Weeen timen

Discussie in 'De bevalling' gestart door moena, 17 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moena

moena Lid

3 jan 2009
    40
    0
    0
    Noord-holland
    Wanneer begin je met het timen van je weeen en hoe doe je dit precies??
    Van wanneer tot wanneer.. of merk je dat vanzelf wel als je eenmaal weeen hebt??

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Groetjes moena

2. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    Ik laat me mannetje timen...

Je moet bij het begin van een wee beginnen met timen en stoppen als hij weer weg is.
    Zodra er weer een volgende komt weer opschrijven...
    Zo krijg je een overzicht hoe lang ze duren en hoeveel min er tussen zit.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn man heeft getimed.. Steeds het begin van de weeen, en hoelang die wee dan duurde.
    Je kunt dan zelf wel aangeven wanneer de wee begint, zodra de "kramp"" begint, totdat die "kramp" weer weg is..

4. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ben begonnen met af en toe timen zodra ik echt weeën had herkend. Je kijkt hoe laat het is op het moment dat een wee begint, hoe laat het is als de wee eindigt en hoe laat het is als de volgende wee begint. Dan weet je hoe lang ze duren en hoe lang ertussen zit.

Overdag waren de weeën nog niet zo heftig bij me, toen lag ik lekker op de bank tv te kijken. Om een idee te krijgen van hoe snel ze kwamen en hoe lang ze duurden, had ik m'n mobieltje erbij omdat daar een klokje met seconden opzit.
    In die periode zat er steeds zo'n 6-7 minuten tussen en in het begin duurden ze 30 seconden, na een aantal uur 50-60 seconden. Deze fase duurde ook echt lang, en de weeën waren niet bijzonder pijnlijk (maar wel duidelijk weeën). M'n vriend zat in het thuiskantoor te werken en ik zat in de woonkamer, dus heb zelf getimed.

's Avonds laat werd het wel heel heftig. Ik zat toen onder de douche op een kruk. Bij het begin van een wee zette ik de douche aan en aan het einde van de wee de douche weer uit, zodat m'n vriend goed kon timen (ik kon nog maar weinig geluid uitbrengen en met de douchedeur dicht kon hij me niet goed horen; zo kon ik hem precies laten weten wanneer ik een wee had). In deze fase ging ik ineens naar 2-3 minuten ertussen en weeën van ruim een minuut. En deze deden wel veel pijn, maar met de warme douche was het te doen.

Je verzint wel iets, qua timen. Ik vond het geen doen om m'n vriend er de hele tijd bij te hebben (hij ook niet) en ik was natuurlijk wel nieuwsgierig hoe het zich ontwikkelde.

Deel Deze Pagina