Week 37! :)

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jojo1984, Jun 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wollywell

Wollywell Bekend lid

Oct 31, 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd!!
    Geniet er maar van!:D

2. LeennKen

LeennKen Bekend lid

Apr 12, 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    Proficiat!!!! Hopelijk is het snel ook mijne toer :D

3. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

Feb 5, 2011
    824
    0
    16
    @blondje!
    Gefeliciteerd!!!! Lekker genieten meis!

4. bloemig

bloemig Lid

Mar 19, 2012
    43
    0
    6
    Female
    NULL
    gelderland
    Gefeliciteerd blondje!
    Ik kan niet meer wachten :)

5. Wollywell

Wollywell Bekend lid

Oct 31, 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    En hoe is het bij de dames waar het al rommelde? (Jojo?)
    Nieuwe dag, nieuwe kansen. ;)

6. Jori

Jori Bekend lid

Nov 6, 2012
    864
    0
    16
    Blondje! Van harte gefeliciteerd! Geniet er van!

Hier alles nog rustig! Ben ook erg benieuwd hoe het met jojo gaat.

7. PDaphne

PDaphne Actief lid

Feb 2, 2009
    193
    1
    0
    Van harte blondje! Hier nog geen enkele voortekenen behalve wat harde buiken :( succes dames, hoop dat het niet al te warm wordt de komende week!

8. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

Mar 18, 2012
    978
    0
    16
    Female
    Gefeliciteerd blondie, geniet er lekker van! Hier trok het gisteravond weer rustig en dat is het nu nog steeds, dus kan nog wel 2 weken duren! :) voel me nu wel pruma, dus vind het niet zo erg. Hoest met de rest?

9. Onewish

Onewish VIP lid

Jul 15, 2010
    8,373
    0
    36
    OneLoveOneWishOneHeart
    Gefeliciteerd blondje!:D:D

Jaa wel goed hoor, gisteravond wel 2 uur lang om de 10 min n harde buik, maar vandaag valt t nog mee, wel veel misselijk weer, en spugen, maar meestal in de avonduurtjes begint t hier...hardebuik, ongi krampjes nzo..

hoe gaat t met de rest?
    x

10. Blondje89

Blondje89 Actief lid

Jun 14, 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hai meiden, hoe staat het er hier voor?
    Zet het al een beetje door bij jullie :D
    Zal even mijn bevallingsverhaal neerzetten voor diegene die geintresseerd zijn :).

