21 maanden leeftijdsverschil

Discussion in 'Zwangerschap' started by yasmine04, May 11, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    3,050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Zojuist licht positief getest, ondanks cerazette & borstvoeding.
    We hebben al 2 kindjes : 1 van 2012 en 1 van april 2016.
    Tussen nr 2 en dit kindje zal dus straks +- 21 maanden leeftijdsverschil zitten.
    Paniek! Ik weet niet hoe ik dat allemaal moet gaan doen. Ons huis is best klein. Net een nieuwe baan voor 3 dagen in de week.
    Ik ben nog vrij jong (26) en straks dus 3 kids..
    Schaf je dan een duo wagen aan of is dat niet meer nodig?
    Kan ik gewoon borstvoeding blijven geven nu aan mijn jongste?
    Loop al de hele middag als een kip zonder kop rond.
    Ben ook best bang voor de zwangerschap. Bij beide hoge bloeddruk gehad 2e zwangerschap meerdere opnames gehad en een berg aan medicatie ..

Sorry moest het gewoon even van mij afschrijven.
    Wil het weekend nog eens testen en mijn man inlichten maar moet het echt even laten bezinken geloof ik

Tips en ervaringen zijn dus erg welkom!

2. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Hi meid. Als eerste gefeliciteerd!
    Bij ons zit er straks iets meer tussen namelijk 23 maanden (en nog 1 van 8) en herken de paniek. De praktische dingen maar ook de bv. Ook toevallig net een nieuwe baan.. maar weet je.. met paniek kom je nergens. Je hebt nog pakweg 8 maanden om alles op orde te krijgen en de situatie in te schatten. Er zijn zoveel moeders die ons voorgingen dus het gaat ons ook vast wel lukken toch! Een hele fijne zwangerschap gewenst!

3. Sela~

Sela~ Actief lid

Apr 22, 2017
    455
    895
    93
    Female
    Gefeliciteerd! Begrijp je eerste paniekreactie maar het komt vast goed. Wij verwachten ons vijfde kindje en tussen nr 2,3 en 4 zit elke keer precies 18 maanden, en tussen 4 en nr 5 dadelijk ook! Wij vinden het vooral enorm genieten! Heb bij nr 2 en 3 een duowagen gebruikt, deze staat nu op zolder, vind 'm zo groot in de gang. Ga ook iets minder snel op stap met drie kleintjes, maar als ik ga gaat de jongste in de kinderwagen en de andere twee lopen gewoon mee. Met een beetje creativiteit is alles goed op te lossen :)
    Bv zou je gewoon kunnen blijven geven, je kan ook duo voeden. Er is een hele fijne (grote) fb groep over bv.

4. ijsje82

ijsje82 Actief lid

Jan 8, 2014
    470
    3
    18
    Ik heb tussen nr 2 en 3 22 maand leeftijdsverschil. Ik heb wel een duowagen aangeschaft omdat ik graag grote stukken wandel en nr 2 dat nog niet kon en een plankje achter de kinderwagen heel lastig loopt.
    Verder is het leuk dat er weinig verschil in leeftijd is. Ze spelen heel leuk samen. Maar ze stoken elkaar ook wel op met ondeugende dingen doen.
    Je hebt nog 8 maanden om je voor te bereiden en als het zover is vind je vanzelf je routine wel weer. Gaat helemaal goed komen hoor. Gefeliciteerd met je zwangerschap!

5. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    3,050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Bedanktvoor alle reacties.
    Het zal uiteindelijk ook allemaal wel goed komen moet gewoon erg aan het idee wennen..
    Daarbij komt ook dat onze jongste nog steeds niet door slaapt ..
    Het lijkt me gewoon moeilijk 2 van die kleintjes straks en nog een schoolgaande kleuter

6. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Gefeliciteerd!
    Herken het wel hoor. Wij hebben een dochter uit januari 2016, en ik ben nu 10 wk zwanger. Dus er zal ook rond de 21 mnd tussen onze ukkies zitten. Vast af en toe pittig, maar wij vinden het ook wel erg leuk dat het leeftijds verschil straks zo klein is. Des te meer hebben ze aan elkaar

7. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Kan je geen advies geven maar ik denk dat alles gewoon goed komt.
    Hier zit er maar 14 maanden tussen i wish een maand of 22!
    Anyway ik raakte ook in paniek: hoe gaan we dit doen?!
    Gelukkig hebben wij ruimte thuis etc maar het gaat pittig worden. En uiteindelijk komt alles goed. Dat hou ik voor ogen in ieder geval ;)

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Dat je nog maar 26 bent zegt natuurlijk niets Je bent jong maar ook jij kunt prima voor 3 kinderen zorgen Ik was 25 toen ik zwanger was van de vierde en net 26 toen ik was bevallen van hem.

Bij de eerste en tweede met 18 maand leeftijdsverschil wel een duo wagen gebruikt en dat was ook echt wel handig,

Maar bij de derde en vierde met 23,5 maand leeftijdsverschil vond ik hem toch niet zo handig meer, onze derde van bijna 2 wou veel zelf lopen, ik vond een plankje wel handig maar de baby zat ook veel in de draagzak ( ergonomische drager)

Bij de derde hebben we gekozen om de oudste twee samen te laten slapen tot
    De derde door zou slapen en dan de meiden samen te laten slapen, maar de derde van nu 3,5 slaapt nog niet door haha

Bij zwanger van de vierde gekozen voor een grote verbouwing nu heeft ieder een eigen slaapkamer.

Met borstvoeding heb ik geen ervaring maar volgens mij kun je je tweede gewoon de borst blijven aanbieden

Sommige momenten zullen pittig zijn, bijvoorbeeld als ze ziek zijn, dan is het even Door de zure appel bijten en aanpoten,

Verder is wat bij ons het beste werkt, Go with the flow, niet druk maken om dingen wat je toch niet kunt veranderen dat zuigt alleen energie, zoveel mogelijk erin mee gaan en er je eigen draai aan geven, , niet druk maken en er van maken wat er van te maken valt,

Komt echt goed !

9. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier zit er ook 21 maanden tussen de meiden, in het begin was het wel even pittig maar nu gaat alles vanzelf. Duo-wagen of meerijd plankje heb ik niet gebruikt, ook helemaal niet gemist.

Share This Page