Weeen remmers

Discussion in 'Zwangerschap' started by HooyoShimbir, Sep 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. azucena

azucena Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,366
    1
    36
    Nou Cin, nu heb je inderdaad wel zo'n beetje alles gehad ;). Ik denk dat je genoeg medische indicatie hebt hoor! Zijn vrouwen die ingeleid worden met minder complicaties. Dus lekker je mond opentrekken en zeggen dat je het niet meer trekt nog weken zo rond te moeten lopen! Hopelijk is de gyn het daarmee eens :)!

@Duchess, gefeliciteerd nog. Hopelijk deze keer een rustige, voorspoedige zwangerschap :)!
    Met hoeveel weken ben jij uiteindelijk bevallen?

Ze hebben voorgesteld om een rondleiding te doen op de NICU, maar ik weet niet zo goed of ik het wil.. Ik denk niet dat ik vrolijk ga worden van die afdeling en dat het juist alleen maar meer stress oplevert. Maar als de kleine eerder komt, wat dus verwacht word, dan is het misschien wel fijn het alvast gezien te hebben.. Kunnen jullie ervaringsdeskundigen :)P) een beetje advies geven?

De extra remming is goed aangeslagen :) heb veel minder gerommel in m'n buik. Minder dan de afgelopen 2 weken zelfs! Aan de ene kant fijn, de medicatie helpt dus. Maar aan de andere kant is het juist weer extra eng, omdat ze dus misschien stoppen na 26 weken met remming. Dan komt het volgens mij heel hard terug, als mijn lichaam zo'n hoge dosis nodig heeft om rustig te blijven.
    Ik zat eerst af te tellen tot wanneer ik naar huis mocht, maar heb nu zoiets van hou me maar hier! Zonder medicatie gaat het echt niet lukken kleine man binnen te houden..

2. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik herken je gevoel, ik was ook liever in het ziekenhuis dan thuis! Ik was soms een paar dagen thuis voor de weeën weer begonnen en ik weer moest blijven, en dat vond ik echt killing. Ik lag me verschrikkelijk druk te maken bij alles wat ik voelde. In het ziekenhuis kreeg ik toch 3 x daags een ctg en wist je wat er gaande was. Thuis lag ik maar te wachten.

De rondleiding op de NICU is heftig maar zeker wel nuttig vond ikzelf... Ik vond het fijn te weten hoe het gaat, ik heb kennis gemaakt met wat verpleegkundigen en een neonatoloog, en gezien hoe het daar is. Ook maakten we kennis met een meisje dat het gewicht had van onze dochter op t moment dat ze dachten dat ze ging komen (1200 gram) best fijn om te weten wat voor kindje dat dan is. Hoewel het echt heel mini was. Ik heb de rondleiding huilend doorstaan en het beeld dat ik heb van de NICU krijg ik niet meer uit mn geheugen máár ik had een inmens vertrouwen in de verpleging en de neonatoloog gekregen en was daarom een stuk minder bang voor de vroeggeboorte!
    Ik zou de rondleiding dus wel aanraden, maar je moet er wel klaar voor zijn. In eerste instantie lag ik op zaal met 3 andere meiden en we vonden het alle 4 echt fijn om te zien hoe het is op de NICU. Ondanks dat we alle vier mega van slag waren erna.

Ik ben dus uiteindelijk ingeleid met 38 weken. Door de remmers die ik gehad heb nam de kracht van de weeën af. (hoewel ik dat niet zo ervaarde, ik vond de weeen tijdens de opname stukken heftiger aanvoelen dan de weeen bij de inleiding!) En kwam ik niet verder dan 4 cm ontsluiting. Met 38 weken hebben ze de vliezen doorgeprikt en was ze er zo. :)

3. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

Nov 6, 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    Ik lag met 33 weken ook in het ziekenhuis aan de weeenremmers. Exact hetzelfde verhaal als jou. Ook heel bang dat het door zou zetten. Wij hebben toen in het ziekenhuis een rondleiding gehad over de afdeling waar hij zou komen te liggen als de bevalling door zou zetten. Dit stelde erg gerust! Misschien kan je dat ook vragen aan de verpleging of dat kan? Bij mij zijn met 35+6 mn vliezen gebroken maar net toen geen weeen die doorzetten. Met 36+1 wk kreeg ik weeenopwekkers en is mn kleine man geboren. Kerngezond! Ondanks dat ie bijna 4wk te vroeg is. Hij hoefde niet in de couveuse helemaal niks!

Dus hier een positief verhaal! Heel veel succes!

4. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Wat fijn zo positief verhaal!
    Ik heb eergister op de conveuseafd gekeken. Lagen geen kindjes (streekzkh) maar wel een beeld waar je kindje komt ookal is dat niet leuk.
    Maargoed we mogen ook gelukkig zijn dat we hier tegenwoordig deze voorzieningen hebben.

