Sven is geboren 24-12-2009

Discussie in 'De bevalling' gestart door dobbel, 25 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Nou hier mijn bevallingsverslag.

Dinsdag 22-12 opgenomen in het ziekenhuis met te hoge onderdruk, hier door hebben ze besloten me de dag er naar dus woensdat te beginnen met priemen,

zo gezegt zo gedaan, die dag 3 pilletjes ingebracht,

Donderdag ochtend kwam de verloskundige de boel bekijken naar een dag priemen, de nacht was al heftig voor me, qua ween ik had al pijnstillinge een een roesje gehad om toch wat rust te krijgen, dus ik had goede hoop, om 8 uur smorgens dus 2 cm ontsluiting en baarmoeder nog niet helemaal rijp genoeg, dus nog even afwachten want verloskundige wou eerst overleggen met de gynecoloog.
    half 11 weer de boel bekeken, nog steeds 2 cm maar wel week en rijp genoeg dus ik mocht naar de verloskamer. werdt toch wel zenuachtig hoor op dat moment.
    nou goed om 12 uur hebben ze de vliesen gebroken, en me aan het infuus gelegt, moest speciaal iemand van de IC voor komen, aangezien er al 4 keer misgeprikt was, maar goed 5 keer was scheepsrecht.
    Nou goed om 13:00 verging ik al van de pijn door het opwekken via het infuus, ondertussen dikke 3cm ontsluiting, en ruggeprik aangevraagt want ik kon het niet meer onder controle krijgen allemaal. nou goed om 14:10 had ik dan ook pas echt de ruggeprik maar wat een opluchtig zeg. ik kon weer even bijkomen, zelfs nog een klein tukje gedaan. om 16:00 4 cm ontsluiting en toen zijn ze de boel wat meer gaan opvoeren via het infuus. naja ik vond het niet erg voelde het niet. om 18:00 6 cm ontsluiting. ondertussen begon ik de ween te voelen in mijn bips. was niet ideaal maar kreeg het wel onder controle, maar dat was maar even of ik moest persen maar ja dat kon immers toch niet zo snel, maar wegpuffen was er niet meer bij, 18:30 9 cm ontluiting. poef zeg dat ging snel,
    ik moest het nog even wegpuffen zo ver mogelijk was, nou goed om 5 voor 7 mocht ik echt gaan persen. maar naar 1 keer persen moest ik ook gelijk weer stoppen. verloskundge zag dat Sven het niet goed maakte en er met spoed uit moest. gynecoloog werd gebeld, ik moest op de zij liggen, omdat dat makkelijk was voor sven die het zwaar had gekregen in eens. veroskundge nogmaals gynecoloog gebeld dat ie echt direct moest komen, want ik kon de persdrang bijna niet tegenhouden, maar ik mocht absoluut niet persen.
    nou hup spul werdt klaar gelecht, vacumpomp enz enz, en gyn kwam er aan gesneld, ik weer op de rug, hafl in paniek natuurlijk door alle comotie. nou goed vacumpomp werdt op het hoofd aangebracht, dat ging niet zachtzinnig of wat dan ook want er was echt spoed achter, nou goed ik mocht weer persen, 1ste perswee hielp de gyn nog niet heb echt alles op alles gezet en hij was er bijna, de wee erop, ging de gyn mee helpen en die wee kwam dan ook het hoofdje eruit, gelijk werd de navelstreng door geknipt, die zat 2 keer strak om zijn nekje gedraait, volgende week kwam de rest van het lijfje er uit en kreeg ik hem echt maar een paar seconde op mijn buik. hoofdje was blauw lijfje bleek. Sven is geboren om 19:10 en woog 3040 gram.
    Sven ging gelijk naar de kinderarts, ludie mocht mee, daar kreeg Sven gelijk zuurstof toegedient om bij te komen, want dat had ie duidelijk te kort gehad, verder vond hij het echt niet leuk allemaal, hij moest echt even bijkomen, voor hem was het heel zwaar.
    Naar een half uurtje ongeveer kwan ludie met Sven bij me, ondertussen waren ze mij nog aan het hechten, ik schrok de kleine man was zooo bleek maar deed het naar verhouding redelijk, uurtje later werdt sven weer gecontroleerd door de kinderarts, alles was redelijk te noemen
    om 9 uur is de kinderarts nogmaals geweest, en toen kregen we te horen dat Sven de volgende dag mee naar huis mocht.
    Snachts heeft ie nog wat oud bloed gespuugt en hebben ze zijn maagje nog gespoelt, en wat voeding achtergelaten via de sonde. daar kanpte hij aardig van op, want hij had wel een zware eerste nacht.
    Sven vergeet nl af en toe met huilen door te ademen, athans hij pakt het wel weer zelf op maar duurt soms erg lang.
    ook het eten gaat niet makkelijk, we geven nu de borstvoeding via de vingervoedmethode en dat gaat sinds vanmiddag goed. zijn zoek en zuigreflex is/was nog niet te best door de zware start.
    Maar het belangrijkste is dat hij het nu goed doet, hij kijkt mooi helder uit de oogjes als die wakker is, kleur is helemaal goed nu, nee hij haalt het allemaal weer goed in.
    nou wat een verhaal he, met mij gaat ook alles goed maar een heeel klein beetje ingescheurt verneem er zelf weinig van in iedergeval.
    hier een paar fototjes, kon niet kiezen :D

2. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    als het bij geboren moet, dan moet iemand het even voor me verplaatsen, volgens mij heb ik het verkeerd geplaatst.

3. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met jullie zoon! Wat een prachtig kerstkindje :)

4. nicolevos21

nicolevos21 Actief lid

18 aug 2008
    307
    0
    0
    overijssel
    gefeliciteerd met jullie zoon wat een mooi mannetje:D

5. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Prachtig kindje ! een dikke proficiat !

6. saraatje

saraatje Actief lid

14 apr 2009
    105
    0
    0
    Gefeliciteerd met jullie zoon!
    Wat een heftige bevalling zeg,gelukkig gaat nu alles goed met sven.Ik wil jullie veel geluk wensen en geniet ervan.

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    na alle heftigheid een prachtige zoon

gefeliciteerd

8. valhalla

valhalla Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd met jullie prachtige kerstkindje!

9. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Wat een knap ventje! Geniet ervan, veel geluk!

10. Mimi85

Mimi85 Actief lid

13 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat een heftige bevalling! Maar hij is er en hij is prachtig!!! gefeliciteerd!! en geniet lekker van hem.

11. gefeliciteerd met jullie zoon

12. liebrando

liebrando Niet meer actief

Gefeliciteerd met jullie prachtige mannetje. Geniet er lekker van meis! Fijn dat ie het goed doet nu!

13. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    wat een lekker ding zeg :)
    van harte gefeliciteerd met de geboorte van Sven!
    liefs Miek

14. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Iedereen bedankt voor de felicitaties,

Met Sven gaat het erg goed, ondanks de slechte start. het is een heerlijk manneke, gauw tevreden huilt alleen als die honger krijgt of krampjes heeft. we genieten ech volop van hem.

15. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    wat fijn dat het nu goed met m gaat, echt n prachtig jochie!

Alsnog gefeliciteerd!!

Deel Deze Pagina