Wat eten jullie op een dag?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nance83, 12 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nance83

Nance83 Actief lid

10 apr 2008
    190
    0
    0
    Hallo ik nu bijna 16 weken en al 4,5 kilo bijgekomen, het gaat in een rap tempo eraan bij mij, ik voreg me af wat voor een hoeveelheden jullie eten en wat per dag, ik heb de aanleg om snel bij te komen, maar ik wil geen 30 kilo bijkomen ben maar 1.59 dus zal dan snel als een walvis eruit zien.

Schijnbaar eet ik toch verkeerd omdat mijn kilo's eraan vliegen, ik wil toch een beetje opletten, ook vanweg mijn bekkenklachten.

Kunnen jullie eens een dag beschrijven wat en hoeveel jullie eten?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, de hoeveelheden die ik eet zijn niet echt maatgevend: ik eet namelijk erg weinig.
    Maar lijkt me dat als je 4-6 boterhammen op een dag eet en een goed bord warm eten, plus tussendoor 2 stuks fruit, dat je dan voldoende eet. Eet je echt veel meer, dan zou ietswat minderen waarschijnlijk wel een goed idee zijn...
    Weet niet of je anders veel sausjes bij je eten eet, maar daar zitten de meeste calorieen in, terwijl je de voedingsstoffen uit die sausjes over het algemeen niet nodig hebt...

3. henkie24

henkie24 Niet meer actief

nee ik eet ook niet superveel. eigenlijk minder dan voor ik zwanger was.

gemiddeld:

s'ochtends twee crackers
    dan om 10 uur iets van een liga ofzo
    middag 4 boterhammen
    rond drie uur weer iets van een liga of stukje chocola. soms ook niets als ik laat gegeten heb.
    s'avonds gewoon warm eten. normale portie. met vaak een toetje.
    later op de avond nog iets lekkers, maar ook niet elke avond.
    wel drink ik veel karnemelk en s,avonds twee uitgeperste sinaasappels omdat ik verder niet om fruit geef en zo toch wat vitamine binnenkrijg. ook drink ik veel spa, en soms een lekker pakje chocomel.
    ben ook nog niet veel aangekomen. denk drie kilo ofzo. ben nu 24 weken. maar buik groeit goed dus zal wel goed zijn.

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik eet 6 bruine boterhammen per dag en 1x warm eten, met tussendoor 1 of 2x fruit, ligt eraan, en 1 kommetje zuivel, dat kan vla zijn of yoghurt. Toch ben ik helaas al 9kg aangekomen, vraag me niet hoe het kan maar het is zo. Ik kan er niet echt mee zitten, dat gaat er wel weer af nadien. Gewoon weer iets meer sporten, komt helemaal goed.

5. winnietje

winnietje Niet meer actief

Ik eet niet overdreven veel. sóchtend 2 boterhammen. tussen de middag 4 boterhammen 2 zoet beleg de andere 2 met mager beleg. avond 1 bord warm eten gewoon aardappels groente en vlees.wel een toetje na. In de avond thee met een koekje. later op de avond iets lekker dropje ofzo. Ik ben tot 23 weken 4 kilo aangekomen,. De laatste maand 8 kilo in 4 weken tijd. Moet nu prikken op glucose. Maar volgens de cijfertjes is tot nu toe 12 kilo redelijk netjes, We wachten dus gewoon af.

6. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Ik eet s'ochtends een kommetje brinta ... Om 12 uur 2 of 3 boterhammen... S'middags om half 3 een appel, kiwi of peer ... Om 17.30 warm eten.. en rond 20.00 een klein kommetje vla...

Ik ben nu in totaal 13 kilo aangekomen..

