week 38+: Wat voelen we allemaal?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Tetje0885, 11 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vita: gefeliciteerd! Lekker genieten!

D83: toch een tegenvaller..

Ik ben benieuwd hoelang ik zo nog doorhobbel. Hier niet eens de keus om ingeleid te worden.. Ik moet gewoon afwachten tot uiterlijk 42 weken. Maar ik moet zeggen dat ik liever de natuur z'n gang nu laat gaan..

Zó, onze stuiterende peuter weer terug van logeerpartijtje, ligt net op bed, manlief is boodschappen doen.. keuken aan kant, was weggewerkt, ik zit, ZENNN!

Bij mijn zoontje hoordeik op 31 maart dat hij was ingedaald en 1 april is hij geboren met 39.5 weken, dus het kan ineens zo omslaan.. Ik zat 31 maart ook nog potdicht.

Dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

2. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Bedankt voor de reacties, uitleg en t meedenken/voelen!

Vita van harte gefeliciteerd! :) wat n lekker ventje!
    Ik verwacht ook n flinke baby
    Dat maakt dat k elke dag dat ik langer zwanger ben bang bent dat t zwaarder zal worden..
    Anderzijds ook heel dankbaar dat ie zo lang blijft zitten want blijkbaar zorg ik en m'n lichaam goed voor hem en heeft ie t dus goed daarbinnen!
    Ze komen niet voor niets te Vroeg..
    Daarnaast heb ik ook echt n heel goede zwangerschap gehad dus dat t wat zwaarder wordt, is ook echt niet gek zo op t eind..

K wil ook t allerliefst dat ie vanzelf komt
    Vanaf week 37 had ik al zoiets van t mag, dus kom maar! Vooral uit nieuwsgierigheid en ongeduld
    Nu is t naast de nieuwsgierigheid vooral t feit dat k al bijna 2 weken veel momenten heb gehad met valse voortekens
    Als t nou iets had gedaan maar goed t zal m'n lichaam zeker wel voorbereiden dat zeker

T gekke is hoe Erg ik ook naar hem verlang
    Dat ik soms ook nog even verdrietig kan zijn om t feit dat we straks niet meer met z'n tweeën zijn
    Verdrietig in de zin van je sluit een periode af.. Een hele fijne tijd met ons twee..
    Alle herinneringen passeren de revue
    Maar is maar n momentje he ;)
    We verlangen niets liever naar ons mannetje en we gaan een prachtige tijd tegemoet! Hij zit in al onze plannen die we maken..

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Trouwens fijn om te lezen dat er binnen een paar dg al zoveel kan veranderen! M'n vriendin Zei t ook al.. Maar t is bijna niet voor te stellen ;)

4. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    @Vita; Gefeliciteerd! Wat een flinke boy!

Ik ben bij ons zoontje ingeleid vanwege langdurig gebroken vliezen. Was in 5 1/2 uur gebeurd die bevalling. Hij is geboren met 37+6. De verloskundige (van het zh) vroeg mij bij de 'geboorte' van de placenta of ik rookte. (niet dus) Waarom; de placenta zag er al uit als 41 weken! Drie weken verder dus! Dit hebben wij ook deze zwangerschap aangegeven bij de huisarts (dorps hè?). Ik wil dus niet te lang doorlopen deze zwangerschap.

Doe eigenlijk elke middag wel een middagdutje, maar heb ik vandaag niet gedaan. En ben nu echt moe. Denk dat ik voor negen op bed lig, kijk ik daar nog wel even tv.

Nog weinig gerommel in mn buik, vanavond volle maan toch? Ik hoop het!

Succes allemaal maar weer met wachten...

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Jij ook Maria. Goed om idd niet te lang door te lopen nee!

Vraag me toch wel af hoeveel dg gemiddeld vrouwen bij de eerste overtijd gaan?

6. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Meiden ik heb een oppepper nodig. Ik heb zo'n pijn en ik kan gewoon niet meer lopen of zitten. De hele week heb ik mijn jongens rondlopen die ook aandacht willen en bij het idee van nog langer wachten moet ik serieus heel hard huilen (heerlijke die hormonen). Ik weet dat sommige verder zijn maar zo'n derde is gewoon zo zwaar. Ik ben echt in staat om aan te geven dat ze haar volgende week mogen halen door een ks. Kans is bij mij toch groter dat het uiteindelijk een ks wordt. Ik wilde eigenlijk altijd al natuurlijk bevallen maar ik kan gewoon niet meer. Ik voel me zwak omdat sommige echt tot 42 moeten doorlopen.

7. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Oooh wat een rotgevoel he? Snap hoe het aanvoelt! En dan heb ik nog niet eens kinderen rondlopen. Dus lijkt me extra zwaar voor je!
    Maar soms waren dit soort klachten ineens over! Heb je weer even een paar goede dagen of een goede dag om bij te komen. En dan lijkt alles ineens weer een stuk vrolijker.
    Maar begrijp dat je het zat bent. We moeten nog even doorbijten. En wie weet wanneer de kleine zich aandient.
    Dikke knuff!! :)

8. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eden: ten eerste je bent niet zwak! Kijk eens hoever je al gekomen bent, al over de 39 weken heen met 2 kindjes thuis.. Knap hoor!
    En ten tweede slepen we elkaar de laatste dagen door, je bent nu al zover, eind is in zicht, je kan het!
    En laat die tranen af en toe gewoon gaan, lucht op!

Morgen heb jij gewoon weer een betere dag!

Kunnen je (schoon)ouders niet af en toe bijspringen? Kindjes ff meenemen of een nachtje laten logeren?

Maria: dan is het goed om niet te lang overtijd te gaan..
    Welterusten!

D83: spannend allemaal hè! Straks zo'n klein hummeltje in je armen..
    Geniet toch nog maar van je buik en de bewegingen, die ga je straks echt missen.. had ik wel.

9. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    En Eden.. probeer jezelf voor ogen te houden dat je voor jezelf wil proberen op een natuurlijke manier te bevallen. Mocht het dan alsnog op een ks uitdraaien dan kun je altijd zeggen dat je er alles aan gedaan hebt, dat je het hebt geprobeerd..
    Het zijn nog maar een paar dagen/weken, dat kun je!

Tjakkaaaa!

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    doe ik zeker akoya.. Deze momenten komen niet meer terug
    Elke eventuele volgende zwangerschap zal weer heel anders zijn..

Geloof dan ook zeker dat t voor jou nog zwaarder is Eden!
    Ik kan bijv slapen wanneer ik wil, de boel de boel laten bij een off day maar als je al kinderen hebt vergen die ontzettend veel van en tel dat op bij je Zwangerschapsduur en de energie die je beebje vergt en t is niet meer dan normaal dat je er wel eens door heen zit, zeker met deze klachten
    Ga lekker onder de douche staan als dat kan en laat je tranen lekker even stromen
    Daarna lekker kopje thee of iets even momentje van rust
    En denk dat t een goed idee is als iemand je Zeker nu even kan ontlasten
    Al heb je maar een ochtend of middagje even helemaal voor jezelf alleen
    En weet dat je hier alles kunt delen..
    Schrijf lekker van je af!

11. mami196

mami196 Actief lid

1 sep 2012
    205
    1
    0
    Merkt iemand al iets van volle maan,,,, ik niet ,,,,,,

12. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    @ eden meid kom op je bent al zover wat net werd geZegd je hebt morgen vast ren betere dag en vergeet niet dat je na de ks ook langer in zk blijven en langer herstel nodig hebt en met nog 2 kleine kids erg moeilijk gaat worden denk er nog ff over na.

13. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou hier ook niks..

Baby draait zich nog eens lekker om, van de ene zij naar de andere, fijn.. NOT!

14. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    İk heb hier sins 2 uurtjes om de 10 minuten pijnlijke harde buiken nog niet eerder gehad maar dat zegt natuurlijk niets

15. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie weet Dilara! Toch weer spannend..

16. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik heb hier al een paar uur met vlagen veel buikpijn. Mijn darmen zijn van streek en af en toe misselijk. En voortdurend harde buiken, maar dat is al een hele tijd zo.
    Wie weet wie weet...zorgt het dit keer wel voor iets!

17. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Blossom!

18. rums

rums Niet meer actief

Spannend blossom hopelijk zet het door.

Hier niets te merken van volle maan ;)

19. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Spannend dames!

Kan zelf de slaap niet vatten maar dit x niet omdat t zoveel pijn doet als afgelopen nacht
    Zit wel te zeuren
    En zit weer voor tigste x op de wc maar verder doet volle maan hier nog helemaal niks ;)

20. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Bah vond m'n banner voor 00u leuker..

Deel Deze Pagina