Dames, heb je een babyweegschaal nodig voor je kleintje? Ze zijn nu in de aanbieding bij de Kruidvat, dus als je hem nodig hebt bestel ik hem even. Alvast bedankt.
Zou het niet doen... Je gaat met zo'n kleintje zo regelmatig naar het CB, daarmee weet je echt genoeg hoor! En je kunt altijd een keer extra gaan wegen op het CB, mocht je toch ongerust zijn. En voor de kraamweek; dan heeft de kraamhulp een weegschaal bij zich, dus ook dan niet nodig...
Voor de kraamweek heb je hem idd niet nodig en als je gewoon het CB programma volgt zou ik het ook niet doen. Maar ik koop hem dus wel, ik ben nl niet van plan om met de tweeling het hele CB programma af te lopen (word al knetter bij het idee: 2 mopperende babies, wagen moet op de gang blijven, peuter van net 3 die of mee moet of eerst ergens ondergebracht, langer wachten dan dat je daadwerkelijk bij die arts/vp zit, neee bedankt! Ga alleen voor de prikken). Met een eigen weegschaal kunnen we iig rustig zelf bijhouden of ze goed groeien. En dan is dit een leuke aanbieding
Nee hoor, ik heb twee kinderen en nog nooit een weegschaal voor hen nodig gehad. Als ik ze wil wegen ga ik eerst zelf en dan met baby in mijn armen op de weegschaal, en het cb weegt ook.
Niet nodig, maar soms wel fijn of gewoon leuk. (Ik heb er bij de eerste één gekocht voor iets van 15 euro bij de Blokker. Was toen in de aanbieding en toen nog een keer 50% afgeprijsd.) CB weegt inderdaad ook en heeft meestal ook nog iedere week één of meerdere keren inloopspreekuur waar je kunt laten wegen. En als het echt nodig is omdat je kindje te weinig aankomt ofzo, dan kun je er vaak ook één huren bij de thuiszorgwinkel.
Ik heb er vorige zwangerschap ook eentje gekocht en was er erg blij mee. Heel handig met een tweeling en dan ook nog eens een heftig spugende baby die niet lekker groeide. En nu is het handig dat ik hem heb voor deze baby. Ook al uitgeleend aan vrienden enzo.
Hier wel eentje. Gekocht toen mijn zoon ineens stil stond qua groei. Ik had echt geen zin om iedere keer voor wegen naar het cb te gaan. Maar normaliter gebruik je een babyweegschaal niet echt, dus zou 'm pas kopen als het nodig hebt.
Ik zou inderdaad alleen een babyweegschaal kopen wanneer je je zorgen maakt over het gewicht van je kindje. Je kan je baby ook met een gewone weegschaal wegen. Vaak zijn de electronische met één cijfer achter de komma en veel preciezer heb je toch niet nodig. (Je gaat eerst met baby op de weegschaal staan en daarna zonder dan trek je het eerste gewicht van het tweede gewicht af.)
Ik zou 'm niet standaard kopen, want dan ga je dagelijks wegen en je druk maken. Maar als er iets is (bv reflux en daardoor mogelijk niet goed groeien, etc etc) dan snap ik wel dat je er een aanschaft. Zelf weeg ik idd af en toe door samen met m'n dochter erop te gaan staan en dan mijn eigen gewicht er vanaf te trekken. Laatst een keer gedaan vlak voor we naar het cb gingen en het scheelde 100 gram (een keer drinken en ze is 100 gr zwaarder, dus het scheelde niks ).
Wij moesten er een gebruiken nadat dochter een week lang in het ziekenhuis had gelegen, omdat ze teveel was afgevallen. Alleen deze hebben we gewoon een paar weken gehuurd van de Thuiszorg voor een laag bedrag. Ik werd vooral zenuwachtig van dat ding en toen we van de kinderarts mochten stoppen ging dat ding ook snel de deur uit. Ik zou het echt niet kopen
Nou hij is binnen hoor, je kunt hem gebruiken met schaal of met plaat: dochterlief heeft al vol enthousiasme op de plaat gestaan (nee lieffie, je mag nog niet in de ander autostoel, 1 kg te licht ) en 2 van de katten hebben ff de schaal getest: 1 was te zwaar, de ander nog steeds een beetje te licht (ziek geweest laatst) dus daar is hij ook handig voor, want als je die samen met je op de gewone weegschaal wilt wegen lig je soms helemaal open, deze vinden ze interessant genoeg om even op te blijven staan snuffelen en da's lang genoeg haha! Ik ben echt niet van plan om elke dag of voor/na elke voeding te wegen, maar in het begin elke week ff en later elke maand ofzo of 'indien nodig'. Scheelt me een hoop gesleep naar het weeguurtje van het CB met 2 babies.