Vandaag weer meer last van mn buik maar ik mag blijven lopen om te zien hoe de bmh zich ontwikkeld.

5. liefde88

liefde88 Bekend lid

Jun 21, 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Heey meiden,.jeetje wat een nare.verhalen hier helaas kan ik hier in mee.praten. ik reageer nu ff snel zit op me mobiel ,pak ik morgen even de laptop erbij!

Ik bem met.22,1 opgenomen met.weeen hals verkorte ook. Kreeg 1 week lang 4x adalat. eerst wilde ze dit 48 u geven maar omdat mikn lichaam er zo goed op reageerde wilde ze t tot week 24 geven dat ik die eerst kon halen. na.een week gingrn we afbouwen na 2x daags. buik werd een stuk omrustiger maar mijn hals bleef stabiel. na 2 weken mocht ik na huis,dus met 24 weken.Helaas een week late mret precies 25 weken,.bleek de.bevalling toch echt te zijn begonnen. Met spoed na t amc gebracht en longrijpingsprikken en adalat weer.opgehoogd na 4x daags. gelijk buik weer rustig. Ze zeiden dat ik die nacht nog ging bevallen maar gelukkig niet! Tijdens.opname in t Amc van een week heb ik ook veel discussues lopen voeren. t amc wilde stoppe met.de remming en mijn kindje micht dus komen terwijl ik van mijn eigen gyn de adalat gewoon mocht blijven slikken tot 34 weken. Na vele discussies en ik heb contact opgenomen ook met t umc radbout want daar is mijn cerclage geplaatst, want ben mijn vorige zoontje dus.verloren in januari met 21 weken. maar in radbout zouden ze ook door blijven geven en mijn streekziekemhuis ook. dus amc heeft contacr gehad met beide ziekenhuizen en toen wilde ze t doorgeven tot week 28. Om een lang verhaal kort te maken want kan nog zo heeeel lang verder typen.. maar is nirt zo overzichtelijk op mijn tel.. met.26 weken weer.na huis en slik nu 3x daags20mg adalat en ben inmiddels 3.weken thuis en heb af en toe nog harde buiken maar t is nu vrij rustig.. mag de adalat doorslikken tot week 34 en loop weer onder controle van mijn streekziekenhuis.
    Ze zeiden in t amc dat ik eind week 25 weken niet zal halen en im iedrgeval voor week 30 zou gaan bevallen, haaaa ik ga t tegendeel bewijzen.
    Kindje groeit goed en loopt al voor in groei en heeft t lekker naar zijn zin.
    Dus ik zou echt zeggen dat je die adalat langer wilt slikke.!!! Ik heb er ook de nodige discussies voor gevoerd., maar ben nu wel 7 weken verder en baby doet t super!!!

nou hoop dat jullie t een beetje kunnen ontcijferen haha typ morgen even mee vanaf de laptop xx

6. liefde88

liefde88 Bekend lid

Jun 21, 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    En ohja lig al vanaf week 15 plat met bedrust! Alleen wc en douche. en ik begin t nu wel aardig zat te worden. maar nog ffiess.. ben al aan t aftellen

7. azucena

azucena Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,366
    1
    36
    Hoe is het hier nu met iedereen? Nog rustige buiken of begint het weer meer te rommelen?

Heftig verhaal liefde88, maar fijn dat nu alles onder controle is met de hulp van remming :)! Hopelijk blijft je jochie nog lekker lang binnen zitten.

Ik ben een beetje heel erg bang. Vanaf morgen gaan ze stoppen met remmen.
    Gisteren de laatste indocit pil gehad en vandaag was m'n buik weer een stuk onrustiger op de CTG met als gevolg dat de hartslag weer een keer of 3 flink gedipt is na een wee. En dat terwijl ik vandaag dus nog wel 120mg adalat krijg.
    Laten we het erop houden dat ik heel benieuwd ben, wat er morgen gaat gebeuren.. (En al de hele dag loop te janken, omdat ik het helemaal niet wil weten!) In het beste scenario blijft m'n buik 'rustig' en in het ergste scenario gaat mn bmh verder intrekken en krijg ik meer ontsluiting en dus een bevalling.

Oh en ik kan hoog of laag springen, maar de remming stopt gewoon morgen. Dat is hier nou eenmaal het beleid, jammer genoeg is dit ziekenhuis dus ook mijn streekziekenhuis ;).

8. HooyoShimbir

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Azucena ik wens je al bet beste geluk voor morgen toe dat de harde buiken en weeen wegblijven!!!

