Weeen remmers

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door HooyoShimbir, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Thanks ik hoop t ook echt!
    Krijg ik ook heel vaak van de vpl te horen maar de gyn geeft ze dan de volgende dag gelijk op hun donder omdat ze gelijk me aan t ctg willen hebben. Nu las ik dat jij nog niet aan t ctg mocht, mag dat vanaf morgen wel?

Gefeli alvast elke week, elke dag is er een bij :) en ook nu is bet nog veel te vroeg maar je bent al van een end gekomen en je doet er alles aan je kleintje binnen te houden.

2. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    CTG doen ze hier (MMC Veldhoven) pas vanaf 25 weken. Daarvoor interesseert het ze niet zoveel of een baby het wel of niet naar de zin heeft in de buik. Na 25 weken halen ze hem eventueel, als z'n hartslag oid wegvalt. Klinkt lekker grof, maar zo hebben ze het uitgelegd.

Ik vind het zo apart hoe verschillend alle verpleegsters/verplegers reageren! De ene trekt meteen aan de bel waardoor ik een echo krijg (toen had ik minder last dan nu) en de ander reageert heel laconiek. De ene dag komen ze alleen je controles doen en zie je ze verder niet, de dag daarop loopt er om de zoveel tijd iemand binnen om te vragen hoe het gaat. Maar ja, we slikken het allemaal maar ;) ze zullen wel weten wat ze doen.

Elke dag extra is inderdaad mooi meegenomen :)! Ook bij jou, maar ik hoop dat je lekker naar de 34 weken gaat en vanuit daar zelfs nog verder. De complicaties nemen alleen meer af hoe verder je komt. Word de kleine bij jou op goed gewicht geschat?

Nog even een vraag, hoe vaak krijg(en) jij/jullie een echo? Dan bedoel ik groeiecho's, dus niet inwendig.
    Las in het infoboekje hier dat ze dat elke twee weken doen, maar heb er nog niks over gehoord. Lig er vrijdag twee weken en echo's zijn toch altijd wel leuk :p. Ben heel benieuwd naar het geschatte gewicht.

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    He daar lag ik ook! Ik herken het wel wat je zegt, zoveel verschil tussen verpleegkundigen maar ook tussen gyn's...

Veel sterkte allebei, ik blijf even mee lezen en duimen voor jullie!

4. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Echt hier ook met die vpl!! Komen ze net langs dus ik zeg ik heb wel weer wat harde buiken maar hoef niet te zuchteb. Wilt u dan een ctg vragen ze? Dus ik zeg nou ja ik krijg er strax toch nog een dus wacht daar wel op. Ohh maar mevr als het goed gaat hoeft u geen ctg's meer..wtf!!! Ben nog geen 12 uur van de weeen remmers af. En ja ik heb sinds de weeen remmers eraf zijn geen bloedverlies meer maar wat maakt dat nou uit? Is het nu pas weer erg als ik bloedverlies heb? Andere doen de weeen nix? En daarbuiten ik lig hier al 10 dagen 2x per dag aan t ctg en tussendoor ook vaak nog als ik last heb van de weeen/harde buiken.
    En dan zou t nu niet meer hoeven....

Sorry hoor was ff frustratie eruit vooral omdat deze vpl vorige week me ook 3 uur met pijnlijke harde buiken heeft laten liggen en omdat ik toen ook een dagje geen bloedverlies had geen ctg heeft aangesloten en gezegt van "dat hoort er nou eenmaal bij". Heb dat ook tegen de gyn gezegt en die was daar echt niet blij mee en vond het belachelijk. Nu moet ik dus eisen om een ctg van de gyn s ze die niet gelijk geven.

Zou je een vpl mogen weigeren? Want baal hier zoo van.

Sorry voor me geklaag dames.

5. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hee, wat spannend voor je zeg!

Natuurlijk kun je om een andere vpl vragen, geen probleem lijkt mij. Maar misschien is het gewoon een gevalletje miscommunicatie, denkt de vpl dat je geen standaard ctg hoeft (of wil!) als je je goed voelt tenzij je zelf aangeeft, zoals nu, dat je wel degelijk last hebt van harde buiken.

