Wat is de eerste dag van mijn menstruatie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sevilla, 17 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sevilla

Sevilla Actief lid

23 apr 2012
    164
    0
    0
    Hallo allemaal!

Een vraagje.. Ik weet niet zo goed wat ik moet zien als de eerste dag van mijn menstruatie. Ik heb namelijk altijd een dag of drie wat bloedverlies (zoveel als een van de laatste dagen van mijn menstruatie. Ik heb er wel een tampon/maandverband voor nodig) en dan daarna komt een dag dat ik me echt ongesteld voel (buikpijn, flink bloedverlies) en de twee dagen daarna ben ik nog een beetje ongesteld.
    Wat is nou de eerste dag? De eerste dag dat ik bloedverlies heb? Of die dag dat ik me echt ongesteld voel?

Thanks voor eventuele antwoorden!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mij is altijd verteld, de 1e dag dat je helder bloed verliest. Dus niet wat bruine vegen, maar echt rood. EN inderdaad maandverband nodig..

3. Sevilla

Sevilla Actief lid

23 apr 2012
    164
    0
    0
    Oke! Bedankt voor je reactie!

Zijn er nog meer mensen die zich herkennen in mijn verhaal?
    Toen ik aan de pil was, was mijn 'menstruatie' heel anders; gewoon op dag 1 veel bloedverlies en buikpijn. Het is dus echt sinds ik gestopt ben met de pil (driekwart jaar) dat ik eerst een paar dagen wat licht bloedverlies heb, en me daarna pas écht ongesteld voel..

4. Loes83

Loes83 Niet meer actief

Hoi, ik heb hetzelfde.
    Ik "tel" niet echt mijn dagen. Wij klussen wanneer we zin hebben en dan zien we eind van de maand wel.

5. Liefebees

Liefebees Niet meer actief

Hier werd mijn menstruatie ook anders na het stoppen met de pil. Ik was bloedde meer dagen dan toen ik de pil gebruikte. Heel normaal denk ik?

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De pil is geen echte menstruatie, dat kun je ook niet vergelijken.

Ik heb van nature zware bloedingen, de eerste dag aanloop, dan dag 2&3 ellende, en daarna weer afnemend tot dag 6/7.
    Met de pil die ik nu heb, veeg ik 1 keer op dag 28/29 wat rood, en meer niet.

Deel Deze Pagina