Hallo Vorige week donderdag ben ik bevallen van onze mooie zoon Noel.. Ik had alleen even een vraagje over de bevalling; deze is supersnel gegaan meteen van om de 4 a 5 min weeen en al gauw kwamen deze nog sneller...ttoen deze elkaar gauw volgden (1 a 2 min) toen raakte ik tussen de krachtige weeen door in een soort slaap/dromen/trance...dat ik echt helemaal niet meer met mijn ged8en in het ziekenhuis zat... nu vroeg ik me af hoe dit nou precies kan; zijn dit dan die natuurlijke verdoving die je lichaam aanmaakt bij de bevalling? of kan dit komen door mijn hoge bloeddruk? groetjes en alvast bedankt voor het beantwoorden!
Hi Nikkie, van harte gefeliciteerd! Inderdaad zie je vaak dat vrouwen in een soort van trance gaan tijdens de bevalling. Je zit dan letterlijk "in" de bevalling. Je sluit je af van je omgeving en concentreert je alleen op je eigen lichaam en je kindje. Je lichaam maakt endofine aan tijdens de bevalling dat is een natuurlijke pijnstilling. Waardoor je in een trance gaat. Geniet van je kleintje! Imke