Om op je oorspronkelijke vraag antwoord te geven: ik kreeg bij 32.4 spontane weeën en na de remmers en longrijpingsspuiten zette de bevalling toch langzaam door en is mijn zoontje met 33.1 weken geboren. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik het advies van zo rustig mogelijk aan doen, niet helemaal heb opgevolgd. Geen gekke dingen, maar ben bijvoorbeeld toch mijn haar gaan wassen terwijl ik alleen naar de wc mocht. Weet niet of het iets had uitgemaakt, maar voor je eigen gemoedsrust zou ik ook echt rust nemen.

Een tweede kuur remmers geven ze op deze, en jouw, termijn niet meer. De longetjes zijn nu in principe gerijpt door de spuiten en de remmers zijn heftige medicijnen die nu schadelijker zouden kunnen zijn dan een vroeggeboorte. Bovendien zal de baby een reden hebben om zo vroeg te komen en die kunnen ze helaas niet altijd achterhalen en/of voorkomen, waardoor geboren laten worden op deze termijn een veiliger keus is.

Mocht je bevalling doorzetten, en dat hoop ik niet voor je, zorg dan dat je een fijn iemand in de achterwacht hebt. Op het moment dat de kleine er is zal hij/zij snel naar de kinderafdeling moeten en dan is het fijn dat papa mee kan met de baby en veel foto's voor jou kan maken en jij niet alleen achterblijft op de verloskamer.

Sterkte!

6. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Bedankt voor je uitgebreide reactie kim.
    Ze weten idd ook gewoon niet waarom ik weeen krijg. Heb geen blaasontsteking of iets in die richting wat daarvoor kan zorgen.
    Ben wel heel blij dat de longrijpingsprikjes geweest zijn dus wat dat betreft is er alles aan gedaan wat we kunnen doen en nu is het aan mij om volledig me rust te houden... En dat vind ik wel lastig.

Heb net even in de stoel voor t raam gezeten en heb nu al 8 pijnlijke harde buiken gehad in een uur :(

Over de vpl, met de andere gaat t goed want er is gewoon een duidelijk beleid dat wanneer ik meer last heb een ctg krijg. Vorige week ging het met deze mis en nu gaat t weer mis en daar baal ik gewoon van. Volgens mij s ze ook een leerling want ze mag zelf geen ctg's enzo aanleggen.

7. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben in januari bevallen (MMC Veldhoven) met 30 weken en 1 dag zwangerschap.

Ik lag al vanaf 26,5 week in het ziekenhuis. Heb toen weeenremmers gekregen en longrijping. Het is toen een week stil geweest en toen mocht ik dus naar huis. Een week thuis geweest, toen begon het weer. Dus hop weer naar het ziekenhuis, weer longrijpen en weeenremming. Toen was ik inmiddels 28,5 week. Toen heb ik 10 dagen in het ziekenhuis gelegen, mocht helemaal niets.

Vooral was het bij mij zo onvoorspelbaar omdat het heel snel ging bij mij. Na een paar keer buikpijn gehad te hebben, had ik al een verstreken baarmoedermond. En de 2e keer kwam ik binnen met 2 cm ontsluiting. Ik voelde het niet aankomen, vandaar.

Dus toen moest ik 10 dagen blijven. Na 10 dagen mocht ik naar huis maar ben ik wel getoucheerd. Alles was rustig. Na het toucheren voelde ik al dat het eigenlijk teveel was. Ik ben naar huis gegaan en een uur later is het weer begonnen.

Na 30 weken remmen ze niet meer, dus toen ben ik snachts ook bevallen.

Ik ben nu 6,5 week zwanger van onze 2e, maar ik weet wel hoe ik het de volgende keer dus NIET wil. Ik blijf dan dus gewoon in he tziekenhuis en niemand komt er aan.

