Inleiden met balloncatheter

Discussie in 'De bevalling' gestart door lautjuh85, 10 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Hoii,

Maandag word ik ingeleid dmv een balloncatheter. Onze kleine meid ligt dwars en is aan de grote kant door zw.suiker. Ik krijg zo'n balloncatheter omdat gel te riskant zou zijn? Als het allemaal niet lukt krijg ik alsnog een spoedkeizersnede. Pff ben zo zenuwachtig. Ze gaan haar zodra ze de vliezen kunnen breken recht leggen zodat ik alsnog vaginaal kan bevallen. Heeft iemand ervaring met zo'n catheter? En duurde de ontsluiting lang? Mijn baarmoedermond was nog helemaal niet verstreken.

2. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Spannend! Geen ervaring maar heel veel succes, k kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent!

3. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Hoi mede-maart-mama. Hier ook ingeleid met balloncatheter. Ik had toen 1cm ontsluiting en verstreken baarmoedermond. Na inbrengen heb ik een uur aan CTG gelegen. Daarna naar de kamer gelopen. Zit net op bed en mijn vliezen breken spontaan. Weer half uur aan ctg. Daarna na verloskamer en had ik 4cm

Hoe gaan ze haar draaien? Vanaf de buitenkant neem ik aan?

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Mijn baarmoedermond was ook nog niet helemaal verstreken en had geen ontsluiting. Op maandagochtend is het ballonnetje gezet, 's avonds is hij eruit gevallen, maar had ik nog maar 2 cm ontsluiting (en ze wilden graag 3 cm voordat ze de vliezen zouden breken). Heb toen een nieuw (iets groter) ballonnetje gekregen en deze is er de volgende ochtend uitgekomen. Toen 3-4 cm ontsluiting, dus het feest kon beginnen. Mijn vliezen zijn doorgeprikt en uiteindelijk is Jesse woensdag om 00.43 uur geboren.

Hier in het ziekenhuis gebruiken ze voornamelijk de ballonkatheter omdat er in eerste instantie geen medicatie aan te pas komt en omdat de resultaten beter zijn.

5. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    ja inderdaad vanaf de buitenkant.

6. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Spannend!! Bij mij wilden ze ook niet met gel omdat dit te heftig kon gaan en K.oen juist te klein was. Nadat mijn vliezen gebroken waren ben ik wel aan het weeënopwekkende infuus gekomen. Wederom omdat hij zo klein was en ze me niet met gebroken vliezen wilden laten liggen. Omdat hij niet lag ingedad mocht ik vanaf toen niet meer lopen en juist een catheter kan zijn werk goed doen als je veel rond gaat lopen.

Heel veel succes maandag

7. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Ik ben een ook op die manier ingeleid. Bij mij zat alles potdicht bij ruim 41 weken. De ballon heeft er 24 uur ingezeten, daarna heeft de gyneacoloog hem eruit gehaald. Toen bleek ik 4 cm ontsluiting te hebben. Het inbrengen is wel pijnlijk, en in het begin was de ballon te ver "opgeblazen" (met water). Had toen veel pijn, ze hebben vervolgens de ballon iets leeg laten lopen waardoor ik gelukkig de rest van de tijd alleen een wat vervelend gevoel had.
    De gyn heeft na het verwijderen van de ballon gelijk de vliezen gebroken en heb ik een infuus gekregen met weeenopwekkers. 13 uur (en een ruggenprik) later is toen mijn dochter geboren!

Succes maandag

8. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Jeetje meis. Het zit je niet mee hè. Succes morgen!

9. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

Hoi ik word dinsdag ingeleid als de kleine er dan nog niet is.
    bij mij gaan ze wel gel gebruiken in eerste instantie dan.
    heb er geen ervaring mee verder, oudste zoontje kwam spontaan en in 3 uur.

10. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    ja mijn oudste zoon kwam ook spontaan bij 39 weken. Was 4440gram. Deze meid word ook al weer op 4300gram geschat dus ze moet eruit haha. Maar omdat ze dwars ligt met de voetjes en navelstreng voor de uitgang willen ze zo voorzichtig mogelijk te werk gaan. Gel kan de te heftig zijn waardoor ze bang zijn dat ze haar niet op tijd kunnen draaien en de navelstreng eruit zakt.

11. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Heel veel succes morgen!! Staat je buddy standby?

12. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    ja ik heb gentle als buddy :)

13. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Gaat helemaal goedkomen. Zal aan je denken morgen!!!

14. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Ik word dinsdag volgende week (week 36) ingeleid via een balloncatheter. Ik ben wel blij met deze topic, zo kan ik toch ff wat ervaringen lezen.

Ben je met zo'n ballon gebonden aan je bed of mag je wel lopen?

15. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18

16. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk

17. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb 2 jaar geleden (ben op 10 maart bevallen 2010 ) een balloncatheter gehad was een test in het ziekenhuis waarvoor ik werd uitgekozen.. Ik dacht nou laten we het proberen!
    toen hij eruit viel had hij geen effect gehad, ik wilde niet nogmaals maar de arts assistent drong er toch een beetje op aan, helaas heb ik me over laten halen...
    Maar de volgende dag was er weer geen effect! Toen was ik het zat en heb gezegd dat ze maar iets anders moesten doen...
    Op gel over gegaan eerste keer gel gaf een beetje effect, 2de keer gel gehad en naar boven waar uiteindelijk s'nachts mijn vliezen braken!

Maar die balloncatheter daar heb ik enorm spijt van gehad! Deed bij mij dus totaal niks...... (moet wel zeggen dat ik nog niks had, geen verstreken baarmoedermond of niks )

18. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Ook ik ben ingeleid met een ballon. Ik had 1 cm maar mijn baarmoedermond stond nog. Binnen anderhalf uur had ik 4 cm en viel de ballon er zelf uit. Al met al ben ik binnen 12 uur bevallen vanaf het zetten van de ballon.
    Succes.

19. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    lk hoop ook echt dat de balloncatheter zal werken. Ze gaan het twee dagen uitproberen en mocht het niet werken dan sturen ze me naar huis om uit te rusten en op krachten te komen. Ben echt heel erg benieuwd. 2 weken geleden was mijn baarmoedermond 3 cm lang. Ik hoop dat er nu enig verandering in is gekomen.

Bedankt voor jullie reacties!

Deel Deze Pagina