Wanneer stoppen met utrogestan gebruik IVF/ IUI

Discussion in 'Zwangerschap' started by Frida87, Dec 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Frida87

Frida87 Actief lid

Dec 6, 2011
    408
    2
    18
    Female
    Twente
    Hallo dames,

Na een jaar in de MMM te hebben gezeten mogen we nu voorzichtig zeggen dat we zwanger zijn, 5 weken, maar nu was alleen mijn vraag: tot hoelang hebben jullie de utrogestan door gebruikt en hoe zag jullie afbouw schema eruit?
    Eigenlijk hadden we afgelopen weken al moeten beginnen met afbouwen, maar ik durf het niet goed :$

2. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Proficiat!!!!! :D

Ik moet utro gebruiken tot 12 weken en dan stoppen. Maar zelfs voor mij voelt dat niet goed, dus ik bouw het in week 13 en 14 af... Als het niet goed voelt en je hebt utro, dan zou ik doorgaan...

Genietze meid!!!!

3. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

Oct 13, 2010
    6,203
    7
    38
    Zuid Holland
    Gefeliciteerd!!!

4. minimuis

minimuis Fanatiek lid

Aug 17, 2007
    4,066
    5
    38
    Female
    Gefeliciteerd en tot 12weken utro daarna neemt de placenta het over dus kan je in 1x stoppen.

5. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Waarschijnlijk heb je wel een schema meegekregen?
    Omdat je aangaf dat je al had mogen stoppen.
    Ik moest op dag van positieve test nog 3 dagen 2x2 nemen ipv 3x2.
    Daarna 3 dagen 1x2. Ik heb echter 5 dagen 2x2 gedaan, toen 5 dagen 1x2 en toen gestopt.
    Je maakt al wel voldoende progesteron aan. Het advies is heel verschillend, de een stopt al bij positest, de ander bouwt nog een paar dagen af, weer een ander gaat weken door.
    Mij is verteld dat doorgaan met utro geen toegevoegde waarde heeft.
    De redenen waarom iemand utro krijgt is ook verschillend he.
    Bij herhaalde mk bijvoorbeeld wordt het langer gebruikt.
    Situaties zijn moeilijk te vergelijken en kunnen je alleen maar erg onzeker maken!

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Bij twijfel gewoon je gyn raadplegen hoor, daar heb je het meest aan!

6. Frida87

Frida87 Actief lid

Dec 6, 2011
    408
    2
    18
    Female
    Twente
    Iedereen bedankt :) Kiekse en Sprits jullie ook van harte met de zwangerschap :)

Wat raar dat het soms zo verschillend is he, ook mensen met een blanco voorgeschiedenis krijgen het voorschrift soms anders bij verschillende klinieken.

had idd wel een afbouwschema meegekregen wat het zelfde klinkt als jou Sprits, ga tot de 20e door met 3x2 en dan de rest van het schema maar proberen te volgen :(

7. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

May 4, 2011
    1,498
    102
    63
    Ik moet het gebruiken tot 9 weken, m'n gyn zei dat dan de moederkoek het overneemt. Maar ik lees bij jullie 12 weken, mmmh toch eens overleggen met m'n gyn.
    Ik denk dat ook wel je medische status er toe doet wat ze voorschrijven en dat het daarom zo verschillend lijkt per ziekenhuis.

Kiekske! Je bent zwanger! Gefeliciteerd! (we hebben elkaar wel eens gesproken over amh enzo. Misschien verwar ik je wel met iemand anders, maar dan nog steeds van harte natuurlijk)

En de rest ook van harte natuurlijk!

8. Gitster

Gitster Bekend lid

Nov 23, 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik heb het geloof ik gewoon opgemaakt. Geloof dat ik tot de test genoeg 'balletjes' had en toen ook gewoon gestopt. Als ie zit dan zit ie toch??
    Fijn dat het gelukt is! Gefeliciteerd!

9. karnijn

karnijn Bekend lid

Jun 22, 2011
    958
    3
    0
    Hier ook tot week 12 moeten gebruiken, maar ik had er nog over. Heb dus de dosis wat afgebouwd en gebruikt tot de bolletjes op waren. Hier voelde ik me het beste bij :p

10. Frida87

Frida87 Actief lid

Dec 6, 2011
    408
    2
    18
    Female
    Twente
    De kliniek gister toch nog even terug gebeld; voel me 'r niet fijn bij (had ondertussen al volledig gestopt moeten zijn), ter geruststelling mag ik 't iig door blijven gebruiken tot 1e echo over 2 weken. lees te veel verhalen dat 't fout gaat bij vroegtijdig stoppen vd utro..

Spannende 2 weken nog voor ons (alhoewel natuurlijk de gehele tijd spannend blijft) :)

Share This Page