Ik hoop dat het bij jou rustig blijft, maar daar moet je wel in vertrouwen. Ze zeggen in Veldhoven: de helft daar bevalt te vroeg, maar er zijn er ook super veel die gewoon naar huis gaan en volledig uitdragen.

8. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hee, hoe is het gegaan vannacht? Is het weer rustig geworden of blijft het rommelen?

9. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    T blijf rommelen helaas, wordt ook weer erger en heb ook weer bloedverlies. Dus blijf bedrust houden.
    Morgen willen ze de bmh weer opmeten. Heb dan ook me groeiecho want de kleine heeft ook een groeiachterstand van zo 3 weekjes.

Bijna 33 weken dan "hoef" ik er nog maar 4....ben het echt zat maar wil wel deze 4 weken nog even door.

Heb ook heel erg hoofdpijn vandaag :(

10. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ach sh*t zeg, slopend die onzekerheid en spanning.

Het zou mooi zijn als je de 34 weken haalt en prachtig als de kleine nog tot 36/37 weken blijft zitten en gelijk lekker mee naar huis kan.

Mijn ervaring is dat de kindjes geboren na 31 weken zwangerschap bij V op de afdeling het zonder uitzondering zeer goed deden en dat er na een paar maanden niks meer te merken was qua achterstand ten opzichte van a terme baby's (althans wat ik weet van de moeders met wie ik contact heb gehouden). Maar goed, een start op de kinderafdeling wens je je kleine niet toe en ook voor jezelf is het een loodzware kraamtijd, zeker met een dochter thuis die jou natuurlijk nu al mist.

Oh als ik je nog een tip mag geven, voor het geval je toch voor de 37 weken bevalt. Hopelijk overbodig en misschien wat bemoeizuchtig, maar ik was blij dat ik het van tevoren wist. In veel ziekenhuizen is het standaard beleid om een knip te geven bij een premature geboorte, puur uit voorzorg om de druk op het hoofdje te verkleinen. Uit onderzoek is echter gebleken dat dit na 30 weken zwangerschap overbodig is en ik kan me zo voorstellen dat je de hechtingen kunt missen als kiespijn. Wie weet wil je het meenemen in een eventueel bevallingsplan.

Ik ga voor je duimen, veel sterkte vandaag!

11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    HooyoAasiya, waarschijnlijk zullen ze ook nooit een reden kunnen vinden voor je vroegtijdige weeen. Bij mij gooien ze het nu op een overactief kind en een snel geprikkelde baarmoeder. Maar tijdens de zwangerschap van mijn zoontje, die een stuk rustiger in de buik was, lag ik ook met 34 weken met weeen in het ziekenhuis... dus het zal allemaal wel.

Groeiecho krijg ik om de 2 weken. Ctg kreeg ik in het ziekenhuis dagelijks, erna niet meer maar had dan ook geen klachten meer.

Urine is bij mij ook elke keer gecontroleerd, nooit wat uitgekomen. Totdat ik gisteren thuis wat bloedverlies had, gyn gebeld moest gelijk komen. Terwijl ik mijn zoontje naar de buurvrouw bracht zodat zij even op kon passen schoot ik plots in een weeenstorm. Deze heeft 3 uur aangehouden en werd daarna langzaam minder. Toch voor de zekerheid weer urine gecontroleerd en dit keer dus wel een mega blaasontsteking. Klinkt misschien raar maar ik ben dus blij dat er een keer een reden is voor mijn weeen. Ben nu weer lekker thuis met antibiotica en 2 a 3 pijnlijke harde buiken per uur. Dus het klinkt misschien stom maar als het toch wat erger aan het worden is, vraag of ze toch nog even je urine checken, want je weet maar nooit!

Sterkte in elk geval en ik hoop dat je klachten snel verdwijnen!

Kim31, bedankt voor je tip over die knip! Ook al ben ik 'al' 35 weken, ga het zeker even aankaarten bij de gyn!

12. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hallo,

Cin het houdt bij jou ook niet op he! Wel fijn dat er nu wel een oorzaak voor is dan kunnen ze er wat aan doen. Ze remmen nu niet meer bij je he? Nu over de 34 weken.

