Gevallen. Arm pijnlijk. Zou jij hiermee naar de ha gaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Janna, 17 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janna

Janna Fanatiek lid

Gisteren ben ik door de gladheid gevallen met de fiets. Ik heb een flinke hoofdwond, waarmee ik naar de hap ben gegaan om hem te laten hechten. Doordat de wond zo bloedde, was ik daar zo mee bezig dat ik helemaal niet heb gemerkt dat mijn arm ook pijn deed. Hij is vooral erg stijf..Zolang ik hem rustig hou, heb ik er geen last van, maar als ik hem beweeg wel. Gebroken zal hij niet zijn: ik heb ondertussen mijn kind er al weer mee achterop mijn fiets getilt. Ik denk dus dat het vanzelf wel overgaat.

Nu vindt een vriendin dat ik er door de ha naar moetnlaten kijken. Zij zei dat met zo'n vanzelfsprekendheid, dat ik begin te twijfelen. Zou jij hiermee naar de ha gaan?

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Als ik de arm verder nog gebruiken kan zal ik het eerst nog even aankijken.

3. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik zou er nu ieder geval niet mee naar de hap gaan.
    Misschien morgen wel even naar huisarts.

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Als je hem idd nog gewoon kan gebruiken, zou ik het even afwachten.
    Wel de arm zoveel mogelijk laten rusten.
    En als je morgen nog steeds erg veel pijn hebt, zou ik de dokters assistente even bellen voor advies.

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.536
    14.055
    113
    Vrouw
    Nee en zeker niet naar de hap! Zo maak je de zorg duur...
    Als jij je arm nog kunt gebruiken en er zelfs je kind mee achterop de fiets kan tillen is deze absoluut niet gebroken.
    Het kan best zijn dat je arm gekneusd is of dat je wat blauwe plekken hebt. Het advies is dan om rust te houden en je arm te gebruiken op geleide van pijn.

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.453
    17.401
    113
    Als je je kind ermee kan optillen zou ik niet gaan. Wel proberen dagje te ontlasten maar wel te bewegen

7. anne24

anne24 Actief lid

3 dec 2012
    207
    20
    18
    NULL
    NULL
    Wat vervelend! Hier vanmorgen op weg naar mij werk ook hard gevallen met de fiets. Hele opgezette knie maar ik denk ook gewoon gekneusd. Kan er wel mee lopen maar doet gewoon enorm zeer. Pff wat is het schrikken he, voor je het je goed en wel beseft lig je al op de grond. Ik zou het ook even aankijken. Meestal heeft het even een paar dagen nodig
    Sterkte!

8. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik kan hem inderdaad wel gebruiken, maar dat doet wel zeer. Ik zou er zeker niet mee naar de hap gaan. Ik twijfel nu of ik er morgen mee naar de ha moet. Ik had eigenlijk zoiets van, het is logisch dat ie wat pijn doen, want ik heb een flinke klap gemaakt. Maar doordat mijn vriendin zo stellig zei: "je laat er morgen toch wel even door de ha naar kijken?!", weet ik het niet meer.

9. Janna

Janna Fanatiek lid

Nou, inderdaad. Ik had nog niet eens gemerkt dat het glad was en toe smakten we al tegen de straat.

Jij ook sterkte!

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zou het nog even aankijken. Sterkte, heel akelig zo'n harde smakkerd!

11. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.313
    2.596
    113
    Ik zou het aankijken als je hem kan gebruiken.
    Je banden en spieren hebben een flinke klap gehad en het is heel normaal als dat later pijnlijk en stijf wordt.

Ik zou wel paracetamol of andere pijnstiller slikken om te voorkomen dat je te weinig er mee beweegt.

12. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.774
    3.123
    113
    Vrouw

Dit!
    Als hij vrijdag nou nog even veel (of meer) pijn doet zou ik langs de ha gaan.
    Maar eerder niet.

13. jupke

jupke Niet meer actief

Ik zou het nog even aankijken.

Als het echt flink gekneusd is kan dat wel een aantal wkn duren voordat de pijn helemaal weg is.
    Al wordt het wel een stuk minder natuurlijk.

Sterkte. Altijd vervelend zoiets.

14. Janna

Janna Fanatiek lid

Tnx voor alle reacties. Ik kijk het inderdaad maar eventjes aan dan. Goeie tip van de pcm ook.

15. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Dan adviseer ik als assistente iets eerder te gaan dan vrijdag ivm drukte. Sowieso zijn maandagen en vrijdagen altijd super druk maar as. vrijdag verwachten we echt top drukte: het is natuurlijk geen gewoon weekend maar ook nog twee kerstdagen er achteraan waardoor praktijken dus 4 dagen gesloten zijn. ‘Iedereen’ wil dan nog even voor het weekend.

Sterkte met je arm! En wond aan je hoofd!

16. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Idd niet op vrijdag naar de huisarts gaan, zeker niet met de feestdagen voor de boeg. Als je nou afwacht tot, zeg dinsdag, dan heb je nog een paar dagen om bijvoorbeeld een foto te laten maken als je huisarts dat nodig vindt en beland je (hopelijk) niet in de drukte.

17. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Goh goh wat een medeleven..
    Verder wel gedeeltelijk eens.
    Maar niet gebroken kan alsnog zorg behoeven. Er kan meer aan de hand zijn dan alleen een gebroken bot. Even afwachten en als het morgen niet iets verbeterd of erger wordt, dan naar de huisarts.
    Sterkte!

18. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.774
    3.123
    113
    Vrouw
    Ik bedoelde eigenlijk donderdag, maar ik zag dat er vrijdag stond.
    Inderdaad ivm eventuele spoedjes en drukte op donderdag.

Maar ik zou het dus even de tijd gunnen, je spieren zijn waarschijnlijk (erg) stijf van de rare beweging die je hebt gemaakt. En meestal heeft dat wel enkele dagen nodig. :D

19. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Als het de komende dagen erger word zou ik even langs de huisarts gaan. Kijk hoe het gaat met pcm en wat rust :)

20. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik zou het even een paar dagen aan kijken met veel rust en pcm.
    Mocht het dan nog aanhouden, zou ik even bellen naar de doktersassistente om advies wat wijs is.

Deel Deze Pagina