zenuwen omtrent keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Justy, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    hallo dames,

Ik weet sinds kort dat ik nu binnen 2 weken een keizersnede krijg en ik had gedacht dat het fijn zou zijn te weten waar ik aan toe ben. Nou is dat ook wel fijn natuurlijk maar ik loop mezelf toch zenuwachtig te maken om die keizersnede....

Ik weet dat bavallen ook geen lolletje is en miss moet ik zelfs maar blij zijn met een keizersnede ipv een helse bevalling van weet ik veel hoeveel uur maar ik kan dat gevoel wat ik heb niet onderdrukken.

Zijn er meer meiden die tegen de keizersnede en erna op zien? Wellicht nog tips wat jullie gerust stelde?

Ik probeer steeds te denken: het is leuk! Daarna heb je je kindje... En soms lukt het even mezelf daarmee te kalmeren maar als snel zijn mn gedachten weer bij de ingreep en dat wil ik helemaal niet! Ik wil genieten van t feit dat we bijna ons ki dje heben!

Ook krijg ik soms ineens van die gedachtes van zal alles wel goed zij en gaan met de baby, pfff best vermoeiend. T zullen de hormonen ook wel zijn maar ja...

Bedankt voor t lezen van mn geklaag :)

2. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Logisch dat je er tegenop ziet! Tis toch een buikoperatie. Mag ik vragen wat ervoor zorgt dat je er zo tegenop ziet?

Ik wil je graag even geruststellen want ik heb 3 weken geleden ook een keizersnee gehad. Deze was niet gepland, dus had ook helemaal geen tijd om het tot me te laten doordringen. Vond het echt vreselijk dat het uiteindelijk een keizersnede werd, maar het is me echt ontzettend meegevallen. Je voelt er echt helemaal niks van en het herstel ging bij mij ook heel vlot. De volgende dag stond ik alweer naast mijn bed! Denk dat je ook moet proberen om de voordelen ervan in te zien (zo is na de bevalling alles van onderen nog helemaal heel en dus ook geen kans op een totaal ruptuur waar ik altijd zo bang voor was ;))

Tuurlijk, een keizersnede is geen pretje en ik had het liefst ook een natuurlijke bevalling maar al met al valt het echt mee!

3. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    @lady1985: Bedankt voor je bemoedigende woorden, dat doet me echt goed! En wat je idd zegt, die totaalruptuur was ook mijn grootste angst van de bevalling! Probeer dus ook zeker op mezelf in te praten dat dit miss alleen maar beter is alleen ik houd dat zenuwen gevoel maar steeds.

Ja en dat is dus t gekke.... Ik weet niet precies waar ik bang voor ben. T is denk ik ook het hele opgenomen worden, grote buikoperatie onbekende ofzo.... Ja en de katheter zie ik tegenop....

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik was ook bang voor mijn keizersnede (niet echt gepland overigens) maar het viel me echt mee.
    Je hebt even een paar dagen last en kan niet goed lopen enzo. Maar na een week deed ik alles al weer (wat niet echt wordt aangeraden).

Qua makkelijke bevalling vind ik een keizersnede nu makkelijk (heb ook weeën gehad) alleen emotioneel vond ik het heel moeilijk. Je hebt toch het gevoel dat je iets mist.

5. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Ik vond het emotioneel ook best moeilijk... Maar nu is dat wel over! Het was gewoon het beste voor het kindje dus heb me er bij neer kunnen leggen :)

En trouwens, die katheter, dat vond ik nou echt geen probleem!! Vond het alleen maar fijn dat ik zelf niet iedere keer uit bed hoefde om te gaan plassen. Je hebt na de keizersnede namelijk best wel even pijn dus dan is dat wel prettig. En na 2 dagen mag ie er trouwens alweer uit!

6. coon

coon Bekend lid

18 apr 2011
    931
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook een keizersnede gehad en ook niet geplant.het is me reuze meegevallen.de volgende dag stond ik ook weer naast me bed en mocht ik lekker douchen had onderhuidse hechtingen.de kateter vondt ik ook mee vallen heb hem ongeveer 3 keer gehad omdat na de bevalling me bloeddruk toren hoog was.het herstel ging ook wel goed had even last toen ik weer thuis was met trap lopen en met uit bed komen tot ik daar ook een handigheidje in had gevonden.

het moeilijkste wat ik vondt omdat he teen spoed keizersnede was dat ik niet cht me wensen kenbaar kon maken dacht er ook niet aan.ik heb heel lang op d euitslaapkamer gelegen terwijl me man boven zat met de kleine.ze teste bij mij met een zakje ijs of de ruggen prik al gezakt was en dat was steeds niet tot ze aan me wond ging voelen en dat deed pijn toen mocht ik eindelijk naar buiten.en ik vondt het jammer dat ik de testjes niet gezien heb.gelukkig had een arts tijdens de operatie hele mooie foto's gemaakt

