Bevallen in bad

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sannuh1988, 1 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannuh1988

11 jun 2014
    47
    0
    0
    Ik heb net verhalen gelezen van vrouwen in die in bad zijn bevallen, dze spreken mij erg aan!
    Maar moet je dit ruim van te voren bespreken / aangeven ??
    ben nu morgen 38 weken. Ik weet ook niet of iedere verloskundige dit doet? Wil sowieso in het ziekenhuis bevallen.

Iemand nog ervaringen met bevallen in bad?

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Helaas kan het niet in elk ziekenhuis.

Heb er zelf ook over nagedacht maar in het ziekenhuis waar ik wil bevallen is het niet mogelijk om in een bad te bevallen dus dat moet je dan ook eventjes nagaan.

3. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Ik wilde het ook! Bij ons in het ziekenhuis is het alleen mogelijk om de weeën in bad op te vangen. Geboorte liever niet omdat de baden daar te krap voor zijn zeggen ze

4. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja, dat moet je van te voren bespreken. Niet elke vk kan en/of wil een badbevalling doen. In het ziekenhuis is het de vraag of er een bad beschikbaar is en of je in bad mag bevallen. Ik zou daar even naar informeren als ik jou was.
    Ik koos in principe voor een bevalling thuis. Via mijn vk kon ik een bevalbad lenen. Bad stond al helemaal klaar. Helaas werd het een bevalling in het ziekenhuis, in bed.
    Mocht er een 2e komen dan ga ik proberen om thuis in bad te bevallen. Mij lijkt het prachtig om in bad te kunnen bevallen.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik verhuur mijn bad.
    Deze verhuur ik geregeld aan mensen die m meenemen t ziekenhuis in. Dit moet natuurlijk wel in overleg met de gyn.
    Verder is het een absolute aanrader !!

6. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Overleg het vooral met je VK. Als zij erachter staat kan ze in het ziekenhuis misschien iets doen om jou in bad te laten bevallen. Er zijn ziekenhuizen waar ze geen bevalbad hebben, of waar ze wel hebben maar je op je beurt moet wachten, dus bezet is bezet. Wat ook al gezegd is, soms mag je alleen je weeen erin opvangen. Het is onzin dat die baden te klein zijn. Thuis mag je zelfs in je eigen bad bevallen... die is wel groot genoeg? IN het ziekenhuis willen ze het 'gedoe' er gewoon niet van. VOor personeel is het niet fijn werken namelijk.

Afijn. Ik ben ook in bad bevallen (thuis) en was daar erg blij mee. Vond het heerlijk en zou het zo weer doen. Ik zat in mn eigen wereldje in bad... 2 keer een veilige plek. Ik vond het super! en echt een aanrader!

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw

Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om in een hard bad te bevallen. In mijn bevalbad kon ik alle kanten op dobberen, bodem is 7cm dik dus ben op knieen bevallen , partner kon er bij in enzovoort.

8. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ik ben ook heel benieuwd! Ik heb het altijd willen doen en mijn gevoel zegt dat dit goed voor mij zal zijn. Ik beval van grote baby's (9 en 10 pond) en ook heel snel (4.45u waarvan 25min persen en 3u waarvan 3 min persen) en in bad schijnt het rekken ook te helpen. Helaas weetik dat het zkh die ik heen kan geen bad bevallingen doen. Ik doe ook zoiets liever thuis dan maar mijn vk praktijk doet ook geen bad bevallingen. Dus zit ik met mijn handen in mijn haar want ik vind mijn vk prettig en hun kennen ons geschiedenis heel goed en ik voel mij prettig bij hun. Dus waar kom ik aan een vk die wel een bad bevalling doet in Overijssel?

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Wat vervelend. Misschien eens rondbellen. Waarom wil je verloskundige geen badbevallig doen? Je mag mij een pb sturen kan ik je een document voor verloskundigen mailen. Wellicht kan je verloskundige het toch overwegen want het is zeker in opkomst en ook zoooo fijn! Misschien kan je verloskundige je bevalling begeleiden onder begeleiding van een ervaren verloskundige?

10. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    In ons praktijk zijn er 5/6 vk's. Bij mijn oudste zeiden ze nee geen bad bevalling. En bij mijn 2e ook. Ik ga het wel weer navragen. Heb vrijdag controle. Ik snap het ook niet, maar als hun geen ervaringen mee hebben? Dan snap ik dat ze het niet aandurven etc. Ik heb wel een holistische vroedvrouw in de buurt gevonden maar alles bij elkaar optellen wat de zv niet vergoed komt zeker tot 1000,- en dat geld hebben we gewoon niet.

11. rose16

rose16 Actief lid

10 feb 2013
    147
    12
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben ook aan het "oriënteren" in het bevallen in bad.
    Maar is het inderdaad zo dat je in je eigen bad mag bevallen? ?
    Ik dacht dat je een speciaal bad daarvoor moet huren/kopen. Mede daarom dacht ik dat wordt een gedoe.
    Weet al dat mijn verloskundige er niet heel veel ervaring mee heeft, maar er wel voor open staat..

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Wordt zij niet vergoed als verloskundige dan?? Wellicht kan je afspreken dat zij de begeleiding ook begeleid er is vast wel wat op te vinden !!

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw

Je mag in je eigen bad bevallen als je vk dat wilt. Niet allemaal doen ze dit. Verder adviseer ik wel altijd een huur/koopbad dit omdat het gewoon veel comfortabeler is :)

14. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ik heb gisteren een boel lopen googlen en kwam uit op een link die je meteen alle vk praktijken laat zien die bereid zijn tot een waterbevalling. en mijn mond viel open omdat mijn eigen vk praktijk ook erbij staat! Dus morgen bij de controle navragen, misschien zijn ze toch van idee veranderd de afgelopen jaren.

Zelf hebben we geen bad, alleen biba bad en dat lijkt mij niks haha. Dan wil ik een ban huren of lenen

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Haha nee bibabad gaat niet lukken :p
    Stuur maar pb als je interesse hebt in mijn bad..
    Hopelijk zijn ze van gedachten veranderd !

16. rose16

rose16 Actief lid

10 feb 2013
    147
    12
    18
    NULL
    NULL
    Wat voor type bad verhuur jij dan?:)
    En wat vraag je daarvoor??

Deel Deze Pagina