Hier ging het goed tot ik vanmorgen met pijnlijke harde buiken wakkee werd en die heb ik nu nog dus nu ctg en strax echo bmh. Weer bedrust voor nu :(

9. liefde88

liefde88 Bekend lid

Jun 21, 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    hey meis waarom willen ze stoppen dan?
    Alleen omdat dat hun beleid is?? pff ik kan daar zo boos om worden he! kut beleid! Of ook omdat de hartslag van jullie kindje daalt?
    waarom krijg je ook indocit? Reageert je lichaam niet goed genoeg op alleen adalat?
    Bij mij zeiden ze dat indocit echt als laatste middel word gebruikt en dat ze t liever niet willen geven omdat t niet zo goed is voor de niertjes van t kindje. Hebben ze dat ook gezegd bij jou?

Ik hoop echt dat er een wonder gebeurt en dat je baby nog ff lekker blijft zitten. Vinden ze t bijvoorbeeld niet beter om t tot week 28 door te geven?

heftig hoor! heel veel sterkte xx

10. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Sterkte meiden. Allebei.
    Azucena ik zal morgen aan je denken, hopelijk blijft het toch rustig. Ik kan me je gevoelens heel goed voorstellen, brrrr.

En ook jij hooyoAasiya... Hopelijk valt het allemaal mee.
    Laat je even weten hoe de ctg en echo was??

Ik heb jammer genoeg sinds gister alweer harde buiken, ik schrok ervan dat het zo vroeg al kan, pff. De 20e heb ik controle dus ga t dan maar aangeven. Maakt me wel bangig voor de rest van de zwangerschap hoor.

11. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,506
    14,006
    113
    Female
    Liefde88, balen zeg, jij hebt dus ook voorlopig nog wel bedrust! Kan me voorstellen dat het voor jou helemaal doodeng moet zijn, omdat je natuurlijk ook je zoontje verloren bent. Maar meid je kan het en je gaat zeker het tegendeel bewijzen! Die 30 weken ga je redden en erna op naar de 34 weken! Sterkte in elk geval.

Acuzena, sterkte morgen! Hoop zo dat je buik rustig blijft! Blijf het vreemd vinden al die verschillende beleiden in verschillende ziekenhuizen.

HooyoAasiya, balen dat je weer bedrust hebt! Hopelijk vertoont het ctg niet te veel weeenactiviteit? En is de echo van je bmm straks ook goed!

Duchess, zo dat is vroeg voor harde buiken! Had het zelf met 13 weken maar dat kwam omdat ik diarree had en volgens de gyn waren mn darmen geprikkeld en daardoor ook de baarmoeder, kon geen kwaad zei hij. Het klopt wel want zodra de diarree weg was had ik ook geen harde buiken meer. Hoop maar dat het bij jou ook zoiets onschuldigs is!
    Maare zou je niet even eerder naar de gyn of vk bellen? Vind de 20e nog lang duren! Dat je rust moet nemen hoef ik je denk niet te vertellen. ;)

Hier is het momenteel redelijk rustig. Eind van de middag en in de avond wel wat harde buiken en als mijn zoontje erg druk of vervelend is. Morgen naar de gyn, ben benieuwd!

12. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik maak me om de harde buiken die ik nu heb niet zon zorgen hoor! Ik heb gister gewoon teveel gedaan, lig vandaag al de hele dag op de bank. (dochterlief is naar de gastouder dus die heeft geen last van mama :) ) En ik heb er geen meer gehad. Dus denk dat het gister inderdaad al teveel was. Gek he, vind het ook echt heel vroeg.
    Houd het zelf wel goed in de gaten hoor!! En als het echt aan zou houden, dan bel ik gelijk. Maar voor nu zakte het met rust echt weer af. De 20e heb ik controle bij de VK en de 24e een cervixmeting en bij de gyn zal ik dan ook aangeven dat ik nu al last heb van harde buiken, dan kan hij het plan van aanpak daarop aanpassen wellicht.

Jij succes morgen!!

13. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,506
    14,006
    113
    Female
    Duchess, denk dat je ook gewoon een overgevoelige baarmoeder hebt ofzo? Hoop echt voor je dat het nu even tijdelijk is en dat je de rest van de zwangerscha gewoon normaal mag genieten! Wel spannend die cervixmeting! Daar hangt toch je toekomst een beetje vanaf.

Dank je wel, ik sta er morgen bij de gyn gewoon op dat er een datum voor een inleiding wordt geprikt. Geloof me ik ben normaal geen moeilijke patient, maar als het morgen nodig is dan ga ik op mn strepen staan! ;)

14. HooyoShimbir

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Hee dames ik reageer even snel want heb nog steeds pijnlijke harde buiken dua lig ook al 2 uur aan de ctg en mag er pas af als ze afnemen dus ik ben bang dat ik de hele nacht eraan lig :p
    Bmh willen ze niet opmeten omdat ze de bm niet nog meer willen prikkelen...lijkt me lastig bepalen dan of de weeen/pijnlijke harde buiken iets doen.

