weegschaal met vet meter

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door streepjes, 1 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Bij ons op de sportschool moet je op zo'n weegschaal staan die ook je vet,vocht,enz meet..
    Mag je daar nog op staan als je zwanger bent?
    Of is die impuls die door je lichaam gaan schadelijk voor je kindje?
     
  2. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
  3. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    niemand hier ervaring mee? Of heeft iemand een verloskundige met zo'n weegschaal
     
  4. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Geen idee sorry!
     
  5. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Die weegschaal doet weinig bijzonders hoor. Je moet meestal je lengte en leeftijd invoeren en dan berekent ie globaal iets. Je mag er nog gewoon opstaan als je zwanger bent, maar dan zegt het nog minder, omdat je gewicht heel anders van samenstelling is ;) .
    Dus gewoon lekker thuis of bij de Vlos wegen, en dat apparaat op de sportschool links laten liggen, zou mijn mening zijn.
     
  6. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Volgens mij zend zo'n weegschaal een signaal door je lichaam waardoor die het vetpercentge e.d. kan meten. Als je zwanger bent moet je dat niet doen.
    Mijn ouders hebben ook zo'n weegschaal thuis waar je als zwangere niet op mag staan.
     
  7. jo7

    jo7 Actief lid

    17 nov 2006
    458
    0
    0
    bij ons in de sportschool geven ze aan dat je niet op deze weegschaal mag staan als je zwanger bent omdat er een klein stoompje door je lijf gaat om je vet te meten en dit zo schadelijk kunnen zijn.Risico's nemen ze niet en dus mag je niet wegen
     
  8. Niet meer actief

    ik heb zo een apperaatje die via je duim het vet meet, en er staat ook op, niet in de zwangerschap gebruiken.
    maar goed, ik krijg dagelijks stroomstootjes door het aanraken vd auto, altijd gehad en heb er drie gezonde kids aan over gehouden, alleen hun haar stond bij de geboorte rechtop whahaha
     
  9. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Nou ik ga dus mooi niet op zo'n weegschaal staan dan!
     
  10. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    volgens de verloskundige kan het wel, en bij ons op de sportschool gaat iedereen die zwanger is erop staan..
    Zal dus wel niet zo gevaarlijk zijn :)
     
  11. marloesss

    marloesss Actief lid

    17 okt 2006
    158
    0
    0
    Ik heb net zo'n weegschaal gekocht (niet om die extra dingen hoor, maar omdat ik helemaal geen weegschaal had..). In de handleiding staat dat je hem best mag gebruiken, maar dat vet- en vochtpercentage meten niet betrouwbaar is bij een zwangerschap, door vruchtwater e.d.
    Het is dus volgens mij wel gewoon veilig hoor!
    Groetjes,
    Marloes
     
  12. MaryWoods

    MaryWoods Fanatiek lid

    2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ik schrik me dood! Ik heb thuis ook zo'n weegschaal en ik sta er toch eens in de zoveel dagen wel eens op!.... Gauw de handleiding maar eens zoeken vanavond!
    Kan iemand me geruststellen?
     
  13. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    De verloskundige hier op de site heeft tegen me gezegd dat ik er gerust op mag gaan staan, dus het zal wel geen kwaad kunnen hoor! :)
     

Deel Deze Pagina