Thermometer Brother max

Discussion in 'De babyuitzet' started by sinada, Apr 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sinada

sinada Niet meer actief

Wie heeft er ervaring mee.
    De drie in een thermometer kan via het oor en het voorhoofd de temp opnemen. Ook meet hij de kamer temp.
    Heeft iemand een idee of deze goed is of niet

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ze adviseren toch om de temperatuur rectaal te meten, dit is het meest betrouwbaar. Voor 5 euro heb je een thermometertje bij de drogist, dus zou zo'n ding niet kopen persoonlijk.

3. sinada

sinada Niet meer actief

Het is ook niet alleen voor de beeb. Moet zelf ook getemt worden straks

4. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Tja, als je enkel voor jezelf zo'n ding wilt aanschaffen is dat natuurlijk geheel aan jou. Ik heb destijds 2 thermometertjes gekocht voor 10 euro samen en zie dat die Brothermax nogal wat kost + moet je voor de baby alsnog een andere kopen. Je hoeft alleen de eerste week een aantal keer getempt te worden, en hoe vaak gebruik je zo'n ding dan nog?

5. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou hem niet aanschaffen. De temeperatuur kan het beste rectaal opgenomen worden, ook bij jezelf.
    Sowieso zou ik een thermometer die het voorhoofd meet niet helemaal vertrouwen.

6. sinada

sinada Niet meer actief

Het gaat mij er niet om of ik hem wel of niet moet aanschaffen ( heb hem namelijk al) maar of er mensen zijn die ervaring hebben.

Bij mij geen thermometer naar binnen hoor dat vertik ik.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Je had een temp ook onder je tong kunnen doen, maar goed..

Je hebt hem nu toch al gekocht, dus je kunt het dan toch lekker even zelf alvast uitproberen? :p

8. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    Bij mij deden ze 't onder mn oksel ... En euhh je kan ook een oorthermo voor jezelf kopen..

9. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

Dec 7, 2007
    1,385
    0
    0
    erembodegem
    Wij hebben geen goede ervaring met een thermometer voor het voorhoofd.

Kindje van een vriendin was niet lekker, thermometer via voorhoofd gaf 38.7 aan.
    Toch even rectaal gemeten omdat ik hem toch wel heel warm vond en rectaal gaf 40.3 aan...

Dus hier kwam er geen voorhoofd thermometer in...

10. sinada

sinada Niet meer actief

Het is ook oor

11. selle

selle Actief lid

Aug 10, 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    Voor de baby wordt er alleen een rectale thermometer gebruikt door kraamhulp. Oor- en hoofdthermometers zijn in de regel niet betrouwbaar. Geloof dat je bij een oortherm. sowieso 1 graad op moet tellen, ook handig.. :( Voor jezelf kan het idd wel denk ik, heb er geen ervaring mee. Ik moet van de kraamzorg trouwens 2 thermometers in huis hebben, 1 voor de beeb en 1 voor mij.

Share This Page