Vrijdagochtend moest ik me om 8 uur melden en moest een half uur aan de ctg om te kijken of de kleine het goed maakte.
    Ze ging daarna toucheren omdat ik dinsdag al gestript was en 2cm toen al had en veel last van krampen.
    Bleek helaas nog steeds 2cm dus ik kreeg om 9 uur vaginaal gel ingebracht om het wat weker te maken.
    Om 12 uur kwamen ze kijken en had 3cm dus ze kon mijn vliezen breken( wat een vies gevoel zeg hihi).
    Even een uurtje afgewacht of de weeen zelf wilden komen maar helaas zette het niet goed door en kreeg ik om half 2 een infuus met opwekkers.
    Deze werd om de 20 minuten hoger gezet en in het begin kon ik ze nog goed wegpuffen.
    Rond 5 uur kreeg ik een weeenstorm die ik niet meer weg kon puffen en heb om een pethadine spuit gevraagd omdat ik geen ruggeprik wou.
    Wou het eigenlijk helemaal doen zonder pijn stilling maar die weeenstorm kon ik niet meer aan..
    Om 6 uur spuit gehad, ik ging er alleen van hallucineren en werd enorm suf net of ik ging flauwvallen.
    Werd er wel heel rustig van maar de weeen deden nog net zo'n pijn helaas.
    Om half 9 was de spuit inmiddels al uitgewerkt en kreeg ik enorme persdrang.
    Heel mn lichaam persde mee en ik kon er niks aandoen, had toen pas 8cm.
    Dus proberen weg te puffen, wat echt zo moeilijk is!
    Om 10 uur had ik 9cm maar het ringetje zat er nog niet goed overheen dus ik moest op mn zij gaan liggen zodat ze nog verder zou gaan zakken.
    Weer enorme persdrang maar ik had 9,5cm dus als ik persdrang kreeg mocht ik mezelf eraan toegeven als ik zelf maar niet meer persde.
    Gynaecoloog kwam om 11 uur kijken of het ringetje eroverheen was en toen ze keek was ze al zover gezak dat ze al haartjes zag haha ik mocht eindelijk gaan persen !
    Ze is om 00.25 geboren dus ik heb ongeveer anderhalf uur geperst.
    Heb zo hard geperst dat ik nu aambeien heb, en die doen Zeer! Haha
    Moest ook de hele tijd poepen, echt zo voorschut maarja hun zien dat dagelijks..ze wisten zo dat ik wel goed persde.
    Ben gelukkig niet ingeknipt maar heb wel 2 hechtingen van binnen was een beetje uitgescheurd en heb paar schaafwondjes.
    Ik heb haar zelf het laatste stukje eruit mogen trekken, dat was echt zo mooi!!
    Al met al heb ik het best zwaar gehas eventjes, maar indd je bent het zo weer vergeten als je je kleine hummeltje vast hebt.
    Wat een geweldig gevoel zeg!
    Ik lig nu helaas nog steeds in het ziekenhuis, de kleine maakt het goed maar ik kon na de bevalling niet plassen.
    Komt vaak voor zeiden ze dus ik heb nu voor 24 uur een katheter die ze er om 10 uur uit gaan halen.
    Als ik voor 1 uur dan zelf kan plassen mag ik gaan.

Grappigste is nog dat ik werd ingeleid door mn bloeddruk.
    Bij elke controle was die heel hoog, 145/95 elke keer.
    Kom vrijdag hierbinnen, 125/75.
    Hij is zelfs 110/60 gemeten haha vond het wel grappig dat ik nu meer gespannen was en dat ie laag was.
    Na de bevalling 2x 125/90 gehad en gisteravond 120/80.
    Dus hij is weer stabiel haha.

En nu word het tijd dat jullie gaan bevallen! :D

11. Jori

Jori Bekend lid

Nov 6, 2012
    864
    0
    16
    Hey Blondje!

wat super dat jullie meisje geboren is! En bedankt voor het delen van je bevalling! Echt leuk om te lezen!

Ik hoop dat wij gauw mogen volgen!

Kan je inmiddels zelf weer plassen? Ik hoop het dat kan je lekker naar huis! Ik denk dat ik ook problemen krijg met plassen.... ik heb mn hele zwangerschap al dat plassen moeilijker gaat en het wordt steeds moeilijker. Drie weken geleden hierdoor ook al een blaasontsteking door gehad. Maar goed we zullen zien misschien als de baby eruit is dat plassen dan weer ineens heel goed gaat....

Geniet in elk geval van jullie kleintje!

12. Jori

Jori Bekend lid

Nov 6, 2012
    864
    0
    16
    Mijn buik is trouwens bijna continu hard.... ik kan het niet echt een harde buik noemen want mn baarmoeder trekt niet samen..... maar gewoon continu keihard.

herkennen jullie dit ook?

13. Wollywell

Wollywell Bekend lid

Oct 31, 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Idd leuk om te lezen, bedankt voor het delen Blondje!
    En nu lekker genieten van je kleine meis natuurlijk! Hopelijk ben je nu alweer thuis of mag je snel naar huis! :)

Ik heb juist dat ik tig keer op een dag naar de wc moet om te plassen (inclusief 's nachts, grr!) Ik zal blij zijn als ik 's nachts niet wakker moet om te plassen, maar alleen voor voedingen :D

En die harde buiken herken ik wel, maar dat wisselt per dag af.
    De ene dag loop ik van 's ochtends tot 's avonds met een knetterharde buik rond, de dag erna is er niks meer aan de hand. ;)

