Hoi, ik heb de laatste week meer dorst dan normaal en nu zei een collega dat dit een symptoom van zwangerschapssuiker is. Ik eet normaal gezond en ben nu ongeveer 6 kilo aangekomen sinds ik zwanger ben. De 19e ga ik weer op controle bij de vk, is het nodig om eerder te bellen of denken jullie dat 't niks is, het is toch ook een normaal zwangerschapskwaaltje?
Had ook heel veel dorst tijdens de zwangerschap, maar geen suiker. Volgens mijn vk toen was het normaal hoor.
Ik heb ook echt vreselijke dorst de laatste weken! Maar heb ook geen suiker, heb het thuis zelf gecontroleert met het apparaatje van mijn vriend (hij heeft diabetes type 1) en ik heb nog een keertje bloed laten prikken in het zkh. Heb ook echt geen flauw idee waar die dorst vandaan komt!
Ik heb ook meer dorst maar geen suiker. Ik moest wel mn urine even inleveren van de vk toen ik zei dat ik zo'n dorst had.
Ik heb vooral in de avond vreselijk dorst. Ik ben normaal al niet zo'n drinker. kom niet eens aan de 2 liter per dag maar het lijkt wel nu ik zwanger ben het in de avond allemaal in haal ofzo
Bedankt voor de reacties, ik hou 't op een normaal zwangerschapskwaaltje. Als ik over anderhalve week naar de vk ga kaart ik 't dan wel aan. Kan ze me waarschijnlijk geruststellen.
Ik heb ook veel dorst en dat komt omdat je meer vocht nodig hebt voor al het vruchtwater wat je iedere keer vervangt... Maar het kan ook op suiker wijzen dus je moet altijd opletten maar meestal is het voor het vruchtwater.
ik heb ook meer dorst.. maar hoe werd je suiker ook alweer getest.. door je urine in te leveren, of zien ze het als je voor de eerste keer bloed moet laten prikken van de VK?
Ik geloof zelfs dat glucose prikken standaard bij je eerste bloedonderzoek zit, dus daar kijken ze gelijk naar.