weegschaal werkt niet bij zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Satine, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Satine

Satine Lid

9 apr 2008
    11
    0
    0
    Ik heb een beetje een gekke vraag ...

Bij mijn vorige zwangerschap was ik de eerste maanden heel gelukkig, want volgens mijn weegschaal kwam er maar niks bij, terwijl ik maar bleef eten waarin ik zin had.
    Na 6 maanden zwangerschap was ik nog maar 2 kilo bij, terwijl de weegschaal bij de gynaecoloog heel wat meer aangaf.
    Uiteindelijk bleek mijn weegschaal niet (meer) te werken en was ik al 10 kilo bijgekomen zonder het te weten, dat was effie schrikken!

Nu, dat was zo'n weegschaal waar je ook vetpercetage e.d. mee kon berekenen, dus ik ging ervan uit dat het daaraan lag! Ik heb daarna een nieuwe, gewone digitale weegschaal van Tefal gekocht en die deed het na mijn zwangerschap wel gewoon goed.

Nu ben ik opnieuw zwanger, 9 weken ondertussen en ik heb het gevoel dat mijn weegschaal mij weer aan het bedotten is! Niet dat je op 9 weken al extreem veel bijkomt, maar ik heb mij de laatste weken een ongeluk gegeten aan vettige dingen, en de weegschaal toont geen gram meer aan!

Dus ben ik weer in paniek dat mijn weegschaal het opnieuw niet meer doet omdat ik zwanger ben! Dit klinkt heel gek, maar kan dit, dat je weegschaal ontregeld geraakt door zwangerschap???
    (ik heb vorige keer mijn eerste echo gehad, maar ben niet gewogen, dus kan ook niet vergelijken)

2. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

ik denk niet dat het kan hoor!
    maar mijn weegschaal gaf voor mijn zwanger allemaal rare gewichten aan daarna heb ik hem op een andere plek zet waar de ondergrond wat harder was en nu doet het perfect. (heb ook tefal) misschien dat je dat is moet proberen. klinkt misschien vreemd, maar het zou kunnen. of misschien de batterij vervangen?

3. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Haha ik hoop hier af en toe dat hij het bij het verkeerde eind heeft (in de zin dat ik hoop dat het lager is haha).

4. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

hahaha, dat kan ook natuurlijk.
    mijne geeft aan dat ik ben afgevallen en de weegschaal bijd e gyn ook. maar voel me totaal niet lichter mijn joggingsbroeken zitten echt niet meer lekker dus weet niet waar het vandaan komt ahaha

Deel Deze Pagina