Ondertussen krijgt mijn omgeving behoorlijk de zenuwen geloof ik. Krijgen constant berichtjes via app, facebook, Skype, etc: "En, gebeurt er al wat? Worden jullie al zenuwachtig...?"
    Euh, nee... ;) Als er wat gebeurd is, dan merkt de omgeving dat vanzelf wel hoor. Alsof ik tijdens het puffen en persen ga zitten facebooken en appen, haha!
    En zenuwachtig, niet echt. Kan net zo goed nog 2 weken duren, dan zit ik me 2 weken lang "druk" te maken om niks :)

Ben benieuwd wie de volgende gaat zijn hier! ;)

14. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

Feb 5, 2011
    824
    0
    16
    @blondje
    Wat een verhaal! Wel leuk om te lezen maar Pff wat heb je het zwaar gehad zo te lezen! Hopelijk heb je inmiddels geplast en kan je lekker thuis genieten van je gezinnetje!! Wat is de naam van jullie meisje?
    Nu lekker genieten en hoop dat je ons hier een beetje op de hoogte houd hoe het allemaal gaat! Jij bent nu ons voorbeeld haha

@all
    Hier alles rustig af en toe een krampje maar heb het idee dat je er nu ook veel meer op gefocust bent en alles voelt! Wel vannacht weer wakker geworden om half 4 dus dacht drink even wat en 5 minuten later hing ik boven de pot over te geven.. Pff dit is nu al 2e keer deze week dat ik spuug nadat ik wat gedronken heb nog nooit eerder last van gehad!

@jori
    Ik heb dat ook vorige week 2 dagen gehad. Ik heb het idee dat het toch met wat voorwerk te maken heeft of dat je die dag te druk bent geweest.

15. Wollywell

Wollywell Bekend lid

Oct 31, 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Goed, heb nu al sinds afgelopen avond onregelmatige menstruatie-achtige krampen en net wat rozig bloedverlies toen ik naar de wc ging.
    Zou het nu op gang komen?
    Kan er gewoon niet van slapen, haha!
    Heb controle vanmiddag in het ziekenhuis, mss kan ik dan wel gelijk mijn tas meenemen :)

16. Onewish

Onewish VIP lid

Jul 15, 2010
    8,373
    0
    36
    OneLoveOneWishOneHeart
    Hier ook steeds wakker vn flinke ongi pijn....auw echt niet goed geslapen
    Vanmiddag naar de vk controle

17. Jori

Jori Bekend lid

Nov 6, 2012
    864
    0
    16
    Oohh Wollywell spannend hoor!

hier net apk bij verloskundige gehad. Alles was goed en weer een afspraak voor volgende week. Ik heb het vermoeden dat ik die afspraak gewoon ga halen....

Afgelopen nacht wel een slechte nacht gehad en ik heb het vemoeden dat ik verkouden/griepig aan het worden ben. Drukkend gevoel achter de neus en ogen en aldoor een beetje gammel...... Mijn bloeddruk is keurig dus geen vergiftiging.

18. Wollywell

Wollywell Bekend lid

Oct 31, 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Om iets over 11 is dochter Mila Lynn geboren!
    Het ging ineens als een speer!
    We maken het goed. Verhaal komt later.

19. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

Feb 5, 2011
    824
    0
    16
    @wollywel
    Wow wat snel zeg toch nog! Gefeliciteerd! Nu lekker gaan genieten en kijk uit naar je verhaal!!!

20. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

Jul 10, 2012
    1,715
    0
    36
    Gefeliciteerd! :)

Onze kleine man is intussen alweer 2 weekjes oud, tijd vliegt voorbij! Vandaag is mijn officiele uitgerekende datum maar ik ben zo blij dat ie eerder besloot te komen :D Ik heb even mijn bevallingsverhaal gekopieerd, heb het de eerste nacht in het ziekenhuis geschreven, 1 op 2 juli.. ;)

