Eerder op het forum had ik een topic geopend met een vraag over aambeien. Vind het erg gênant, ook het idee dat ik daar straks lig met een aambei of meerdere.. Ik had er namelijk last van eentje die mooi was weggetrokken. Maar bleef daarna wel druk houden daarbeneden..waardoor het toch anders is dan anders.. Nu heeft mijn aambei zijn kop weer opgestoken en moet bijna gaan bevallen.. Ik heb er best last van (is maar een kleintje, maar toch).. En wil niet dat het erger word, maar juist een beetje wegtrekt voor het bevallen.. Ik neem aan dat ik tijdens het persen, kennis mag gaan maken met zijn familie.. (meer aambeien!!) HELP! Wat is de beste tip .. ik heb een zalfje.. en heb gelezen over neusspray.. Verder eet ik trouwens gezond, waardoor het niet aan de stoelgang ligt..
Hoi Robyn, je kunt er helaas niet veel aan doen, Het is echt een kwaal van zwangerschap en bevallen. Je kunt inderdaad een zalf met pilletjes gebruiken (curanol) of neusspray op de aambei sprayen omdat het slijmvlies is en dan zou het samentrekken. Dit laatste echter adviseer ik al een heel tijd niet meer omdat het toch niet zou werken. Probeer naar het toilet te gaan als je drang krijgt; dan hoef je niet zo te persen en doet je lijf te redelijk zelf. Je kunt de aambei terugduwen als hij pijnlijk is. Als je nu na de zwangerschap erg last blijft houden van de aambei kun je naar de huisarts gaan om je eraan te laten helpen. Geen gouden tip dus helaas... Groetjes Brigitte