Zoals de titel het al zegt: Wat doen jullie aan het einde van de zwangerschap nog allemaal zelf in het huishouden? Ik doe eigenlijk alles nog, maar merk wel dat het me minder makkelijk af gaat. Vandaag met de stofzuiger de trappen zuigen is niet meer zo fijn als een paar weken geleden. Maar het huis is netjes, dus het is een kwestie van bijhouden. Maar er komt nu ook nog bij dat ik ook niet zo veel zin meer heb in al dat gepoets. Mijn zoontje zit op dinsdag en woensdag op de creche en ik merk dat ik deze dagen juist gebruik om even lekker te niksen. Dus de andere dagen loop ik dan toch maar weer met poetsdoek door alle kamers heen. Je weet maar nooit wanneer je gaat bevallen en het moet dan wel netjes zijn.
Ik doe eigenlijk ook niet veel meer. Stofzuigen, dweilen, en de kattenbak doet m'n man. Ik haal enkel nog af en toe een doekje ergens langs, en doe de toiletten en de was. Ow, en ik zorg natuurlijk wel voor m'n andere kinderen . Ik slaap al maanden heel slecht, dus alle energie is inmiddels weg, en zit alleen maar af te wachten wanneer het nu eindelijk eens een keer begint. Ben gewoon helemaal klaar met het hele zwanger zijn.
Ik heb de afgelopen dagen de strijk gedaan. Verder ruim ik soms de vaatwasser nog in en uit, maar door ernstige BI en ischias kan ik bijna niks meer zelf. Irriteert me nu wel, want de vloer is vies en ik kan hem niet zelf schoonmaken .
Mijn man stofzuigt en dweilt altijd al en doet ook altijd de badkamer. Dat is dus niet veranderd, maar momenteel zie ik mezelf dat ook echt niet meer doen. Ik doe wel de was en het stoffen, dat gaat ook gewoon nog. Daarnaast ben ik nog wel redelijk druk met alle baby-dingen op orde te maken: allemaal niet gelukt voor m'n verlof, doordat het op m'n werk ongelovelijk druk was en ik behoorlijk wat overuren heb lopen maken De vaatwasser in en uitruimen is ook hier niet zo'n geweldig succes meer, dus op de dagen dat ik thuis ben geweest met Thirza en weinig rust heb gehad, doet mijn man dat nu ook. Op de andere dagen lukt dat me wel aardig nog en doe ik dat nog zelf. Koken is ook niet zo'n succes meer als ik er lang bij moet staan, dus ook dat doet mijn man nu. Mijn dochter gaat ook 2 dagen naar de gastouder en op die dagen doe ik een paar dingen die met haar erbij lastiger te doen zijn en verder rust ik vooral ook uit, omdat ik daar met haar erbij weinig aan toe kom Ben begonnen met het maken van een aantal digitale fotoboeken die nog altijd eens moesten en waar ik op die dagen dus heerlijk de tijd voor heb
Bij mijn dochter deed ik alles tot ik beviel met 41+4 zonder problemen eigenlijk. Denk dat dat deze keer wel anders gaat zijn, alles lijkt al wat zwakker.
Ik doe alles zelf nog, al helpt mijn vriend nu wel vaker. Heb vanaf week 20 snel harde buiken, last van mn bekken en rug, maar ben iets te eigenwijs om te minderen (tot grote ergenis van vriend ). Maar idd, het kan nu elk moment gebeuren en wil het dan gewoon netjes en schoon in huis hebben.
Ik word over 1 a 2 wk ingeleid wegens hoge bloeddruk. Heb last van ischias en zit sinds wk 29 thuis. Ik doe zoveel mogelijk, maar als iets niet lukt, doet mijn vriend het. Hij ruimt standaard de vaatwasser uit 's ochtends en het stofzuigen laat ik aan hem over. De was doe ik zelf, maar het sjouwen met wasmanden mag hij doen Boodschappen doen we in het weekend samen zodat hij de zware dingen kan tillen en ik doe doordeweeks nog kleine boodschapjes om er nog ff uit te zijn! Ik probeer wel elke dag iets te doen om me nuttig te voelen. Dus heb een lijstje met dingetjes die ik nog wil doen deze week.