Ik lig nu precies 2 weken in het zkh. Mocht vandaag een beetje lopen want na de weeenremmers is mn bmh zelfde gebleven. 2.4
    Maar me lichaam is zooo slap. Hadden jullie dat ook? Me benen zijn net elestiekjew en wordt duizelig van lopen.
    En heb echt maar 5 min gelopen.

Ik hoop zo ergens nog naar huis te mogen...heb helaas nog steeds bloedverlies...

Bedankt voor de til over de knip! Goed om te weten.
    Hoe is het met de andere dames?

13. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    @hooyoAasiya;
    Dat slappe herken ik ook.. Als ik even twee minuten sta tijdens het douchen, krijg ik daarna ook zo'n week gevoel in m'n benen. Ga dan toch maar weer zitten :p.

Weten ze waar het bloedverlies vandaag komt bij jou?

En een klein feestje vandaag! Je bent 33 weken :). Zo kom je wel dicht bij de 'veilige' grens!

@Cin, gelukkig dat er nu wél een reden achter de laatste weeen storm zat! Dan kan het tenminste goed bestreden worden.

Hier blijft het ook goed rommelen. Krijg nu dagelijks CTG en daarop zijn frequent harde buiken te zien :(. Ze nemen wel wat af nadat ik m'n remmers ingenomen heb, maar niet helemaal. Sinds vanochtend dipt de hartslag ook af en toe tijdens of na een harde buik. Dat houden ze nu goed in de gaten, dus om 11:00 nog een CTG gehad en vanavond om 20:00 weer. Vanmiddag ook 2,5 uur aan de CTG gelegen, omdat ik veel pijnlijke harde buiken had. Krijg nu een hogere dosis adalat en nog een kuur van die zetpillen er boven op.
    Gelukkig doet het niet echt veel aan de bmh of ontsluiting, bmh is nu zo'n 2cm.

Als het goed is krijgen we begin volgende week een gesprek om te kijken hoe nu verder. Volgens mij doen ze na de 26 weken niet meer aan remming, want het is niet bewezen dat het dan nog zinvol is :(. Dus daar ben ik best heel erg bang voor, omdat de harde buiken dan gewoon net zo hard terug komen.. En maandag een groeiecho :) mag dan voor het eerst in 18 dagen van m'n kamer af, haha :D.

14. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Wat raar dat ze niet meer remmen! Hier hielp het zeker weten wel! En 26 weken is nog zooooo kwetsbaar. Hier remmen ze niet meer vanaf 34 weken en ik denk dat ze nu niet meer gaan remmen bij me omdat ik al de longrijping heb gehad en bijna 34 weken ben.
    Idd 33 weken!!! Had bijna niet gehoopt. Loop hier al mee sinds 24 weken. Maar hoop stiekem dat als ik 36wk ben de kleine komt want in ben gewoon kapot.

Ze weten niet precies waar t bloedverlies vandaan komt. Zou t randje van de placenta kunnen zijn door de weeenactiviteit. Daarom houden ze me hier.

Ik ben zo moe...ben t zo zat en wil gewoon genieten...

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    In een streekziekenhuis remmen ze nog wel, daar mag je vanaf week 32 bevallen, voor de 32 weken met een redelijke kans dat je kindje geboren gaat worden wordt je verplaatst naar een academisch ziekenhuis en daar remmen ze niet na de 26 weken omdat daar een NICU aanwezig is.
    Dus waarschijnlijk ligt daar het verschil.
    Ik herinner me als de dag van gister dat ik in t MMC kwam vanuit het streekziekenhuis en de gyn me vertelde dat ze na een paar dagen niet meer wilden remmen. (28 weken) Ik vond het doodeng.

Dat slappe gevoel herken ik ook zeker, ik heb 10 weken gelegen en heb bijna een jaar nodig gehad om te revalideren. In het begin had ik zelfs evenwichtsproblemen enzo. Meteen met 4 weken na de bevalling mee begonnen.

