week 6: GEK van lucht in maag en darmen

Discussion in 'Zwangerschap' started by suus2, Jan 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moniquekenitra

moniquekenitra Actief lid

Jan 3, 2008
    217
    0
    0
    Belgie
    Ik heb vooral de eerste 8 weken veel moeten boeren, nu is het alleen nog in de avond, ik loop dus constant pardon te roepen naar mijn man,
    die moet er wel om lachen,
    winderigheid gaat wel, ik ga meestal rustig op het toilet zitten tot het ergste over is. Daar heb ik weer minder last van.

tegen het boeren, of om het makkelijker te maken drink ik caffeinevrije cola ligt, volgens mij helpt 7up ook dat zal ik vanavond eens gaan kopen.

2. mama van 3de

mama van 3de Nieuw lid

Jan 30, 2008
    1
    0
    0
    Hoi

Ook ik heb heel veel last van lucht in mijn maag waarvan ik mijl misselijk van voel en het gevoel heb dat als ik mij forceer om te boeren ook eten naar boven gaat komen. Het enige wat mijn maag een beetje kan tot rust bergen en spontaan lucht naar boven laat komen is een lolly. Geen speciale lolly tegen misselijkheid maar gewoon uit het grootwarenhuis. Ik heb gehoord tot kauwgom misschien ook kan helpen maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Het is wel een beetje een kinderlijk zicht als je bijna heel de dag met een lolly in je mond zit. Ik voel mij daardoor goed dus laat de andere maar denken wat ze willen.
    Hopelijk helpt het bij andere ook want ik ken het gevoel dat je er gek van wordt. Ik hoop wel dat het na de eerste 3 maand overgaat zoals de misselijkheid.
    Groetjes, een bijna gekke mama

3. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    2,177
    1
    0
    hier niet veel last van....

4. Bri

Bri Niet meer actief

Bij mij gaat het niet over (de misselijkheid gelukkig wel, die heb ik na de eerste 3, 4 maanden niet meer gehad). Maar ik ben dus de hele dag (en nacht) aan het boeren en winden laten.... Vreselijk! Ik zal die blanke vla 's gaan proberen, die vind ik wel lekker en dat lijkt me beter dan rennies.

Van lollies en kauwgom denk ik dat het boeren alleen maar erger wordt: je brengt dan namelijk nog meer lucht naar binnen.

5. Ftje

Ftje Lid

Jan 18, 2008
    34
    0
    0
    heb nu geen last meer van winderigheid, moet wel veel naar de grote wc? Heeft iemand van jullie dat ook? Ben nu 8 weken en 3 dagen zwanger. groetjes

Share This Page