Vaginale steken

Discussion in 'Zwangerschap' started by Koraal82, Aug 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,277
    1,440
    113
    Ladies,

Ik heb de afgelopen nachten steeds dat ik rond 2 uur wakker word en vervolgens heb ik veel harde buiken. Nu vind ik dat niet echt een probleem alleen krijg ik helemaal onder in mijn buik (bij mijn bikini-lijn zeg maar) allemaal steken en die trekken door tot naar mijn vagina. Echt heel wazig. Ik heb overdag ook wel eens incidenteel een steek maar snachts is het echt een paar uur constant. Weet iemand waarom ik dit krijg en of er iets aan te doen is? Voor mijn gevoel gaan ze alleen weg als ik mijn benen op elkaar leg (in zij ligging) en mijn knieën een beetje op trek.

Ik heb het ook al in het zkh gezegd (moet nl iedere dag aan de ctg) en daar hebben ze al getest op blaasontsteking maar dat had ik niet.

Bedankt!
    PS: ik wil nog ff zeggen dat al mijn vragen op dit forum veel beter beantwoord worden dan al die stomme boeken die ik gekocht heb. Daar staan alleen de normale dingen in maar rare dingen niet!

2. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    Ik weet niet maar ik denk dat je kleine indaalt als dat nog niet zo is of verder indaalt. Deze pijn had ik namelijk ook tijdens mijn zwangerschap van de eerste!

3. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,277
    1,440
    113
    Oh daar had ik nog niet aan gedacht. Maar hij ligt wel in stuit daalt hij dan evengoed in? Hij kan overigens niet meer draaien want daar is te weinig vruchtwater voor. Daarom gaan ze hem ook over een krappe 2 weken met ks halen.

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Is het de baby niet? Ik voel de baby soms met zijn handjes heel laag pruttelen en aanklooien, dat ik echt zoiets heb van: huh? Zit je nou in mijn lies of wat doe je? :D

Maar inderdaad ook steken in mijn vagina door die kleine. Hoe lager hij ligt, hoe erger, want na het indalen is het enkel erger geworden. Het voelt nu net alsof er een galia meloen op mijn muts drukt! Ik voel het ook het 'ergst' wanneer ik plat op mijn rug lig. Alsof hij er zo uit kan schuiven.

5. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,277
    1,440
    113
    Hahaha das een goeie! Maar voor mijn gevoel probeert ie er inderdaad soms iets uit te steken. Maar omdat ie dus in stuit ligt kan dat eigenlijk niet... Ahh misschien probeert ie zich wel uit alle macht om te draaien terwijl dat niet kan. Ook wel een beetje zielig....

6. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Indalen kan volgens mij wel bij een stuitliggertje, het zakt allemaal een klein beetje.
    Jouw keizersnede is wel vroeg gepland vind ik, ik heb een ks gehad net 2 weken te vroeg, wat ik al heel vroeg vond.
    Heel veel succes met de laatste loodjes :)

7. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Klinkt mij als indalen...
    Heb die steken ook en baby is ook aan het indalen.
    Lijkt mij trouwens wel dat baby's in een stuit kunnen indalen... Ivm stuitbevallingen. Maar durf het niet met zekerheid te zeggen hoor ;)

8. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,277
    1,440
    113
    @Mano82: ze halen hem inderdaad al vroeg precies op de dag dat ik 37 weken ben. Dat komt omdat ik te weinig vruchtwater heb en hij heeft een groeiachterstand. Ze denken dat hij beter zal groeien buiten de buik dan erin. Vandaar dat ze niet langer wachten.

9. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    Lisa lag ook in stuit tot 36 weken en was ook aan het indalen. Vandaar dat ze bij mij de versie eerder gedaan hebben. Dus stuitliggingen kunnen wel degelijk indalen. En das vaak nog pijnlijker dan bij een gewone ligging.

Share This Page