Sorry dat ik nu even niet persoonlijk reageer maar ik denk aan jullie.

15. HooyoShimbir

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Vandaag ook weer een rot dag met erg veel pijnlijke harde buiken dus mag weer alleen maar naar de wc en douchen. Niet meer mobaliseren, eerst de boel weer rustig krijgen.
    Artsen overleg gehad en ik moet zolang ik bloedverlies heb hier blijven. Dat kan dus wel totaan de bevalling zijn. Lig ik hier over 3 weken nog dan inleiden.

16. azucena

azucena Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,366
    1
    36
    Vervelend en jammer dat het niet afneemt, hooyoAasiya! Wel fijn om in ieder geval te weten dat je over drie weken ingeleid zal worden :)! Heb je toch iets om naartoe te leven lijkt mij..

Wow, Duchess, dat is al vroeg! Wel fijn dat je zelf weet en herkend waar het vandaag komt! Dan kun je het ook voorkomen of verminderen.

Cin, is het gelukt een datum te prikken?

Hier is het nog vrij rustig. Heb wel buien dat ik regelmatig vervelende harde buiken heb, maar het valt me nog mee (stilte voor de storm?). Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat de remming volledig uit je lichaam is? Heb gisterochtend om 10:00 laatste dosis 120mg adalat gehad.
    Mocht het trouwens doorzetten, dan gaan ze het nog twee dagen remmen om opnieuw longrijping te kunnen geven. Daarna doen ze echt níks meer.
    Mocht m'n buik rustig blijven of in ieder geval niet voor meer verweking/ontsluiting zorgen mag ik over een paar dagen wellicht wat meer doen :). Maar dat is een beetje op de zaken vooruit lopen :p.
    Net ook weer gesprek met NICU arts gehad, de overlevingskans is nu 80% en daarvan houdt 2/3 niks over aan de prematuriteit. Best positieve cijfers opzich. Wel heftig om te horen dat ze ook een infuus en een bloedaftapper :)P) in de navel krijgen, sonde en hartmonitor enzo. Maar eerst maar eens zien hoe het nu gaat met de harde buiken!

17. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    HoyooAasiya, fijn om iig te weten dat je dan wordt ingeleid! Ik vond dat zelf heel veel schelen, dan weet je iig dat je niet tot week 42 door hoeft te lopen.....

Azucena, heftig he? en ze kunnen tegenwoordig zoooveel, maarja, toch zou je liever willen dat je kleine nog een week of 10 zeker blijft zitten, dat is zoveel beter voor ze.. Maar we kunnen blij zijn dat ze op de NICU zoveel kunnen.

Idd heel erg vroeg! Herkende het gevoel gelijk, zo apart. En met rust nam het ook af, gelukkig.

18. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,506
    14,006
    113
    Female
    HooyoAasiya, balen zeg dat je eigenlijk weer terug bij af bent! Hopelijk is het bloedverlies ondertussen wel minder of gestopt? Erg fijn dat je in elk geval een soort einddatum weet!

Azucena, hoe is het nu met de harde buiken? Mij werd toen verteld dat ik de laatste dosis adalat nog min 48 uur in het ziekenhuis moest blijven om te kijken hoe mijn buik zich verder zou ontwikkelen als de boel uit mn lichaam is. Dus ik denk dat het 24uur werkt ofzo? Wel erg fijn die goede overlevingskansen maar hopelijk mag de baby nog aardig wat weken in je buik doorbrengen!

De vervangende gyn waar ik gisteren was mocht/kon helaas geen datum prikken. Kan maandag bij mn eigen gyn terecht en die moet dan een datum prikken. Ben maandag 36.6 dus wat mij betreft kunnen ze de dag erna starten met inleiden! Ben gisteren weer even opgenomen geweest ivm de nierstuwing en daar zei de verpleegkundige dat ze echt niet eerder dan 37 weken inleiden, tenzij er sprake is van levensbedreigende dingen. Maar het lijkt me gewoon zo fijn om een eind datum te weten! Heb de afgelopen weken al genoeg onzekerheden gehad.

19. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

Nov 26, 2008
    1,871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    pfff succes dames hoop dat jullie kleintjes nog even blijven zitten succes

20. liefde88

liefde88 Bekend lid

Jun 21, 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Meiden bij mij heeft t doorgezet en ben afgelopen maandag bevallen van een klein sterk zoontje Jayce, na een zw van 30,2weken

Hoop dat jullie kleintjes nog blijven zitten xx

Share This Page