Zijn dit harde buiken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Monic, 12 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    #1 Monic, 12 aug 2015
    Laatst bewerkt: 12 aug 2015
    Hi dames,

Ja sorry.. Ik weet het ff niet meer. Ik heb al zeker een week last van 'harde buiken'. Althans, ik weet niet of dit harde buiken zijn..

Wat je vaak merkt is dat de kleine op een bepaalde manier gaat liggen in mijn buik met bijvoorbeeld de billetjes en rug naar de buitenkant toe en dan spant mijn buik zich helemaal aan! Dit gebeurt ook s nachts als ik bijvoorbeeld naar de wc moet en daardoor wakker word; ook een kleintje die erg 'naar buiten ligt' en een hele aangespannen harde buik. Heb dan ook echt moeite met opstaan en al.

Ons meisje is al wel ingedaald maar ik wil dus weten of dit harde buiken zijn, of gewoon de houding van ons meisje waardoor m'n buik zo hard word? Ik heb het de afgelopen week wel druk op werk (word nog drukker tot mijn verlof met 36wk) en heb last van zware nesteldrang - dus het zou kunnen dat ik wat rustiger aan moet doen, maar ik weet dus niet of dit harde buiken zijn.. Dit gebeurt overigens wel vaker op een dag en heb er nu de afgelopen 4 dagen wel vaak last van.

Thanks ladies!

2. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Als ik het zo lees lijk ik het wel te herkennen... Bedoel je met naar buiten toe liggen van het kindje, naar de zijkant, of middenin?
    Ik heb sinds een dag of 2 af en toe opkomende druk en dat zakt dan vrij snel weer af, in het midden vanaf m'n middenrif tot voorbij m'n navel. Dan is dat stuk heel hard, moet ik me er echt ff op concentreren en dan zakt het weer. Soms een paar leer achter elkaar.... Ik vermoed dat dat voorweeen zijn....

Maar ik voel soms ook echt een bult aan de zijkant van m'n buik, of tegen m'n ribben aan, wat duidelijk het kindje is.. Een armpje, beentje, of billetjes. Kan ook knap zeer doen trouwens, als ie een beetje hard druk zet. Echt hard buiken heb ik nog niet echt kunnen ontdekken....

3. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Ja ook bij mij doet het goed zeer soms! Ik weet dus ook niet of dit harde buiken / voorweeen / houding van t kindje is/zijn. Nou als ze zo ligt dan ligt ze meestal of horizontaal bij mijn navel en dan ook echt naar buiten toe. Dan zie je dr ook echt zitten.. Of ze ligt verticaal naar buiten toe langs mn navel. Net alsof je dr zo kunt oppakken :p

4. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik noem het buikhangen wat ze dan doen. Ineens een bult in je buik van een ledemaat. Geeft precies het gevoel wat jullie omschrijven. Volgens de gyn zijn dit (bij mij) geen harde buiken, omdat de rest vd buik soepel blijft. Het draaien van het kindje geeft een prikkel aan je bm en die spant wat aan.

5. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Harde buik voelt als kramp in je hele buik. Als je kindje die gespannenheid veroorzaakt, voelt dat meer alleen op de plek van de bult. Ten minste dat is bij mij zo;)

6. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    #6 Monic, 13 aug 2015
    Laatst bewerkt: 13 aug 2015
    Nou dames.. Vannacht weer zo een geval gehad. Kind lag weer aan de buitenkant maar t is mn hele buik die helemaal hard werd en ik kon echt ff niks doen. Moest echt even wachten om van houding bijvoorbeeld te wisselen; anders deed t echt pijn. Ik zal t maar even opschrijven en vragen aan de vk de volgende keer ;( blijf de pijn s ochtends aanvoelen alsof ik heel hard mijn buikspieren heb getraind. Tot dat ik dan weer op werk zit.. Dan trekt het meestal langzaam weg maar soms blijft dat spierpijnachtige gevoel de hele dag aanhouden.

7. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Monic wat je beschrijft bleken bij mij harde buiken te zijn. Dacht eerst ook dat het m'n kindje was die aan de buitenkant kwam liggen, tot ik aan de ctg lag en elke keer als dat gebeurde een harde buik geregistreerd werd..

8. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is een harde buik Monic. :) Je voelt dan ook je buik aanspannen en heel hard worden en moet je even rustig aan doen.

Ze kunnen echt geen kwaad, tenzij je er vaak last van krijgt, dan moet je het zeker aankaarten bij je VK.

9. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    #9 Monic, 13 aug 2015
    Laatst bewerkt: 13 aug 2015
    Pff als dit harde buiken zijn, dan wil ik niet weten hoe weeen voelen :p hihi! Het deed echt pijn namelijk en werd er wakker van uit mijn slaap. Dinsdag maar toch even aankaarten bij de verloskundige ; heb het nu namelijk bijna iedere nacht (dit is de 4e nacht achter elkaar).

10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bij mij voelde harde buiken echt als een samentrekkende buik (gehele buik) en keihard, dit trok na een paar minuten weg.. moest ook altijd wel even rustig blijven zitten/liggen, heb het zelf nooit als zeer pijnlijk ervaren maar wel een naar gevoel.

Deel Deze Pagina