Hallo iedereen, Vrijdag ben ik naar de gyn geweest voor een echo. Alles was oke volgens haar. ze kon een mooi vruchtzakje zien van 19.3mm. 11 februari mag ik terug gaan om het hartje te horen, dat was nu nog een beetje te vroeg... Maar toch maak ik me nog steeds zorgen. Dit omdat ik eigenlijk nergens last van heb. Ben niet echt misselijk,... had de laatste 2 weken wel pijnlijke borsten, maar dit is sinds zaterdag aan het minderen... Soms denk ik dan, laat me maar eens goed spugen, dan weet ik tenminste dat hij/zij er nog is. Zijn er nog dames die bijna geen of helemaal geen kwaaltjes hadden?
Ik had ook helemaal geen kwaaltjes. Niet misselijk, geen pijne borsten (zelfs nu nog niet...). Pas toen ik ons kleintje begon te voelen was ik gerustgesteld. Enkel nu heb ik last van humeurigheid, emotioneel zijn, roepen tieren zonder reden... Ocharme mijn ventje
ik had tot nu toe nergens last van, geen misselijkheid, geen pijnlijke borsten. Wel aan het eind van de 3e maand af en toe avondmisselijkheid verder niets, (nu zit ik dan wel thuis met bekkeninstabiliteit.) Ik weet nog goed dat ik stopte met de pil op 27 juli vorig jaar en dat ik maar weken zat te wachten op de 1e "echte"ongesteldheid. Ik zat ontzettend lekker in mijn vel, was vrolijk en niets of niemand kon mijn humeur minder maken. na 8 weken heb ik toen toch een test gedaan..hihi was is al zwanger 5 weken. Dus niet omdat ik misselijk was of zo maar gewoon omdat ik het wachten zat was had ik de test gedaan. de een heeft heel veel kwalen de ander nihil.
Dorientje dat is nergens voor nodig , zover ik weet van mijn moeder hadd ze bij 2 zwangerschapschappen geen symptonen. En bij de 3e zwangerschapschap wel symptonen. Geloof het of niet , ik kwam eruit met keurig 5 pondjes en me broertje kwam er uit met maar 10 pond. Dus ga er maar vanuit dat je later nog wel mag genieten van de kwaaltjes en geniet er nu maar van dat je ze niet hebt. Groetjes alecia
Ik had in het begin ontzettend veel klachten. Moe, misselijk, en moe...maar vooral ook moe..en je mocht niet eens richting mn borsten wijzen...laat staan aanraken au! Ook waren ze opgezwollen tot en met net als mn buik. En toen ineens van de ene op de andere dag was t allemaal weg. Schrikken dus! Zeker omdat ik n dag erna bloed verloor. Niks aan de hand gelukkig. Maar na n weekje ofzo was ik ineens weer heel erg moe en zachtjes aan zijn mn borsten weer ietsje gevoelig geworden. En vanaf vorige week donderdag kon ik niet van de bank op staan of ik stond klaar om mn maag inhoud op de salontafel te leggen. Zondag was dit weer ineens n stuk minder....en vandaag ben ik niet noemens waardig moe niet misselijk...dus kan eindelijk wat doen in mn huishouden (als ik onderhand eens van mn luie gat af kom want mezelf ergens toe zetten lukt niet) Soort van rollercoaster zwangerschap Bij de vorige twee was t heel anders. De eerste had ik nergens echt last van maar werd ik in het tweede trimester kots misselijk telkens als ik wat gegeten had. Ben in t geheel maar 3 kilo aangekomen dankzij t boven de wc hangen na elke maaltijd. Tweede nergens last van...beetje moe maar dat kwam door n tekort aan ijzer. En verder fluitend door de zwangerschap. Op t einde ochtend misselijk wat ik oploste door voor het opstaan n krackertje te eten. Wat ik dus bedoel te zeggen...iedereen is anders, elke zwangerschap is anders EN elk trimester is anders. Sterkte met het niet ziek zijn. Ik hoop voor je dat t zo blijft! En ik hoop voor mezelf dat dit n model dag word voor de rest van mn zwangerschap...want zoals vorige week....pfff.
ik had ook helemaal nergens last van..het is omdat ik een echo had gehad en een positieve test anders had ik niet geweten dat ik zwanger was de eerste weken...haha...later in de zwangerschap heb ik eigenlijk ook alleen maar last gehad van vermoeidheid voor de rest niets, moet eerlijk zeggen dat ik er ontzettend van genoten heb. al was het op het laatst wel behoorlijk zwaar.
ik heb af en toe misselijkheid, maar soms ook niet. Als ik goed ben s'morgens vraag ik me af of er iets mis is, ben ik slecht dan zou ik liever weer geen kwaaltjes hebben. Het is altijd iets. Mijn zus had totaal geen kwaaltjes. Ik lichtjes. Zeg, als je 11feb weer naar gyn moet, kan je normaal nog niets horen ze, wel zien. Want dan ben je normaal nog maar 8 weken. Ik heb nu mijn eerste echo gehad aan 8 w en 3 dagen. Jij bent wel vroeg gegaan voor je eerste en nu nog een tweede echo zo vroeg. Waarom?
Ik werd pas rond de 8e week een beetje misselijk. Maar overgeven heb ik geen last van gehad. Is maar goed ook want rond de 6e week ben ik getrouwd Mijn borsten waren met 9 weken wel een cup groter maar ook dat is bij iedereen anders! Maak je niet druk, dat is alleen maar slechter voor jou en de kleine! Succes X
He dorientje, ik weet wat je bedoel. We lopen bijna gelijk op en ik heb afgelopen vrijdag een echo gehad(staat in mn album), en ook ik heb nog geen hartje gehoord. Ik moet 5 februari terugkomen om het hartje te mogen beluisteren. Ik snap dat je ongerust ben , maar daar schiet je zelf niets mee op. Ik probeer zo veel mogelijk mn gedachten te verzetten. het komt echt wel goed!
Ik heb zo vroeg een echo gehad omdat ik heel veel pijn had in mijn onderbuik. Ik heb er intussen al 3 gehad. Op de eerste echo zag de gyn bloed in mijn eileider en eierstok, daardoor dacht ze dat het om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ging. Op de laatste echo (25/01) konden we het vruchtzakje (19.3mm) in de baarmoeder zien. vandaar dat de echo's zo vroeg waren.
ah zo, ik hoop dat het verder allemaal zeer goed verloopt voor je! Vooral niet te veel aan denken! tis inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is toch belangrijk voor je babytje. Ik durf ergens ook nog niet ten volle genieten. Iedereen zegt rond me dat ik dan pessimist ben. Ik ben wel heel blij, maar de schrik dat het mis zou gaan houd me ergens tegen om dat al ten volle uit te spreken. Wie weet is het leven binnen hier en negen maand al helemaal anders en denken we niet meer terug aan deze onzekere periode!