Het begon allemaal zaterdag op zondagnacht. Ik was naar de wc geweest en mijn hele onderbroek was nat. Ik dacht veel afscheiding of in mijn broek gepiest ofzo.. Mijn geur is nou niet echt heel sterk dus ik kon het ook niet ruiken hihi, dus hup, schone onderbroek aan en bed weer in.. Maar ik lag net goed en wel, en weer alles nat Oeps, dit is dus iets anders! En ja hoor, na wat opgevangen te hebben, duidelijk vruchtwater! Verder nog geen enkele activiteit maar ook geen oog dicht gedaan van opwinding Zondagmorgen vk gebeld, die heeft het vruchtwater gecheckt en afgesproken dat ik zou bellen als er enige activiteit was die om de 4-5 minuten zou komen maar die helaas niet kwam. Dus na 24 uur stond ik helaas officieel onder het ziekenhuis Vanmorgen om 4 uur begonnen de weeën regelmatig om de 7/8 minuten maar helaas werden ze niet regelmatiger dus tegen 12 uur was ik het behoorlijk zat aan het worden... We moesten gelukkig toch naar het ziekenhuis voor controle en eigenlijk was de afspraak datk dinsdag ingeleid zou worden als het niet natuurlijk kwam.. Maar aangezien ik toch al weeën had besloot de vk ook dat ik dan maar gelijk ingeleid moest worden... Alhoewel ik niet van plan was om zonder kind weer naar huis te gaan schrok ik toch wel iets toen ik opeens aangesloten werd aan de weeopwekkers enz om 4 uur haha. We hebben behoorlijk lang moeten wachten omdat er veel bevallingen waren die dag.. Dus om 4 uur begon het feest.. Weeopwekkers werden steeds hoger gezet en al snel hield ik het echt niet meer van de pijn! En had nog maar 3 cm! Gevraagd om pijnstilling wat ik echt nooit van mezelf verwacht had maargoed, ik vloog echt bij het bed op.. Vk probeerde me nog om te praten omdat ik er best vroeg bij was en tja.. Wat als de weeën dan echt hevig gingen worden.. Dan zit je al op een ruggenprik.. Maar ik was onverwurmbaar want begon aardig te panieken dus ik kreeg mijn pompje.. Volledig afgesloten van de wereld ben ik weeën op gaan vangen, ik vond het pompje nou niet echt geweldig maar het maakte me iig even goed wazig.. Al na een half uurtje kreeg ik het idee dat er iets naar buiten ging komen aan de voorkant.. Dus vk opgepiept, die dacht dat ik gewoon moest poepen maar ik voelde het gedruk toch echt aan de voorkant.. Zij voelen, niks aan de hand volgens haar.. Dus nog anderhalf uur weeën opgevangen en uiteindelijk na anderhalf uur ik goed in paniek weer de zuster opgepiept want er kwam toch ECHT iets naar buiten en ik vond de weeën maar doodeng worden.. Vk weer opgepiept en die kwam al wat lacherig binnen van; meid je moet gewoon poepen hoor.. Nou echt niet!! Dus zij weer voelen, zag haar gezicht betrekken want het hoofdje zat al voor de uitgang Dus toen was het rennen geblazen voor hun en ik mocht mee gaan persen. Ons jochie deed het super, ondanks alle commotie haha. En ik maar persen wat ik overigens helemaal geen pijn vond doen.. Voelde alleen de persweeën heel moeilijk door de enorme rugpijn dus wist moeilijk wanneer te persen en wanneer te stoppen.. Maar het is goed gekomen! Uiteindelijk nog een knip gekregen omdat hij het hoekje niet goed omkwam ofzo en toen om 19.01 was hij daar dan! 3 uurtjes na het starten en wauw, wat issie mooi! En hij lijkt sprekend op papa hihi! Hij is trwns 2990 gram en 48 cm! <3

Zo dat was mijn bevallingsverhaal! Hopelijk kunnen jullie die van jezelf ook snel plaatsen haha.. :) Succes met de laatste loodjes dames! En hoe erg het ook allemaal nog word, als je die kleine in je armen hebt ben je alles heel snel weer vergeten!

Share This Page