Week bloedverlies af en aan en 1 avond krampjes

Discussion in 'Miskraam' started by maanvlinder, Mar 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

Feb 16, 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedenavond allemaal

Na een eerder topic over mijn slechte echo's, hier dan het topic over mijn dreigende miskraam. Ik hoop hier wat antwoorden te vinden. Dit is mijn eerste zwangerschap en dus ook eerste miskraam.
    Nu heb ik sinds zaterdagnacht bloedverlies, wisselend van kleur en hoeveelheid. Soms stopt het enkele uren tot een dag. Nu alweer een paar uur geen druppel te zien. Zondag 1 klein stolsel verloren.
    Woensdagavond 3 a 4 uur wat krampjes gehad. De laatste dagen wel af en toe wat steekjes, vergelijkbaar met de eerste weken.. wat toen werd gezegd vanwege het groeien van de baarmoeder. Nu de vraag.. is dit normaal?
    Bedankt alvast weer :)groetjes

2. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

Sep 24, 2014
    1,111
    333
    83
    Female
    Gastouder
    Amersfoort
    Allereerst heel veel sterkte met de miskraam! :(

Vanaf de dag van het bloedverlies heeft het bij mij een week geduurd voordat ik het vruchtje was verloren.
    Het begon met woensdagmiddag bruin bij het vegen, donderdag hele dag niks tot de avond, weer wat bruin vegen.
    Vrijdag weer hele dag niks, eind van de middag roze, zaterdag hele dag gevloeid en flink hevig, zondag niks, maandagochtend wakker van krampen/weeën en flinke bloeding, daarna heel weinig bloed verloren.
    Dinsdag ochtend vruchtje verloren.
    Daarna nog een dikke week gevloeid voordat het ophield.

Elke miskraam verloopt anders, krijg je nog een controle echo om te kijken of de baarmoeder leeg is?
    Restweefsel kan geloof ik ook voor krampen/pijn zorgen,
    (zelf geen ervaring mee)

Sterkte!

3. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    meis wat heftig weet je zeker dat het een miskraam wordt? is het onderzocht? heb je echo gehad? daalt je hcg? maar als et een miskraam wordt dan hoeft het geen pijn te doen, bij mij was dat beide keren niet, ik wens je veel sterkte meis. hoe ver ben je zwanger? tot 6 weken hoef je neit eens wat te verliezen, daarna zul je wellicht een zakje zien of een vlezig wit ding, dat was dan de vruchtzak. sterkte

4. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

Feb 16, 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt Tylmare en Meissie.
    Ik krijg nu wekelijks echo's om te kijken of het al loslaat. Tot nu toe nog geen beweging in te krijgen. Vruchtje en zak groeit nog steeds maar verder geen hartactie en ook niet genoeg groei.
    Ik ben nu 10 weken en 2 dagen. Vruchtje was afgelopen maandag gelijk aan ong 6 weken. Het verloop was toch heel vreemd. Met 7 weken geen vruchtje. Met 8 weken een piepklein vruchtje. Met 9 weken licht gegroeid maar onvoldoende en geen hartslag. Dus ja.. helaas wordt dit echt een miskraam. Daarbij is het bloeden vannacht weer begonnen. Maar geen stolsels meer sinds zondag.
    Even maandag weer de echo afwachten of het al loskomt.

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen :)

5. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

Feb 16, 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh en geen idee hoe mijn HCG is. Het HCG is 1 x gemeten en op 3 weken 6 dagen was het 35,4.

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Heb je al gedacht aan een curretage? Als het zo lang duurt wordt tver niet makkelijker op.. Sterkte

7. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

Feb 16, 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja wel aan gedacht, maar het idee dat het weggehaald wordt gaat compleet tegen mijn gevoel is. Vannacht erg heftig bloedverlies.. tot nu aan toe. Zometeen naar gyn dus we gaan het zien :).

8. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

Feb 16, 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het blijft nog even bij afwachten. Gyn had daar geen problemen mee. Zit helaas nog wel op dezelfde plek.. geen metingen deze keer want was uitwendig.

9. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,834
    3
    38
    Allereerst heel veel sterkte met het verwerken van de miskraam :(.

Ik had met 7 weken nog een goed echo, maar kreeg die avond licht bloedverlies, dit heeft een hele week geduurd, toen weer een echo maar daarop was te zien dat er geen hartactie meer was. Ik ben blijven bloeden maar het was echt te weinig voor een miskraam. Uiteindelijk na bijna 3 weken bloedverlies heb ik cytotec pillen gebruikt en daarmee de miskraam opgewekt.

10. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

Feb 16, 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankjewel :). Oke en hoe was jouw ervaring daarmee?

11. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

Feb 16, 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pfoe.. lees net je onderschrift.. jij hebt je portie wel gehad zeg.. hoop dat het snel mag lukken voor een broertje/zusje!

12. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,834
    3
    38
    Bedoel je mijn ervaring met de cytotec?
    Ik heb er een goede ervaring mee en zou het zo weer doen mocht het in de toekomst nog eens nodig zijn (hoop met heel mijn hart van niet). Wat ik echt niet wilde was een curettage, ik ben veel te bang voor verklevingen in mijn baarmoeder.
    Ik had voor 2 dagen meegekregen. De 1e dag kreeg ik een paar uur na het inbrengen flink bloedverlies met echt mega stolsels. Dit duurde een halve dag en toen werd het bloeden minder. Van het ziekenhuis moest ik ook nog de 2e dosis inbrengen. In eerste instantie deed dit niks maar 's nachts gingen de sluizen weer open, weer veel bloedverlies met grote stolsels. Uiteindelijk ben ik het vruchtje pas 2 dagen later verloren.

13. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

Feb 16, 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja dat bedoelde ik inderdaad Emma, dankjewel. Ik hoop ook voor je dat het nooit meer zal hoeven. Maar ook goed om eens een wat positievere ervaring te lezen over cytotec. Thanks :)

14. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

Feb 16, 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Weer een update.
    Sinds gisteren geen bloed meer. Vandaag bij gyn uitwendige echo gehad, nog geen spoor van op handen zijnde miskraam. Vruchtzak en baarmoeder wederom gegroeid, hij heeft niet gekeken naar vruchtje.
    Heb het heel moeilijk met de beslissing. Het liefst natuurlijke miskraam maar ik wacht nu al bijna 4 weken daarop. Ook kon hij me geen antwoord geven waarom het allemaal lijkt te groeien. Hij heeft overigens niets opgemeten. Pff

15. Jla80

Jla80 Bekend lid

Feb 28, 2014
    780
    1
    16
    Jeetje meid.:(

Vruchtzak kan idd blijven groeien (heb ik ook gehad). Je bent zwanger alleen heeft je lichaam het (nog) niet door dat het fout zit. Ik kreeg toen ook cytotec mee (10 wkn) om thuis de miskraam op te wekken.

Wat vind gyn ervan?

16. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,834
    3
    38
    Hè wat vervelend :(. Ik zou om Cytotec vragen om de natuur een handje te helpen.

17. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

Feb 16, 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankjulliewel.
    Ik vind het erg lastig om de beslissing te nemen. De gyn heeft wel aangeboden om medicatie mee te geven of een curretage te plannen. Maar ik denk het emotioneel beter te kunnen afsluiten als het natuurlijk komt.
    Al weet ik zelfs dat niet zeker.

18. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

Feb 16, 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bloeden is nu al weer dagen gestopt. Ik begrijp niets van mijn lijf. Inmiddels 12+1 weken zwanger. Weet werkelijk niet wat ik nu moet. In principe maandag over een week weer terug naar gyn. Nu weer afwachten of er nog iets gaat gebeuren.

19. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

Apr 2, 2014
    879
    1
    18
    Poeh wat lastig meid... Ik weet hoe het is helaas, niet het wachten hoor maar wel de miskramen. Ook mijn eerste zwangerschap eindigde niet goed, toen mijn dochter, mm, dochter, mk en nu weer zwanger...

Ik hoop dat je het niet verkeerd opvat, maar kan het ook zijn dat je hoop houdt en daarom niet wilt dat er iets wordt gedaan?

Wat ik zei bij mij kwam alles heel snel af, maar ik bleef ook onrealistische hoop houden dat het misschien een tweeling was geweest en eentje er nog wel zat etc...

Zolang alles er nog zit lijkt het mij juist lastig om het af te sluiten en door te gaan... Ik moet wel zeggen dat ik na de eerste mk gelijk weer zwanger was en de miskraam tijdens de nieuwe goede zwangerschap echt heel erg heb moeten verwerken... Het echte verwerken kwam gek genoeg pas toen mijn dochter al geboren was...

In ieder geval heel veel sterkte!

20. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

Feb 16, 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gevoelsmatig zit er nog steeds hoop inderdaad.. rationeel gezien weet ik dat het niet kan.

Zeker omdat ik al een poosje niet meer bloed, wakkert het weer extra aan.. hoe stom ook.
    Toen het bloedverlies begon.. dacht ik oke.. het is echt over.. maar steeds weer de echo's zonder ook maar een spoor bloed of verschuiving.. Waarschijnlijk zal ik bij de volgende afspraak echt een beslissing moeten nemen.. dan ben ik 13+4 en dan heb ik hopelijk ook gevoelsmatig wel lang genoeg gewacht.

Dat kan ik me heel goed voorstellen wat je zegt over de verwerking. Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens :)

En dankjewel :)

Share This Page