7. Rainbow78

Rainbow78 Actief lid

22 sep 2008
    189
    0
    0
    8:00 2 rijstewafels en een kopje rooibosthee en natuurlijk een foliumzuurtje ;)
    10:00 2 stuks fruit en kopje groene thee
    12:30 3 boterhammen (dubbele met kaas en 1 met appelstroop) en 2 glazen melk
    15:30 1 rijstewafel en een kopje rooibosthee
    16:30 glas light-frisdrank
    18:00 avondeten
    19:30 kopje rooibosthee
    21:00 glas light-frisdrank

8. Nance83

Nance83 Actief lid

10 apr 2008
    190
    0
    0
    nou als ik dat zo zie dan eet ik ook maar weing eigenlijk.

s'morgens sta om 6 uur op 1 cracker met kaas
    rond een uur of negen snee brood met kaas of iets zoets. gla melk

11.00 uur stukje fruit

13.00 uur 1 a 2 sneetjes brood, gla melk

15.00 uur snoepje of koekje

17.00 uur warm eten

s'avonds soms nog wat lekkers

9. Amom22

Amom22 Niet meer actief

's ochtends stuk of 5 boterhammen
    tussendoor 2 boterhammen
    lunch 5 boterhammen
    tussendoor
    2 boterhammen
    avondeten
    snakc 5 boterhammen

Je raadt het al ik ben tijdens de zwangerschap gek op boterhammen, ben nu 15 weken zwanger en tussen de 5-10 kilo aangekomen(weegschaal werkt niet super!) Zolang ik maar gezond eet, let ik er niet op. Als ik niet rond de 20 boterhammen eet heb ik gewoonweg honger!

10. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Amom, kan me nog steeds niet voorstellen dat je elke dag zoveel brood eet, waar laat je het?
    Volgens mij heb je elke dag echt King size drollen :)

11. Amom22

Amom22 Niet meer actief

hahaha :D nee eigenlijk juist niet :( ik geef ook nog BV, dus daar gaan ook een paar boterhammen heen.

12. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik eet slecht.................................

Meestal 2 tot 4 WITTE boterhammen per dag. De ene keer met aardbeien (laatste dagen) en de andere keer geroosterd met hagelslag.
    Veel chocolade.
    Een appel.
    Wat pepernoten soms.
    Avondeten (meestal gezond).
    En dat was het wel zo'n beetje......

Erg he.....ik ben zo'n moeilijke eter, altijd al geweest. Zo at ik ook tijdens 1e zwangerschap, maar dochterlief is super gezond!
    *neem trouwens wel elke dag een zwangerschaps vitamine pil*

13. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik eet over het algemeen:

08.00 - Bruine boterham met kaas
    09.30 - Bruine boterham met worst (salami o.i.d.)
    11.00 - Fruit (kiwi, banaan, appel of peer)
    12.30 - 2 bruine boterhammen of 2 witte broodjes
    15.00 - Fruit (kiwi, banaan, appel of peer)
    17.00 - Cracker/Liga/Time Out
    18.30 - Avondeten, zo vaak mogelijk gezond
    21.00 - Iets lekkers, zakje chips o.i.d. maar niet iedere avond

En dan slik ik nog 1 puur mama pil en drink ik thee, water met een beetje aanmaak, melk en 2 glazen cola!

Niet heel ongezond of vet volgens mij, maar toch kom ik aan de laatste 2 weken. Zal wel komen door het stoppen met roken!

14. Nance83

Nance83 Actief lid

10 apr 2008
    190
    0
    0
    als ik dat zo zie eten we allemaal wel redelijk, niet overdreven veel.

Nou dan moet ik me maar bij de kilo's neerleggen, dan hoop ik dat ze ook weer vlug weg zijn, zal wel, misschien ook wat extra vocht ik kan me niks anders bedenken eigenlijk. vindt niet dat ik veel eet als ik dit vergelijk, misschien nog zelfs te min.

ALs ik honger heb eet ik gewoon, probeer altijd iets verantwoords te eten in elk geval.

15. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Veel te veel op het moment. Ik heb constant honger! Net nog een heel pakje kipfilet weggewerkt.

16. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Ik eet ook veel:

08.00 2 bruine boterhammen zoet beleg
    11.30 vier bruine boterhammen hartig beleg (ja voor lunchtijd dus brood al op)
    13.00 cup-a-soup
    15.00 in auto naar huis 1 rolletje mentos-snoepjes
    17.00 bakje chips
    18.30 avondeten, vaak gezond
    19.30 toetje
    21.00 thee met veel te veel koekjes
    :oops: :confused: :) :confused: :oops: .

