week 10, droge plekken in huid verdwijnen weer!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door elsje, 18 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsje

elsje Actief lid

4 dec 2011
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eindelijk na 2 operaties, het MMM traject en een miskraam ben ik nu 10 weken en 2 dagen zwanger.
    Voel me heerlijk beroerd en moe :)
    Alleen nu het volgende waar ik me wel een beetje zorgen om maak. Vanaf week 6 had ik droge schilferige plekken in mijn gezicht. Ik smeerde eerst telkens braaf nivea maar dat hielp niet echt. Toen ben ik calendula gel gaan smeren en dat werkte iets. Nu smeer ik de laatste week eigenlijk niks meer... en het trekt weer weg! Het wordt minder. Ik kan er niks aan doen maar ik ben toch bezorgd dat dit een slecht teken is... dat het HCG stiekem al aan het dalen is. Ik wil geen test doen want straks wordt het streepje echt lichter ofzo, dan schiet ik helemaal in de stress.
    Het liefste hoor ik jullie ervaringen, hebben jullie dit ook gehad en dat het al aan het begin van de zwangerschap wegtrok.
    We hebben afgelopen donderdag (15 jan) nog wel een goede tien weken echo gehad en ook het beroerd voelen stelt me iets gerust maar toch af en toe bekruipt het gevoel me dat dit niet goed is.
    Hoor graag van jullie...

2. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik heb deze stress ook gehad, maar dan iets eerder en met borsten die ineens helemaal geen zeer meer deden... Symptomen veranderen weet ik nu want ik heb ook pasgeleden een goede echo gehad... Volgens mij gaat de placenta het ook steeds meer overnemen en gaat het hcg ook echt dalen... Misschien is je lichaam er ook al meer aan gewend of kwamen de droge plekjes helemaal niet van het hcg. Ik heb trouwens gehoord van de gyn dat als je met 10 weken een goede echo hebt dat je echt erg safe zit! Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, maar ik weet ook hoe moeilijk dat is, want ik deed en doe het ook ;).

3. elsje

elsje Actief lid

4 dec 2011
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Doortje,
    bedankt voor je reactie. Wat geruststellende woorden zijn fijn om te lezen.
    Ik heb inderdaad ook wel een gehoord dat een goede echo met 10 weken reden is om je echt minder zorgen te maken. Maar mijn ervaringen zijn helaas dat dingen niet volgens het boekje gaan... mijn eerste ivf poging resulteerde direct in een positieve test en een paar uur later werd ik ongesteld. Dat is ook niet hoe je verwacht dat dingen zullen gaan..
    Plus ik vind het erg moeilijk om te geloven dat het nu eens goed zou komen..Zou schitterend zijn maar kan het nog steeds niet geloven dat ik zwanger ben.

4. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

19 dec 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn verloskundige zegt ook dat symptomen kunnen veranderen en dat het afnemen of veranderen van symptomen niets te maken hoeft te hebben met of het goed of slecht gaat.
    Ik had trouwens gelezen als je bij 10 weken een goede echo hebt (kloppend hartje) de kans 99,4% is dat de zwangerschap goed verloopt.

5. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Jjaylinn, dat zou mooi zijn zo'n hoog percentage. Elsje, echt herkenbaar hoor, ik vind het ook zooo moeilijk om er vertrouwen in te hebben, maar ga het nu wel proberen. De kans is nu groot dat dit goed gaat en het zou suf zijn als ik na mijn zwangerschap constateer dat ik er niet van heb genoten terwijl ik er zo lang naar heb verlangd, maar ik vind het wel moeilijk hoor!
    Ik ben nu in afwachting van de combinatietest, zenuwslopend vind ik het en heb ook al wat nachten slecht er van geslapen. De ramp scenario's komen allemaal voorbij... Hoe is het nu me jou?

Deel Deze Pagina