7. belgje1976

1 jul 2012
    98
    0
    0
    buitenschoolsde kinderopvang
    belgisch limburg
    Hoi justy,

bij mij was het ook een onverwachte keizersnede. tranen met tuiten, helemaal niet voorbereid. maar alles is zoooo goed meegevallen. ik ben nu terug zwanger, en eerlijk gezegt ik zou het niet erg vinden als het terug een keizersnede zou zijn. een bevriend arts zei me zelfs, dat het voor het lichaam van de vrouw zelfs minder belastend is en voor het beebje zelf ook. ik wens jou heel veel succes toe...en het zal allemaal wel reuzegoed meevallen.

grtsssss

8. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Voor de baby minder belastend is inderdaad bekend en daarom ben ik er voor de baby ook blij mee maar minder belastend voor de vrouw heb ik nog niet eerder gehoord... zal misschien ook liggen aan de heftigheid van een normale bevalling tegenover een keizersnede!

Ja emotioneel is het ook heel gek he? Je wil toch zelf je kind op de wereld zetten (wij gekke vrouwen) en zeker als je een spoed keizersnede krijgt kan het je dan heel erg tegen vallen. Mij is het natuurlijk vooraf al tegen gevallen en heb een hoop tijd al gehad om te accepteren dat het geen gewone bevalling wordt. Ik probeer er niet zo veel over na te denken (dat niet zelf op de wereld zetten bedoel ik) de baby beslist in deze dat het een keizersnede wordt en dan moet ik me er in beruste dat dat blijkbaar het beste is voor de baby (en dat ik voor mij toch het belangrijkste!)

Neemt niet weg dat ik het allemaal heel erg spannend blijf vinden natuurlijk maar t stelt me gerust om veel ervaringen te lezen dus bedankt daarvoor allemaal!

9. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Sorry maar dit klopt helemaal niet.
    Ik wil niemand bang maken voor een keizersnede maar het leuker maken dan het is is ook nergens voor nodig. Een keizersnede moet niet als makkelijke oplossing worden gezien maar als medische ingreep.

Je krijg een grote buikoperatie, dit is niet natuurlijk en geeft een grote wond. Dit is zeker niet minder belastend dan een natuurlijk proces waarbij er vrijwel geen beschadiging is. Geen operatie is zonder risico, geen verdoving is zonder risico.

Voor de baby zijn er verschillende onderzoeken die wel wat nadelen met zich mee brengen. De meest recente is de grotere kans op overgewicht bij het kindje door de beinvloeding van de darmflora van het kind. Dit is gewoon even een voorbeeldje hoor.

Echter doe je een keizersnede op indicatie dus in dat geval zal de keizersnede beter zijn voor het kindje of voor jou, anders doen ze het niet. Een keizersnede word alleen gedaan als de voordelen groter zijn dan de nadelen. En dat is waar het hem zit, iedereen zit in een andere situatie, dus de ene keizersnede is de andere niet.

Een arts heeft voor jou de indicatie gegeven dat een keizersnede het beste is voor jullie, daar moet je dan ook vertrouwen in hebben.
    Als je echt denk totaal niet te kunnen ontspannen of in paniek te raken , praat hier vooraf dan goed over. Als het je helpt om precies te weten hoe alles gaat, vraag dan of ze het een keer willen uitleggen (in elk ziekenhuis gaat het weer net wat anders). Als j wilt weten wat de gyn tijdens de ingreep doet, vraag hem dan te vertellen waar hij mee bezig is.
    In sommige ziekenhuizen blijft het kindje bij je, bij andere gaat het kindje naar de afdeling (nog steeds niet 100% zeker wat nou beter is). Vraag even na wat ze in je ziekenhuis doen, dan kun je je daar op voorbereiden.

Als je nog meer vragen hebt mag je altijd een pb sturen, dat weet je he !
    Probeer er echt naar uit te kijken, want het is alsnog een geweldige ervaring!

10. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Bedankt voor je bericht. Dit topic is al wat ouder. Ik ben inmiddels helemaal gewend aan het idee van een keizersnede en ik heb mezelf er volledig bij neergelegd. Ik zie wel hoe zwaar t herstel is en kijk nu voornamelijk heel erg uit naar t moment dat ik mn kindje krijg (dus indirect is dat de keizersnede)

Nogmaals bedankt!

11. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Heel fijn om te horen !
    Veel veel succes en vooral plezier !

12. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011