Geen idee hoeveel ik ben aangekomen, maar de vk zegt er (nog) niks van...

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ben niet meer zwanger, maar heb nog wel het eetpatroon van toen ik zwanger was, dus hier ook maar even mijn lijstje:

ontbijt: 6 boterhammen met vleeswaren of kaas (ik lust geen zoete dingen op brood), 1 stuk fruit, schaaltje yoghurt met cornflakes

tussendoor: koekje, 2 stukken fruit, schaaltje vla

lunch: 8-10 boterhammen, 1 stuk fruit, 2 plakken peperkoek

tussendoor: koekje en wat snoepjes (vaak drop of winegums) en meestal nog iets van een waterijsje ofzo

avondeten: altijd 2 borden soep, 2 borden avondeten en kwark/yoghurt/vla/ijs na.

's avonds bij de tv: koffie met een koekje en wat later chips, en meestal ook nog iets van fruit.

Qua drinken: koffie (met mate, vanwege bv), veel water, cola (2 glazen meestal), sinaasappelsap (1 glas) melk (2 glazen bij het ontbijt, 2 bij de lunch).

Dat was het wel zo ongeveer, soms nog iets van chocolade tussendoor (mijn vader werkt bij de mars, dus wij hebben altijd veel snoep in huis).
    Gelukkig heb ik geen aanleg om dik te worden ;).

18. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    @Anom: zooooo hey jij eet lekker veel brood! Ik dacht dat ik veel brood at (6sneetjes per dag) maar dat is dus echt niets vergeleken met wat jij eet.

Ik heb sinds kort ineens zoveel honger, echt overdreven veel... ik weet niet waar al dat eten zo snel naar toe gaat maar ik schrik er zelf van! Ik probeer daarom ook gezond te eten voor zover het mij lukt. Als ik honger heb dan eet ik brood, fruit of yoghurt en anders drink ik melk/karnemelk. Maar ik heb de laatste tijd ook zo'n trek in zoutige dingen, zoals chips enz. dus dan eet ik af en toe wel chips (moet ik afleren) voor de rest eet ik geen koek, meer liga.

Meestal zeggen ze dat je voor 2 moet eten, maar ik denk helemaal niet zo. Ondanks dat, voel ik gewoon extra honger, ik kan daar niks aan doen. Voor mijn zwangerschap had ik ook geregeld eetbuien, maar zulke eetbuien als deze? echt niet! Ik geloof daarom dat als je zwanger bent, dat je gewoon wat meer behoefte hebt aan eten omdat de baby ook wat energie afpakt. Maar goed, ik weet het niet. Ik probeer gewoon gezond te doen.

Groet

19. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Mijn eetpatroon....

06.00 2 bruine boterhammen met beleg
    08.00 2 bruine boterhammen met beleg
    10.00 2 bruine boterhammen met beleg ;)
    11.30 2 plakken ontbijtkoek met dik boter
    12.00/13.00 een lunch verschilt altijd, soms soep, sowieso brood
    14.00 Koekje
    16.00 Fit
    18.00 avondeten
    20.00 fruit of stukje komkommer, worst of kaas!

Dit eet ik zo ongeveer, verschilt natuurlijk per dag haha, soms hetgevoel alsof ik de hele dag wel kan eten...

20. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    6.00/7.00u schaaltje cruesli met melk

9.30 2 of 3 stuks fruit

11.30 4 boterhammen met verschillend beleg

14.30 liga

16.30 Plakje ontbijtkoek

17.00 glas optimeldrink

18.00 Avondeten (verschild)

soms 's avonds nog iets, ligt eraan of ik trek heb of niet. Wanneer ik geen trek of hongervoel heb, neem ik bewust niets.

Dranken: Veel rooibosthee, water, sappen en zuivel.

Ben ook al heel wat kilootjes aangekomen. Dit komt mede doordat ik de eerste 20 weken heel veel honger had en veel meer at dan het lijstje hierboven. Ook at ik om de misselijkheid te onderdrukken....en dan kom je aan! Ook merk ik dat ik veel vocht vast hou, want wanneer ik mijn laarzen uit trek, staan de afdrukken in mijn been...

Deel Deze Pagina