Weet niet waar te plaatsen maar.. zorgtoeslag en krijgen van kind

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Brabantsmeisje, 5 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Modjes, als ik het niet goed heb geplaatst sorry :)

Dames, ik hoorde gisteren van mijn schoonfamilie dat sinds januari dit jaar het krijgen van een kind betekent dat je geen zorgtoeslag meer krijgt en dat je dit dus moet doorgeven.
    Nu hebben wij in het verleden ontzettend veel problemen gehad met dezelfde toeslag wat resulteerde in 2x een giga groot bedrag te moeten betalen en mijn nekharen staan recht overeind op dit moment.

Op de website kan ik niet echt iets vinden hierover en als ik de belasting telefoon bel wordt de verbinding gewoon verbroken. Of ik kan 40 minuten <--- echt waar aan de lijn blijven hangen.

Omdat ik niet de enige ben die dit jaar een kindje krijgt hoe hebben jullie dit gedaan?

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Naar aanleiding van jou topic heb ik even gebeld met de belastingtelefoon. Maar zorgtoeslag staat los van het feit dat je een kind krijgt. Dus je hoeft daar verder niks voor te wijzigen of stopt te zetten. Alleen als je financiele situatie veranderd moet je een wijziging doorgeven.

3. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik schrok al!
    Heb er zelf nog nooit van gehoord, wel zag ik de zorgtoeslag er gewoon bijstaan toen ik een proefberekening ging maken bij de toeslagen site toen ik aan gaf een kind te verwachten.

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Haha ja ik schrok ook van dit bericht! &#128522; Vandaar dat ik voor de zekerheid even heb gebeld.

5. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Haha bedankt daarvoor.

6. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Nou ja en ik krijg nog steeds niemand aan de lijn. Verbinding wordt continu verbroken. Super bedankt voor je reactie, scheelt weer wat kopzorgen.

Deel Deze Pagina