Al harde buiken bij 13 weken?

Discussion in 'Zwangerschap' started by 1982Eva, Sep 9, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    1,035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Zoals m'n onderschrift al zegt: ik ben vandaag 13 weken zwanger van ons tweede kindje. Nu heb ik al best een buikje (darmen vooral, dat weet ik wel) en gisteren en vandaag in de avond last van iets dat ik tijdens m'n vorige zwangerschap meende te herkennen als harde buiken. Het is alleen in de avond, en zit echt wel onderin m'n buik, bij m'n baarmoeder. Gevoel dat m'n buik heel strak en hard is, het doet geen pijn maar voelt ook niet echt lekker. Is dit niet veeeel te vroeg voor harde buiken? Het is echt precies hetzelfde gevoel, maar bij m'n zoon had ik het pas vanaf 20 weken enzo en over een groter oppervlakte (wat logisch lijkt, want je baarmoeder is dan groter natuurlijk)

Zijn er meer mensen die hier zo vroeg al
    Last van hadden? En kan het kwaad? Ik weet dat harde buiken op zich niet erg zijn, maar soms een teken dat je te druk bent. Maar geldt dat al bij 13 weken?! Dat lijkt me wel erg vroeg om rustiger aan te moeten doen...?

2. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Hey

Hier hetzelfde al vanaf week 12, ben nu 14 weken en heel veel last van harde buiken. Steekt het er dan bij jou ook uit? Ik kan dan echt me handje erop zetten zegmaar. Bij mij zit me baarmoeder volgens mij scheef want ik krijg een extreme bobbel recht onder me navel. Het kan niet anders dan mijn baarmoeder zijn. Is mijn eerste zwangerschap dus weet niet waar het precies aan ligt. Heb veel gegoogled kan van alles zijn: stress kan ook oorzaak zijn je moet echt rustig aan doen. Kan ook zijn dat de baby erg druk is waardoor de baarmoeder samentrekt. Zolang je geen vruchtwater verliest, bloed of pijn hebt kan het geen kwaad zei mijn VK.

Wat doe je dagelijks? Werk je?

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Ik ben nu precies 12 weken en had deze week ook al een paar harde buiken tijdens een flinke fietstocht, en vanavond thuis na een paar keer de trap naar zolder oplopen. Tempo dus maar een beetje omlaag gedaan.

4. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    1,035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Hmm, op zich goed om te horen dat ik niet de enige ben!

Ik werk fulltime, maar de harde buiken komen juist savonds als ik weer thuis ben - dat had ik m'n vorige zwangerschap ook.

Steken heb ik (gelukkig) niet - dat klinkt een beetje als
    Een blaasontsteking, heb je dat al laten checken..??

5. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Volgens mijn vk niets ernstigs als ik niet bloed of water verlies.. Maar zal het maar moeten navragen want heb regelmatig last van mijn zij en dat kan wel mijn nier zijn..

Ik heb het voornamelijk als k op bed lig, zelfde als jou.. Hoop dat het duidelijk voor jou word..

6. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

Nov 7, 2011
    1,262
    0
    36
    Gelderland
    Hier had ik ook al zo vroeg harde buiken. Vanaf 16 weken bijna constant en met regelmaat. Heel erg vervelend en beangstigend ook. Maar meisje is wel mooi tot 38wkn blijven zitten(misschien zelfs wel langer is namelijk gehaald).
    Soms kan het helpen wat rustiger aan te doen. Bij mij gaf dat niet heel veel verbetering. Had gewoon een overgevoelige baarmoeder. Toch werd mij geadviseerd rust te nemen dus dat heb ik ook gedaan en voelde beter.

7. Logan

Logan Niet meer actief

Ik kreeg ze ook vanaf zestien weken ongeveer. En ik weet haast zeker dat ik met zes weken iets soortgelijks heb gehad. Ik was aan het werk en kreeg een soort spierpijn gevoel daar waar mijn baarmoeder zat, toen ik tien minuten later in de auto zat trok het weg. Nooit meer aan gedacht tot ik dit nu zo lees...

8. Lon24

Lon24 Bekend lid

Jan 8, 2014
    668
    0
    16
    Hier ook al een paar wkn harde buiken.. Moest van de vk even m'n urine laten checken, en ja hoor een blaasontsteking!
    Je hoort het vaak, hier kunt je dus ook harde buiken van krijgen.. Ik heb nu een kuurtje gekregen (had overigens geen verdere klachten, alleen harde buiken!).
    Dus je kunt altijd even je urine laten checken om dit uit te sluiten...!

9. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

Jul 20, 2015
    1,488
    308
    83
    Herkenbaar. Bij mij lag het aan een blaasontsteking die ik zelf verder helemaal niet had opgemerkt (normaal veel duidelijker last van!)

10. silki

silki Actief lid

Aug 25, 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook vanaf 13 weken harde buiken gehad. Duurde niet lang of het was elke dag en heel vaak, ook al deed ik niks. Van zelfs omdraaien in bed kreeg ik er 1. Dit was ook de 3e zwangerschap bij mij en dan komen ze vaak eerder als je er al last van hebt gehad. Uiteindelijk gewoon met 40 weken geboren en bij mijn vorige zwangerschap ook met bijna 40 weken. En met beide zwangerschappen niet op bed gelegen oid

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Geen blaas ontsteking? Bij m'n vorige zwangerschap had ik veel harde buiken door blaas ontsteking. Daar had ik verder geen klachten van zoals buikpijn of last met plassen. Alleen die harde buiken.

12. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    1,035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Hmm die blaasontsteking zou toch wel kunnen ja, ben daar wel vatbaar voor en herken van m'n vorige zwangerschap dat het heel anders / minder voelt. Nu al tijd geen harde buik maar als het terugkomt laat ik het checken, dank voor de tips!

Share This Page