Week 15 en nog niets aangekomen.

Discussion in 'Zwangerschap' started by chantalvl, May 11, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

Mar 23, 2017
    2,698
    1,692
    113
    Female
    Goedemorgen,

Ik zit in de 15e week van mijn zwangerschap.
    In de eerste 10 weken ben ik zo'n 4kg afgevallen (ik gok door het niet meer drinken van alcohol, en een iets mindere eetlust bij het avondeten).
    Nu ben ik sinds week 8 al op hetzelfde gewicht. Ik eet nog ongeveer hetzelfde als vóór de zwangerschap, en het lukt mij ook niet echt om meer te eten.
    Is het normaal als je niet aankomt de eerste tijd?

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik zit met ruim 15 weken ook nog steeds op -2,5 kilo ten opzichte van voor de zwangerschap. Bij mij is oorzaak gebrek aan eetlust. Mijn VK zegt dat het echt niets uit maakt en dat de baby toch wel neemt wat hij nodig heeft. Nu moet ik er wel bij zeggen dat mijn bmi aan de hoge kant is. Ik weet niet hoe dat bij jou is en of het uit maakt als je bmi (te) laag is.

3. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

Mar 23, 2017
    2,698
    1,692
    113
    Female
    Dat weet ik inderdaad ook niet. Mijn BMI is prima. :)

4. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Alles is normaal ;), er zit enorm veel variatie in gewichtsverloop bij vrouwen. Gezond eten is het belangrijkste.
    Bij mijn eerste viel ik eerst 6 kg af, kreeg een enorme 'groeispurt' in 2e trimester (mn 20-28 wkn) en daarna vrij gestaag tot ik 14 kg boven startgewicht was.
    Bij mijn tweede bleef ik op hetzelfde gewicht tot een week of 22, toen ging het opeens weer erg rap en vanaf 36 wkn viel ik weer af, waardoor ik bij bevalling weer 14 kg boven startgewicht was.
    Bij mijn derde viel ik 8 kg af (hyperemesis gravidarum), kwam slecht aan daarna, heel gestaag met veel 'jojo' (kilo erbij, kilo eraf) afhankelijk van eten/spugen, maar uiteindelijk 6 kg boven startgewicht bij bevalling. Meteen na bevalling overigens 10 kg onder startgewicht, aardig op reserves geteerd dus...

5. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

Mar 23, 2017
    2,698
    1,692
    113
    Female
    Fijn om een reactie te krijgen van iemand met "ervaring". :) Voor mij is het allemaal nieuw, dus ik vind het erg lastig om te bepalen of iets wel of niet goed is.

6. gemini020

gemini020 Actief lid

Sep 28, 2014
    444
    57
    28
    Ik zat tot week 16 rond/onder mijn startgewicht. Vond ik toen ook wel gek maar achteraf gezien heel blij mee want vanaf week 18 gaat het ineens vrij hard. Op de 20 weken echo was hij rond p75 dus heeft geen nadelige gevolgen voor de baby gehad (maakte de VK zich overigens ook niet druk om, niet aankomen in begin is vrij gebruikelijk)

7. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

Dec 26, 2015
    2,195
    1,242
    113
    Maak je geen zorgen meid. Ik ben nu 16 weken zwanger en ben in totaal 6 kilo afgevallen. Ben nu weer 1 kilo aangekomen maar weeg nog steeds 5 kilo minder dan aan het begin van mn zwangerschap.

8. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

Mar 23, 2017
    2,698
    1,692
    113
    Female
    Bedankt voor al jullie reacties. Wel fijn om te horen dat het helemaal niet raar is. Er zijn best wel veel (niet zwangere) mensen die het raar vinden als ik zeg dat ik nog niet ben aangekomen.

9. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Bij de eerste was ik 1kg aangekomen rond 15 weken.
    Nu in de 14e week en ik sta op -1,5kg. Heb de eerste weken minder gesnaaid ivm wat misselijk gevoel soms.
    Bij de eerste uiteindelijk 24 kg aangekomen, dus het zegt niks (was toen wel gestopt met roken)

10. nosilla

nosilla Fanatiek lid

Oct 31, 2016
    1,584
    981
    113
    Female
    Niet in Nederland
    Niets om je zorgen over te maken, met 15 weken was ik ook vrijwel niets aangekomen. De baby weegt vrijwel niks en je baarmoeder etc. zijn ook nog niet zo groot dus wegen ook niet super veel extra. ;)

11. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Niet druk maken hoor en vooral niet wat andere zeggen. Bij de eerste kwam ik ruim 30 kilo aan. Nou dan krijg je commentaar. En nu zit ik op -5 kilo met 18 weken en is t van: wanneer ga je groeien?!
    Geloof me: je gaat groeien ;) na 20 weken zeker. En als je weinig aankomt is dat toch mooi? Ik moest die 30 kilo weg zien te krijgen :p

Dont worry!

12. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

Oct 15, 2015
    3,446
    1,129
    113
    Tot 16 weken niets aangekomen,zelfs of afgevallen. Nu bij 17 weken plus 0,7 kg. Eindelijk de omslag kunnen maken en het stelt gerust.

1e zwangerschap 16 kg aangekomen maar toen vanaf 12 weken al aangekomen. Nu langer misselijk geweest.

Share This Page