Slijmprop en vliezen ...

Discussie in 'De bevalling' gestart door NikkiF, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo dames,

Niet dat ik iets gesignaleerd heb hoor, maar ik ben nieuwsgierig naar het volgende:

Dames zeggen weleens "Ik heb de slijmprop verloren". Gebeurt dat meestal als je naar het tiolet gaat ? Of zit het opeens plotseling in je onderbroek ? Ik vraag me af hoe dat gaat. Sommigen verliezen de prop pas bij de bevalling dus het zegt ook niet echt veel ...

En het breken van de vliezen, als ze zouden breken, voel je dat dan duidelijk als je kindje al volledig is ingedaald of niet ? Kun je het verwarren met wat meer afscheiding of is het meteen duidelijk dat het vruchtwater is en dat de vliezen zijn gebroken ?

Bedankt voor de antwoorden !

Groetjes,
    Nikki F

2. ikram2018

ikram2018 Actief lid

23 sep 2005
    130
    0
    0
    Hallo,

Ik heb het pas tijdens de weeen door de slijmprop verloren, en het was in stukjes dus in toilet en in mijn onderbroek, moet zeggen zag er niet echt fris uit! en de vliezen voelde ik duidelijk breken en een stroom water naar beneden komen net of ik in mijn broek had geplast. veel succes!

groetjes van ikram.

3. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik ben de slijmprop als eerste verloren (vrijdags eerst wat losse "stukjes" slijm en vervolgens echt een hele "prop" op zaterdag nadat de VK mij voor de tweede keer gestript had....)
    Het breken van de vliezen is bij mij door de VK gedaan en toen kwam er echt een hele stroom vruchtwater naar buiten, dus hoe dat voelt als het vanzelf gebeurt, daar kan ik niet over meepraten... (ze zeggen dat het lijkt alsof je zeg maar in je broek geplast hebt).

Groetjes,
    Ramona

ps: bij mij is dus eigenlijk alles door de VK op gang gebracht, maar ja ik ben dan ook bevallen met 41 weken en 6 dagen (nog net op het nippertje thuis en niet in het ziekenhuis!)

4. Niet meer actief

Ik verloor eerst de slijmprop (had geen onderbroek aan dus die kletterde op de vloer)...Toen ik met mijn hand ging afvegen, zag ik er duidelijk bloed bij! 3 stappen verder liep ik gewoon leeg. Ahum... nog steeds geen broek aan, dus wederom alles op de grond!

De meeste verliezen hem tijdens de bevalling. Ook de vliezen breken vaak tijdens de bevalling. Het komt niet vaak voor dat je eerst gebroken vliezen hebt en dan weeën.

Ik heb overigens niets horen of voelen knappen!

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik heb bij lisa de slijmprop gezien, viel in de wc.
    En mijn vliezen braken bij haar pas in het ziekenhuis, tijdens de weeen.

Bij Tim heb ik geen slijmprop gezien en braken de vliezen een uur voordat ik weeen kreeg. Ik heb niks horen knappen maar voelde opeens warm water langs/tussen mijn benen lopen (zo op het hoeslaken van het bed)

6. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo dames !

Bedankt voor jullie antwoorden ... ik ben heel benieuwd hoe het hier zal gaan ... ik hoop dat ik het binnenkort zelf ook weet !

Groetjes,
    Nikki F

7. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Bij mij braken de vliezen toen mijn kindje nog niet ingedaald was.
    Ik wilde uit bed gaan en voelde in een keer wat tussen m'n benen stromen.
    Ben toen maar blijven liggen want dat moet als je kleintje niet ingedaald is.
    Nu is hij/zij wel ingedaald dus ben benieuwd hoe het nu zal gan verlopen.

Succes.

Silly

8. Niet meer actief

HUH?? Je mag toch maar een beperkte tijd met gebroken vliezen rondlopen/liggen/banjeren?

9. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    24 uur mag je rond banjeren en dan wordt het gehaald.

Maar ik ben ook hel benieuwd hoe het gaat. Ik hoop echt dat mijn vliezen breken dat lijkt me echt geweldig hahah vraag me niet waarom. Maar die kans is 1 op 10 dus zal wel niet gebeuren

10. Niet meer actief

haha.. nou zo geweldig vond ik dat niet hoor! Je loopt gewoon leeg. Je kunt gekruist staan met je benen, of je hand ervoor houden, maar het loopt gewoon door..

Wat ik er wel geweldig aan vond was dat dit voor wel het startsein was!

11. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    legaal broek plassen hahaha!!!! en de startsein is ook fijn natuurlijk hihi

12. Niet meer actief

hihi, ik was gelukkig thuis (stond op van bed), maar het zal je gebeuren als je bij de super loopt hèy.. Net als in de film..

13. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja jak.. moet er neit aan denken.. ik kwam net terug van de wc en ging weer in bed liggen. Toen ik net 2 min. lag , braken de vliezen.. gelukkig op het bed en niet op de laminaatvloer!
    Ik heb een handdoek gepakt en even naar de badkamer gehupst om te kijken of het helder was. (wat gelukkig ook zo was) Daarna heb ik een kraamverbandje ingedaan, bed afgehaald (jaja midden in de nacht) en daarna Mischa wakker gemaakt.

14. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    bij mij waren het elke x stukjes slijm.

15. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    ik zat op de toilet en veegde elke keer een stukje weg. dus niet in me broekje.
    verder beviel ik dezelfde dag nog

16. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik ben beide kinderen de slijmprop pas verloren tijdens de bevalling.
    Bij mijn eerste was de aankondiging van de bevalling gebroken vliezen. Nou, werkelijk. Het was bij mij echt een waterval.geen houden meer aan.

17. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    mij vliezen werden gebroken met 8 cm maar ik verloor geen vicht dus ze kon niet zien of kleine in vruchtwater had gepoept

18. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Niet als je kindje nog niet ingedaald is, dan moet je blijven liggen (is mij verteld tenminste). Schijnt dat de navelstreng anders kan zakken en afgekneld kan worden geloof ik.

Silly

19. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    bij mij braken eerst de vliezen (liep net over de vloerbedekking heen in me niksie) en kreeg gellijk weeen en 36 uur later was ik de trotse mama van een zoon :) . maar ik mocht gewoon thuisbevallen ondanks dat ik 24 uur later nog maar net 3cm ontsluiting hadbeen savonds wel naar het ziekenhuis gegaan omdat de puf er uit was. had tijdens de bevalling een zware griep te pakken en was zo verstopt dat ik geen adem door me neus kon halen. :D

20. Bij Jonas kreeg ik weeën,slijmprop heb ik niet gezien en water hebben ze moeten breken toen ik 10 cm ontsluiting had.

Deel Deze Pagina