Hoop dat jullie het ok vinden dat ik jullie volg! ;) Zo herkenbaar voor me en hoop op een goede afloop voor jullie!

16. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Tuurlijk is dat ok!

Dus jij had ook dat je duizelig/ licht in hoofd werd met lopen.

Jee 10weken is echt heel lang.

Waarom willen ze dan niet remmen ookal is er een nicu? Want kindje is binnen de buik toch altijd beter af?

17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Vreemd inderdaad, in mijn streekziekenhuis remmen ze tot 34 weken. Dat terwijl het ziekenhuis erg nauw samen werkt met het LUMC waar ze dus wel een NICU hebben.
    Azucena, als ik jou was zou ik dat dus volgende week in het gesprek wel even duidelijk willen hebben. Want liever volledige bedrust dan een kindje op de NICU toch?!
    Wel fijn dat je maandag een groeiecho krijgt, weer iets om naar uit te kijken! En het uitje van de week dus. ;)

HooyoAasiya, die vermoeidheid ken ik helaas ook. Ik kan niet eens normaal de trap oplopen, dan moet ik boven eerst 5 min gaan zitten voordat ik verder iets kan gaan doen. Ook kan ik niet normaal naar mijn achterbuurvrouw lopen zonder te hijgen of een soort verzuring in mijn benen te krijgen. Heb een achtertuin van ongeveer 15 meter dus het is echt een klein stukje.
    Heb ook last van duizelingen en zie af en toe zwarte vlekken. Maar heb ook zware bloedarmoedde dus dacht eigenlijk dat het daardoor kwam.
    Kan me voorstellen dat je hoopt dat de kleine wat eerder komt, hoop hier zelf ook wel eens op. ;)

Duchess, vind het niet erg hoor! Juist prettig om info te krijgen van iemand die het zelfde probleem heeft gehad en dus ervaren is. Ben je uit je zelf gaan revalideren of bij een fysio oid?
    En ben je bij deze zwangerschap niet bang voor weer het zelfde probleem? Nog gefeliciteerd trouwens!

Heb gisteren weer aan het ctg gelegen, werd gisterochtend wakker met zeurende rugpijn in mijn rechter flank. Dus maar de gyn gebeld, dacht zelf dat de blaasontsteking was opgetrokken in een nierbekkenontsteking maar de gyn dacht aan sluimerende rugweeen. Op het ctg waren heel regelmatige 'weeen' te zien, het kindje had de hik haha. Verder af en toe een harde buik, sloeg dat ding uit naar 20 maar voelde er niets van, dat zijn dus kennelijk oefenweeen waarvan ik niet eens wist dat ik ze had. Maar dat mag gewoon op deze termijn.
    Zowel de gyn als ik hadden ongelijk, ik blijk last te hebben van nierstuwing. De baby knelt de nier af en daardoor kan de urine niet afvloeien naar de blaas, hierdoor blijft de urine in de nier waardoor deze wat vergroot is en dus vocht vast houdt. De gyn waarschuwde al dat de pijn alleen maar erger zal gaan worden. Pfft denk je alles te hebben gehad, krijg je dit er ook nog eens bij.
    Woensdag naar de gyn, ben dan 36 weken en ik sta er op dat ze een datum prikken voor een inleiding. Hebben jullie enig idee of die premature weeen met bank- bedrust terwijl je een peuter hebt en nierstuwing voldoende medische indicatie hiervoor zijn? Zit er namelijk aardig door heen en zou ook niet weten hoe ik het nog een paar weken moet volhouden. 12 weken lang aanmodderen met weeen vind ik zelf wel lang genoeg geweest, het kindje heeft straks toch ook niets aan een moeder die er door heen zit?

18. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Cin bij mij hebben ze hier aangegeven dat ze me gaan inleiden met 37 weken als het zo door gaat. Dus voor hier is de indicatie weken met weeen lopen wel voldoende. Nu heb ik natuurlijk ook bloedverlies waardoor ik hier moet blijven. Alhoewel ik me niet kan voorstellen dat als ik nog 4 weken bloedverlies heb ik ook. Nkg 4 weken in het zkh lig?
    Vpl zei dat ze heeeeel soms dan me 36 weken inleiden, ook omdat dit kindje 3 weken groeiachterstand heeft heb ik daar wel kans op.

Ik zou t zeker bespreken en eisen idd, en dat je al een kindje heb rondlopen weegt ook zeker mee.
    Ik zou ook niet weten hoe ik nu nog 7-9 weken zo door moet maar ik als ik denk aan nog 4 weken heb ik zoiets van mjaaa dat moet lukken!

19. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Boh meiden toch, ik heb met jullie te doen. Wat vervelend dat jullie plat in het zh of thuis meten liggen. Ook hoop cin en hooyoasiya dat jullie snel mogen bevallen. Jullie kindje overleeft het wel lijkt mij zo, maar azucena bij jou hoop ik toch dat de kleine uk nog even blijft zitten dat zou idd toch beter zijn ook al is er een nicu. Zou dit ook aangeven hoor.

En wat betreft evenwichtsorgaan duizeligheid. Omdat jullie niets mogen wordt je evenwichtsorgaan trager, waardoor je ook duizelig kunt worden en helaas kan het een hele tijd duren voordat je evenwichtsorgaan weer normaal functioneert na de bevalling.

Toevallig dat mijn man maanden thuis is geweest door een virus en alleen maar niets kon doen, slapen enz, waardoor ook zijn evenwichtsorgaan trager is geworden en dat kon zeker wel maanden duren voordat het weer normaal is. Ze gaf mijn man wel mee dat het verstandig was om naar de fysio te gaan hiervoor. Dus mijn tip is mocht je na de bevalling nog veel last van duizeligheid of evenwichtsproblemen hebben ga naar de fysio wan die kan je hierin begeleiden. Je kunt het namelijk forceren waardoor je op een minder fijne manier snel weer de oude bent, maar kan het ook op een rustige manier opbouwen. Heel veel succes meiden.

Xxx joyce

20. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Het is denk ik gewoon protocol dat een streekziekenhuis remt tot week 34 en een ac zkh tot week 26. Ze weten nl niet wat 'slechter' zou zijn voor t kindje na de 26e week, in de NICU (waar ze nu heel veel kunnen nabootsen!) of in de buik met remmers en alle stress eromheen.
    Ik vond het toen ook een hele omschakeling. Het zkh waar ik opgenomen werd in eerste instantie zou ik ook gewoon geremd blijven tot week 34 maar toen zette het door de remmers heen en werd ik overgeplaatst naar een ac. ziekenhuis en werd me even doodleuk verteld dat ze nog een paar dagen zouden remmen en dan afwachten. Ik heb er flink wat tranen om gelaten!

Het revalideren heb ik gedaan met een fysio inderdaad. Een paar x per week ging ik met haar sporten. Ik vond het vreselijk dat mijn lichaam niet meewerkte maar gek is het natuurlijk niet!!

Ik ben uiteindelijk ook ingeleid maar ze wilden het niet doen voor week 38. Hoewel sommige gyns aangaven van wel en verpleegkundigen ook. Toen het erop neer kwam hebben ze overleg gehad en wilden ze me niet eerder dan week 38 inleiden. Maar het doet al heel veel als je weet wanneer het zo ver is. De dag dat ik 38 weken was was 1e paasdag dus met 38+1 ben ik meteen ingeleid.

Bij deze zwangerschap sta ik onder strengere controle, ik vind het zelf inderdaad dood eng en wij durfden eigenlijk daarom niet echt zwanger te worden. Maar dat is deze keer voor ons bepaald. (verrassing! ;) )
    Ik krijg 27 september een cervixmeting en vanuit daar houden ze mijn cervix goed in de gaten. En bij de eerste twijfel moet ik gewoon gelijk bellen.
    Maar eng vind ik het zeker!!!

Deel Deze Pagina