Weeer loopoor

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Ilsev85, Apr 10, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

Apr 19, 2013
    609
    17
    18
    Female
    Psychologie
    AadR
    Ik weet het echt even niet meer...
    Zoontje is vanaf zijn geboorte af aan al aan het "sukkelen" met altijd verkouden en oorontstekingen.
    Kuurtje hier, kuurtje daar. Het hielp allemaal niks.
    Met anderhalf zijn er buisjes geplaatst en is zijn neusamandel geknipt.
    Even leek het echt beter te gaan,.. voor een maand of 2. Daarna begonnen we weer opnieuw.
    Nog is zoonlief altijd verkouden en ja, hij gaat naar kdv en pakt daar dus een hoop op. Die verkoudheid vind ik ook zo erg niet, wel dat hij vrijwel altijd iets heeft en nu dus ook zijn 4e loopoor in 2 dagen tijd.
    De buisjes zijn er inmiddels bijna uit. Je ziet ze liggen in het oor. Maar echt gewerkt hebben ze niet heel erg. Heb al meerdere keren druppels gekregen van de huisarts omdat er weer een fikse ontsteking zat.

Ik vind het zo sneu voor zoonlief. Meer moeders ervaring mee? Wat kan ik er nog aan doen? Huisarts zegt er niet veel van. Wil morgen bellen voor doorverwijzing kno weer. Kijken of dat iets opschiet, maar ben benieuwd naar ervaringen.

2. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    De buisjes doen hun werk wel want het loopt eruit. Aldus mijn kno. Mijn zoontje heeft precies hetzelfde van de 4 weken zeker 3 weken looporen. Hier zitten de buisjes nog wel goed en doen ze behalve druppels geven er verder niks aan. Het is niet leuk meer zo. En het stinkt ook vreselijk.

3. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

Apr 19, 2013
    609
    17
    18
    Female
    Psychologie
    AadR
    Hier dus niet meer en weet ook niet of ik ze nog een keer zou laten plaatsen.
    Het vocht loopt er idd wel uit daardoor, maar nog is er die pijn van de ontstekingen en de hoeveelheid ontstekingen.
    Jouw zoontje heeft het dus ook erg vaak! Leuk is het zeker niet, ze hebben er zo'n last van

4. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Sinds de buisjes is de druk wel minder. Hij heeft er wel last van maar niet meer die helse pijn die hij had voordat er buisjes inzaten. Ik zou zeker weer buisjes laten plaatsen als deze eruit zouden vallen. Hij heeft ze nu een jaar en voor 2 weken geleden nog bij de kno geweest.

5. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    En verkouden etc ook herkenbaar. Zn amandelen (keel) zijn steeds erg dik maar als ik een afspraak bij de kno heb lijkt het juist die dagen net weer goed te gaan.. Ik heb overgens wel zitten denken om eens naar een ander ziekenhuis te gaan en hun eens te laten kijken. Want naar mijn idee komt er ook veel van zijn keelamandelen af. Neusamandel is tegelijk met zn buisjes gedaan en zag er nog keurig uit..

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female

De ontsteking zou geen pijn meer mogen doen, mijn 5,5 jarige heeft continu looporen en die geeft ook gelukkig aan dat het geen pijn doet alleen een naar gevoel dat het zo nat is van binnen,

Mijn 2,5 jarige klaagde echter wel altijd over pijn, de assistenten zeiden ook, tja loopoor betekend het loopt eruit dus het kan geen pijn doen,

Ik ben er toch weer mee op controle geweest en inderdaad volgens de kno doet de ontsteking bij een loopoor geen pijn,maar bij mijn dochter van 2,5 zat haar buisje verstopt door de ontsteking waardoor het vocht alsnog achter de trommel vliezen blijft waardoor je hetzelde effect krijgt als wanneer je geen buisjes hebt, hierdoor moest bij haar bij elk loopoor elke dag even haar buisjes uitgezogen worden bij de kno arts.

Afgelopen januari kreeg ze opnieuw buisjes, neusamandel werd opnieuw geknipt en haar keel amandelen werden verwijderd, na de operatie kwam de kno om te vertellen dat onze dochter een poliep in haar linker oor had en ze deze verwijderd hadden, de poliep kwam door het continu verstopt zitten van de buisjes, deze poliep kon haar ook zeer gedaan hebben, sinds ze de poliep verwijderd hebben gaat het een stuk beter

7. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
  8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wat betreft een loopoor en pijn, ik heb altijd heel veel pijn aan mijn oor gehad bij oorontstekingen, ook als het al door was. Helaas gaat dat dus niet altijd op

9. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

Sep 26, 2008
    1,442
    1
    38
    Mijn zoon heeft dit ook. Die heeft nu net voor de vierde keer buisjes, buisjes nemen de ontsteking niet weg, ze zorgen er alleen voor dat de viezigheid niet achter het trommelvlies blijft hangen. Er minder pijn is en de troep uit het of loopt. Een loopoor duurt meestal een dag of 4 als het dan niet beter moet ik altijd contact opnemen met de kno. Er. Zijn twee verschillende soorten buisjes. De ene blijft minder goed zitten dan de andere.

10. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,504
    8,425
    113
    Niet bekend met buisjes, helaas wel met loopoor ...
    Op advies van KNO arts zoutoplossing gebruiken, vijf dagen wel, twee dagen niet, en zo door.
    Dat helpt hier altijd goed.

Share This Page