Hallo, Gisteren nacht heb ik vanaf 2 uur ongeveer echt afgezien (zo'n zeer aan mijn buik-rug en benen! Duidelijk weeen), toch nog aangekeken tot half 7 vanmorgen (we bevallen in het ziekenhuis), en geloof het of niet : net mijn ventje wakker gemaakt en mijn koffertje voor het ziekenhuis gepakt en... WEG WEEEN ! (heb dit nog al een paar keer gehad) Vandaag weer hetzelfde liedje harde buiken komen en gaan, maar tot nu toe weer goed te verdragen dus... We zien wel weer hoe het voortgaat, ik heb niet veel zin in hetzelfde scenario als vanmorgen... Verder ben ik de hele dag door misselijk geweest (zelfs overgegeven) en redelijk wat keren naar het groot toilet gemoeten ! Kon er ook nog wel bij ! Mijn vraag is nu : hoe weet ik of het echt begonnen is? Hier in België word geadviseerd om met een uur regelmatige weeen naar het ziekenhuis te vertrekken ... Als ik dat doe kan ik zowat elke dag gaan . Vraag me af of het nog lang zal duren, hebben jullie enig idee? Bedankt! Littleone
Hoi Littleone, je moet jezelf inderdaad behoeden voor een valse start, want dan ben je voor je gevoel al dagen aan het bevallen, terwijl je pas echt bezig bent als je 2 uur lang elke 5 minuten goede weeen hebt gehad die je ook echt weg moet zuchten. Bij sommige vrouwen, met name als ze al een kindje hebben gehad, gaat het wat sneller en zullen ze eerder naar het ziekehuis vertrekken, maar als je je een beetje houd aan die regel, zit je meestal wel goed. Wat je als foefje kunt onthouden is, wanneer je twijfelt of het is begonnen, in een warm bad te gaan liggen of onder een warme douche te gaan staan//zitten en dit zeker een half uur vol te houden. Is het namelijk van de bevalling zullen je weeen hier erger door worden eni shet niet van de bevalling, neemt de pijn af. En als je twijfelt bel je het ziekenhuis op en leg je uit wat je hebt en niet graag tien keer voor niets wil komen. En je kunt ook je urine eens laten nakijken op een infectie, want daar kun je zelfs ook wel eens pijnlijke contracties van krijgen waar je niet op bevalt. Sterkte Groetjes Brigitte