Blij! enorme sociale sprong bij dochter

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by toch3, Apr 12, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,311
    17,212
    113
    Jaja, dochter komt los op school! Ze is ruim 4.5, gaat vanaf dr 3e al naar school maar wel incidenteel en krijgt ze voornamelijk thuis les omdat wij varen. Thuis echt een ratelkont die dr mening wel geeft. Op school was ze echt een stil verlegen afwachtend niet antwoordend meisje. Groot aandachtspunt van de juffen als L op school is. Ik maakte me (nog) geen zorgen, ze lijkt wat dat betreft heel erg op dr moeder haha. Maar was het er wel helemaal mee eens dat de juffen daar de aandacht op vestigde ipv het cognitieve omdat ik dat aan boord doe en dat goed gaat. Sociaal is toch wel lastiger, kring van 25 kinderen ofzo kan ik niet nadoen ;) Een maand geleden kon ze een hele week naar school en heeft ze vriendschap gesloten met een meisje uit dr klas, die is toen hier wezen spelen. 2 weken terug kon ze 1 middag... en ze wilde gelijk met dat meisje mee om daar te spelen. Nu weer een hele week school... Gisteren weer naar dat meisje geweest, vraag kwam vooral vanaf die kant maar werd enthousiast ontvangen. Vandaag bij een ander meisje geweest wat ze helemaal zelf had gevraagd, zelfs aan de moeder! TROTS! Het katje is blijkbaar uit de boom gekeken nu.

De "maandagjuf" zei gistermiddag ook al dat ze echt los kwam, zo had ze zitten vertellen dat we naar de mac waren geweest in het weekend :D

2. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Super! Het was voor je dochter natuurlijk ook veel lastiger om contact op te bouwen, omdat ze niet altijd op school kwam. Fijn dat ze nu los gekomen is en vriendinnetjes maakt.

3. tuc

tuc Niet meer actief

o wat goed zeg!!

Hier ook een social/emo probleempje/weerbaarheidsprobleem dus dit spreekt mij erg aan.

Knap van haar!!

4. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,311
    17,212
    113
    Misschien komt er bij jouw kind ook nog wel zo'n sprong waar je je over verbaast!

Share This Page