. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Nee, ze leiden hier in Nederland niet in als je daarom vraagt.
    En dat is maar goed ook, want er zijn (zoals anderen ook al vermelden) behoorlijk wat extra risico's aan verbonden voor moeder en kind.

Moet niet gekker worden hoor.
    Dat iedereen maar zelf de datum zou kunnen prikken waarop je kindje geboren wordt :confused:

Tuurlijk wil je graag je vader erbij hebben, dat snap ik best.
    En het lijkt me ook heel vervelend voor je, dat je geen zekerheid hebt of dit al meteen gaat lukken of pas weken na de geboorte.
    Tegelijkertijd zit het leven zo in elkaar....
    En dat is volgens mij alleen maar goed. Als alles vantevoren vast zou liggen en bekend zou zijn, dan zou het doodsaai zijn, niet?

13. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Bespreek het inderdaad even met je verloskundige, meid.
    Ik ga in ieder geval voor je/jullie duimen dat je vader er lekker bij kan zijn!

14. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    dat klopt, maar als ik het al wist zou ik het toch nie vragen :rolleyes: :)

als je in belgie een emotionele gegronde reden hebt doen ze het wel
    een vriendin van mij heeft zelf een babywinkel en heeft gewoon zelf de dag bepaald waarop ze is bevallen omdat dat voor haar makkelijk was.

omdat mijn vader in een wereld zit met veel bekende mensen weet ik ook dat zij het allemaal doen.
    gewoon uit gemak.

maar dat is bij ons niet het geval, er is echt nog een reden waarom wij het willen. ;)

15. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    unbelievable, ik heb verdikkie met de tweede, HELLP syndroom gehad en werd met gods gratie met 39 weken ingeleid.
    Ik zou uit mijn vel springen als ik een roomy had gehad die in werd geleidt omdat mijn vader de baby dan kon zien!
    Dat je het uberhaupt overweegt...
    Gelukkig kan dit niet in Nederland

16. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    dat doe je goed....maar als je een keizersnee krijgt is nogmaar de vraag of ze plek hebben op het moment dat jij dat wil.

Als het zooooooooo belangrijk is had je je vaders agenda mee naar bed moeten nemen ;)

emotionele rede...da's vaak iets als je bv anders grote kans heb om te bevallen op een sterfdag van een vorig kindje ofzo...echt zwaare emo dingen...niet Lars Boon.

17. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    :) :)

18. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    nogmaals zoals ik al zei,
    dat is niet de reden, maar 1 van de kleine reden... :rolleyes: :evil:

ik kan de reden hier niet zetten en zal het wel met de verloskundige bespreken want blijkbaar zijn er hier weinig mensen op het forum die begrijpend zijn. :confused:
    ik stel gewoon een vraag hoor en hoef echt geen scherpe antwoorden terug :(
    vind het heel erg dat sommige mensen zo durven reageren zonder dat ze iets van ons afweten.
    maar maakt niet uit , ieder zijn mening. ;)

ik kan er niet aandoen dat ik de dochter ben van een bekende vader.
    maar dit is zeker NIET de reden waarom ik ingeleid zou willen worden

19. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Als jij iets op het forum zet, is vaak de consequentie dat je daar reactie op krijgt. dat is namelijk de werking van een forum.
    Zelfs als het niet de antwoorden zijn die je verwacht of wilt horen.
    Sucses met alles ik hoop dat alles gaat zoals je had verwacht.

20. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    :-s ....het is niet hard, net hou je het leest...laatste 2 a 3 weken zijn heel belangrijk voor de baby..longen zijn aan het uitrijpen..vet opbouw voor reserves buiten de buik...echt je beeb kan het best het zelf aangeven wanneer ie klaar is ;)

Deel Deze Pagina