Ik ben gister gecurreteerd en verbaasde me dat ze het weefsel opsturen voor onderzoek. Over twee weken hoor ik of er een reden voor de miskraam is gevonden. Is dat in elk ziekenhuis standaard procedure?
Bij mij hebben ze dat ook gedaan vanwege de standaardprocedure. Ze gaan dan kijken of het weefsel overeenkomt met de reden van je zwangerschapsafbraak(in mijn geval een leeg vruchtzakje). Niks om je zorgen over te maken dus.
Al t weefsel wat ze uit je halen gaat naar t lab. Standaard procedure. Er zal geen reden voor de mk uitkomen. Vooral de controle of t idd embryonaal weefsel is.
Er kan natuurlijk wel een reden uitkomen, ze gaven wel aan dat er meestal geen reden gevonden wordt. Ik was meer verbaasd omdat ik het netjes vind. Ik verwacht zelf niks bijzonders, heb twee gezonde kinderen en word makkelijk zwanger.
Ik heb nog nooit gehoord dat er een reden uitkomt.. ze doen ook echt geen genetisch onderzoek oid hoor. Het erom dat ze embryonaal weefsel hebben zonder afwijkende cellen. Meer is het niet. Afwijkende cellen hoeven geen reden te zijn vd miskraam
Hey Dit is standaard inderdaad en doen ze volgens mij vooral ook om een mola zwangerschap uit te sluiten,
Let wel op dat weefsel onderzoek door een andere afdeling dan verloskunde wordt gedaan (bij ons wel door genetica). Alle verloskundige zorg wordt vanuit de basiszorg betaald, maar genetica gaat van je eigen risico af. Wij hebben een hoog eigen risico en dus moesten we de rekening vrijwel helemaal zelf betalen a 850. Ik weet niet of dat ook voor jullie geldt, maar misschien fijn om vooraf te weten. Het had ons behoorlijk overvallen...
Huh das raar. Genetica staat helemaal los hiervan. Dit onderzoek wordt door laborantes gedaan? Ben je hier wel achteraan gegaan? Zou dit nl niet zomaar accepteren. Het is een standaard onderzoek.. heftig om dan ook nog zo'n rekening te krijgen.
Sorry, misschien heb ik het verkeerd begrepen. Bij ons is het kindje zelf onderzocht en dus niet alleen het weefsel.
Was hier een speciale reden voor? Normaal gesproken doen ze dit niet tenzij er een verdenking voor is
Ja wordt standaard gedaan. Alles wat uit je lijf gehaald wordt gaat naar t lab. Als je er niks over hoort is er niks gevonden