Heel goed bevallen. Vraag aan je gyn wat er gaat gebeuren. Geef op het moment zelf aan dat je wil weten wat er gebeurd. Ze zullen dan de tijd nemen om jou gerust te stellen en alles uit te leggen. Het is een beetje apart dat ze in je lijf bezig zijn terwijl je wakker bent, maar niks voelt. De ruggenprik voel je niet, alleen de verdoving. Na de tijd kan het best even zeer doen, maar je kindje maakt heel veel goed. Ik kijk er heel positief op terug. Wat wel heel belangrijk is, neem je rust na de tijd! Echt, besteedt je huishouden uit en ga van je kleine genieten. Dit is echt belangrijk voor een zo goed mogelijk herstel. Het litteken is een dunne streep.
Hier een 'natuurlijke' ks gehad. Hij was gepland, maar boy kwam nog te vroeg dus werd het alsnog een spoedje. Ik mocht kijken hoe hij uit mijn buik gehaald werd, echt geweldig
Je hoeft je echt geen zorgen over te maken. Ik krijg over 4 maanden mijn 4e keizersnede. Wat ik je wel als tip wil meegeven; vraag of ze katheter na de ruggenprik op de OK willen inbrengen.
Dit dus Hier ook een prima verlopen geplande ks. Vond het allemaal wel wat klinisch en zakelijk. Maar ach als die kleine dan in je armen ligt, maakt dat ook niet meer uit.
Ik ben één keer vaginaal bevallen en nu net met een keizersnee - nou als ik mag kiezen dan weet ik het wel Natuurlijk is het herstel niet te vergelijken, maar dat weet je vooraf en kan je je op instellen (al valt het mij tot nu toe reuze mee!). De keizersnee zelf vond ik echt een mooie ervaring. Het is allemaal een beetje vreemd en onwennig, maar bij mij was de verpleging etc echt heel aardig en meelevend, ze leggen alles heel goed uit en begeleiden je door het hele gebeuren heen. Ik vond het vooraf ook erg spannend, maar vind het achteraf echt meer iets om naar uit te zien dan om tegenop te zien, zo bijzonder!
Ik ben 3x vaginaal bevallen en krijg nu ook een geplande keizersnede. Zie er niet tegenop hoor maar er zijn bepaalde dingen die ik toch wel spannend vind! Zoals de ruggeprik...... en niet het prikken zelf. Maar meer dat het te hoog word geprikt. Dat lijkt me wel wat eng! En dan de eerste keer dat je uit bed moet.... lijkt me ook wat eng. Is zo n katheter nou precies het zelfde als dat ze je blaas leeg maken met zo n katheter? Zelfde gevoel?
Het erin stoppen wel (even plat gezegd) maar het uur daarna blijft het erg vervelend voelen. En die tijd duurt het meestal nog wel van de verpleegafdeling totdat je daadwerkelijk de ruggeprik krijgt. Ik heb dus dus vooraf met de gyn afgesproken dat ik hem na de ruggeprik krijg. Dit is niet volgens het protocol hier dus niet met een vak te regelen (kwam ik vorige keer helaas al achter)
Beide keizersnedes vielen mij enorm mee. Herstel ging ook vlotjes bij mij. Bij beide keuzersnedes mocht ik binnen 3 dagen weer naar huis. Ook maar hooguit 4 dagen pijnstillers hoeven slikken. En bij beide kindhes liep ik binnen 1 week na keizersnee al weer heerlijk buiten te wandelen met de kinderwagen. Bij de spoedkeizersnee werd overigens wel de ruggenprik te hoog gezet. Dat is inderdaad een eng gevoel. Maar als je het direct aangeeft, gaan ze testjes bij je doen en indien nodig (bij mij wel) ga je onder volledige narcose. Wat mij ook meeviel. Ze zeiden "je krijgt nu volledige narcose" en ik was ook meteen weg. Om wat later rustig wakker te worden. Het jammere alleen vond ik dat ik daardoor mijn kindje zo laat zag . Maar nogmaals, beide operaties (want dat is het) vielen mij 100% mee!
als ze te hoog prikken dan kun je je ademhaling niet meer voelen, is bij mijn ks ook gebeurt, waardoor ik helemaal in paniek raakte . zo ie zo was bij mij de ruggeprik 6 x fout gezet , wat als schokken door je lijf voelt. en daarna dus te hoog.
Ik was ook ontzettend bang voor kz. Maar achteraf zo meegevallen. Ja tuurlijk doet het de dagen erna pijn naar echt voor je het weet loop je achter de kinderwagen. Gewoon je rust pakken dat helpt echt
Nou hier beginnen de spanningen toch echt wel te komen! Nog "maar" 6 weken...... En ik heb dus nooit een operatie gehad..... Gelukkig binnenkort een voorlichtingsgesprek. Dan weet ik precies wat er gaat gebeuren.