Hoi allemaal! Ik ben nu 27weken en 5dagen zwanger. En ik ben zo uitgeput, als ik smorgens mijn bed uit moet dan begint het al. Pfff ik weet soms echt ff niet meer wat ik moet doen wel of niet gaan werken. Probeer er natuurlijk zoveel als het kan aan toe te geven, maar soms is er gewoon weg geen tijd voor. Hebben jullie hier ook zo'n last van? Ik ben vaak echt niet vooruit te branden en heb ook nergens zin in dan alleen maar liggen en niks doen. Hoe gaan jullie hiermee om? Zoals met je werk en de huishoudelijke taken die er moeten gebeuren? Groetjes Denise
Ik ben ook 27 weken zwanger en ook veel moe. Ik werk 3 dagen en eenmaal thuis kan ik gelukkig direct aanschuiven aan tafel, mijn man kookt. Savonds rond half 9 val ik in slaap op de bank. Op mijn vrije dagen doe ik smiddags 1,5 uur een 'dutje' op de bank en de huishoudelijke dingen doe ik alleen het hoognodige. Opruimen van de woonkamer doe ik nu nog maar 1x per dag, savonds. Zo hou ik het aardig vol..
Ik hetzelfde als LittleFeet. Ik ga door met werken tot 36 weken, lijkt nu wel te lukken. Dan heb ik na de bevalling tenminste wat meer vrij.
Toevallig heb ik gisteren gelezen dat juist vanaf de 27ste week de vermoeidheid weer net zo erg gaat worden als het eerste trimester dus ik zie er ook al tegenop want merk sinds deze week al dat mijn energielevel weer aan het dalen is
Wat fijn om te lezen dat ik in ieder geval niet de enige ben. Ik ga het wat werk betreft gewoon nog maar even aankijken, want wil toch ook wel zolang mogelijk nog aan het werk blijven. Des te meer tijd heb ik na de bevalling. Jullie nog tips verder hoe er mee om te gaan, of zit er niks anders op dan op de momenten dat het kan jezelf er maar aan toe te geven?
Mss je hb even laten checken? Misschien heb je wel een heel laag hb of zelfs bloedarmoede. En dat is makkelijke op te lossen en dan voel je je ook weer minder moe
Heel herkenbaar, alleen zit ik nu in de fase dat de energie een keer terug zou moeten komen. Ik geef er nu nog maar aan toe, maar hoop toch dat ik deze zwangerschap nog een keer mag bruisen vd energie.
Ik zit nog in het eerste trimester en merkte vanaf 8 weken zwangerschap dat ik veel minder kan doen dan eerst. Ik ben echt moe! Moet een uur of twee per dag meer slapen. Ik ben nogal een bezig bijtje, dus dit is wel even wennen... gelukkig is het nu kerstvakantie en kan ik lekker uitrusten. Ik hoop dat ik over een paar weken weer meer energie krijg.
Kan erbij horen, kan ook betekenen dat je te weinig ijzer in je bloed hebt. Wordt als het goed is met 30 weken nog een keer getest, maar ik zou toch alvast bloed laten prikken. Als het dat is, duurt het namelijk ook nog een paar weken voordat je effect van de pillen merkt. Bij mij was het dus idd te laag hb, en pas nu begin ik me weer beter te voelen (met 30 weken geprikt, tijdens controle twee weken later duidelijkheid, meteen aan de pillen en pas vier weken later effect. Zou dus na het prikken ook zelf even nabellen voor de uitslag en niet wachten op de volgende controle).
Moet zeggen dat de vermoeidheid wel blijft hoor, mijn bloedwaarden waren wel allemaal gewoon goed. Dus ja we doen het er maar mee. Probeer in ieder geval nog zolang mogelijk door te werken, zodat ik na de bevalling veel tijd met ons kleine meisje kan doorbrengen.
Wanneer is je bloedwaarde voor het laatst gecheckt? En is er ook naar de vitamine D gekeken? Hier ook extreem moe en erg futloos... Weet het eigenlijk allemaal aan de stress en het vele spugen, maar gister bij de Vk kwam eruit dat ik dus ook nog een vitamine D tekort heb en ik krijg daar nu tabletjes voor.
Floradix is een goede om je ijzer op te krikken! Let wel op; het werkt niet meteen. Begin van de zwangerschap was het heel erg en ook weer richting einde zwangerschap. Ik heb het aangegeven op werk en aangezien ik altijd veel heb overgewerkt ben ik vaak eerder weg gegaan, extra lang pauze gehouden en soms wat later gekomen. Dit kon makkelijk omdat ik de hele zwangerschap heb overgewerkt. Verder meteen na thuiskomst m'n bed in en niets doen in het huishouden... tja heel gezellig was het niet...
Dit beloofd voor mij niet veel goeds. Ik ben nu al zooooo verschrikkelijk moe! S'morgens na het douchen ben ik alweer helemaal kapot weet niet waar ik het zoeken moet. Ik weet dan ook geen oplossing voor je maar hoop dat je met je werk iets kunt regelen. Succes!
Ik heb er sinds deze week ook behoorlijk last van. Het is echt googelen met je energie en wat je wel kunt! Extra lastig is dat ik het nog niet op mn werk wil vertellen, dus dat beperkt de mogelijkheden wel... Leven bij de dag dan maar, en toch zoveel mogelijk gas terug nemen.
Dat had ik in het begin van de zwangerschap, van week 8 tot ongeveer week 16. Toen heb ik 6 weken in de ziektewet gezeten. Douchen ging al nauwelijks, zo moe was ik. Normaliter heen ik peper in de kont, dus dit wad zo frustrerend. Heb 6 weken in de ziektewet gezeten, waarvan 2,5 weken alleen maar in bed gelegen. Voelde me zwaar schuldig, maar ik kon gewoon niets meer. Dochter ging regelmatig naar opa en oma. Het huis was 1 puinzooi en mijn man moest even wat meer in huis doen. Hopelijk knap je snel op!
Ik ben nu 34 weken zwanger en ik ben ook helemaal uitgeput. Werk tegenwoordig veel thuis en moet nog 2 weken en dan eindelijk verlof. Maar door de vermoeidheid twijfel ik of ik niet een week eerder met verlof ga. Wat ik me altijd afvraag als ik dan uitgeput 'snachts wakker word om naar de wc te gaan wat nou als ik nu moet gaan bevallen dan heb ik toch helemaal geen energie om dat aan te kunnen? :-O