God, de nesteldrang hé. Hier loop ik alles mega te poetsen (tot zelfs alle kasten uitruimen en proper maken) ook heb ik alle ramen gedaan (om 1 of andere bizarre reden moesten die proper worden). Maar alles gaat trager en moeilijker. Dus denk een beetje aan een sumo-worstelaar. Benen ver uit elkaar en dan door de knieën ipv gewoon te bukken. En dan te bedenken dat een paar dagen na de geboorte het hier weer een stal gaat zijn. LOL
Heel herkenbaar: wil hier ook alles schoon en opgeruimd hebben. Helpt niet echt dat we daar de afgelopen 4 jaar door alle gedoe hier niet bijzonder veel aan toegekomen zijn, maar m'n nesteldrang helpt nu wel aardig om eindelijk ons huis een beetje fatsoenlijk op orde te krijgen
ik doe nog steeds alles! mijn huisje is de hele dag door perfect proper en netjes in orde en de was en strijk doe ik ook nog gewoon...Het gaat wel moeilijk en heb er wel last van, maar ik wil natuurlijk een proper huisje
Behalve stofzuigen (te pijnlijk vanwege bekkeninstabiliteit) deed ik alles nog, alleen een tandje langzamer. Vond het heerlijk dat mijn huis lekker schoon en fris was en was ook verslaafd aan de geur van bleek Zullen de hormonen wel geweest zijn.
Zelfs zonder zwanger te zijn heb ik een soort van nesteldrang/poetsobsessie. Dus ook nu gewoon doorpoetsen hier. Gelukkig heb ik bij mijn zwangerschappen niet veel lichamelijke klachten. Dus het is allemaal gewoon te doen. Ik had een lijstje gemaakt van wat ik echt af wilde hebben de laatste weekjes voor de bevalling. Zoals kasten uitruimen en alles weer netjes gesorteerd erin, douche goed schrobben/ontkalken. Boven de kasten en keukenkastjes schrobben. Etc. Doordat ik voor de rest alles bijhoudt is het makkelijk en snel gedaan. Nu dweil ik 1x per week boven en beneden om de dag.... Hihi het nestje is dus eugenlijk klaar voor de baby hier.
doe alles nog.. gaat wel moeilijk en met veel pauzes er tussen luk het me aardig... ik begin smorgen na een half uur als ik wakker ben en ben om 12 uur half 1 altijd klaar....
Al heel lang niet veel meer, omdat ik bekkenklachten heb, die ik ook nog had van mijn vorige zwangerschap. Dus manlief kan inmiddels aardig poetsen Ik doe de was en de lichte boodschapjes en het rommeltjes opruimen. En koken. Verder kan ik heel goed delegeren
Ik doe hier ook alles nog, al gaat het wel wat rustiger en moeizamer. Moet ook rustig aan doen omdat mijn bloeddruk gigantisch schommelt. Maar goed me lichaam fluit mij wel terug als het teveel is en dan ga ik even liggen en neemt mijn man het over. We zitten op dit moment alleen al 2 weken in de puin. De woonkamer moest nodig aangepakt worden qua verf. Dus heb mij 2 weken in moeten houden en in de keuken geleefd met een dochter van 3. Was en is geen pretje. Maar goed eind is in zicht en dan kan ik eindelijk van mijn rust genieten.
Hahaha, een sumoworstelaar! Ik zie het helemaal voor me! Ik doe eigenlijk alles nog, behalve de kattenbak, maar nu ben ik ook nog niet zo ver als jullie, dus ben benieuwd hoe lang ik het volhoud...
Alles nog maar wel langzaam Te langzaam naar mn zin maar jaa als ik het mn vriend laat doen is het toch niet naar mn zin