Week bloedverlies af en aan en 1 avond krampjes

Discussion in 'Miskraam' started by maanvlinder, Mar 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

Feb 16, 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    En daar ben ik weer. Ik weet echt even niet meer waar ik het zoeken moet.
    Nu al meer als een week geen druppel bloed meer. Zou nu 13 weken moet zijn. En tot overmaat van ramp blijf ik groeien.

Zit mezelf gek te maken met alles wat ik voel en denk. Bah. Sorry maar moet het even kwijt

2. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    O ik kan het zo voorstellen. kzou het ook niet willen geloven als het niet zelf kwam. Dan zou ik toch stiekem hoop houden dat ze het mis hebben. zeker als het wel groeit. Wat ontzettend naar meis!
    Hoe is he HSG waarde in je bloed? Is die heel laag? Misschien kun je daar jezelf mee overtuigen?

3. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,277
    3,239
    113
    Female
    Wat wordt je gevoel heen en weer geslingerd.
    Klopt het dat je maandag weer naar de gyn. moet? Als ik jou was zou ik absoluut open kaart spelen met de gyn en uitleggen dat je het vruchtje heel goed wilt kunnen zien (inwendige echo dus) en goed met eigen ogen wilt kunnen zien dat er inderdaad geen hartactie is.

Als je het met eigen ogen hebt gezien dan is de keuze om over te stappen op bijv. cytotec ook iets 'makkelijker' vermoed ik. Want je had nu dan wel echt al een flink vruchtje moeten zien met in ieder geval hartactie (ook als je veel minder lang zwanger zou zijn).

Hoe dan ook veel sterkte, dit is erg zwaar.

4. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

Feb 16, 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankjulliewel meiden.. het is zo fijn om hier dat begrip te vinden..

Zolief, ik heb werkelijk geen idee. Dat is 1 x getest toen ik net zwanger was. De gyn vind het ook niet nodig om dat te checken.

Rocketscience, dat ga ik ook zeker vragen. Om in ieder geval ook uit te sluiten dat het niet gegroeid is. Het vruchtje dan. De laatste inwendige echo was met 9 weken en toen was het wel gegroeid. Sowieso is het hele verloop vreemd geweest. De enige normale echo was met 5 weken. Daarna met 7 weken lege vruchtzak. Week later vruchtje maar te klein. Weer week later vruchtje gegroeid maar geen hartactie en nog steeds te klein. Sindsdien alleen maar uitwendig gehad om te zoeken of de vruchtzak er nog zat..
    Inderdaad morgen weer naar de gyn.
    Wat je zegt klopt ook helemaal.. ik moet voor mezelf 100 % overtuigd zijn dat het niet goed zit.. eerder durf ik die stap niet te nemen..

Echt bedankt.. waardeer dit zo!

5. rocketscience

Feb 16, 2015
    4,277
    3,239
    113
    Female
    Hoe laat moet je vandaag naar de gyn.? Ik ben erg benieuwd hoe het verloopt. Ik hoop op duidelijkheid voor je, welke kant dan ook op. Nogmaals sterkte!

6. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

Feb 16, 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankje voor t vragen :)

Ik moest 11 uur. Weer inwendige echo gehad maar is nog niet gekrompen of iets. Wel is het nu duidelijk dat het echt mis is.. voor mezelf dan. Na 4 weken geen vruchtje gezien te hebben.. bleek vandaag dat het niet gegroeid is. Ik heb tabletten meegekregen. Waarschijnlijk neem ik ze woensdag in.. dan hoef ik de dagen erna nergens heen.
    En dan hopen op snel een gezonde zwangerschap.. voel me wel verdrietig maar ben wel "blij" dat het einde in zicht is.

7. rocketscience

Feb 16, 2015
    4,277
    3,239
    113
    Female
    Wat rot voor je dat het echt niet goed is gegaan. Ik snap dat je er verdrietig over bent, zo'n lange tijd tussen hoop en vrees zitten is niet niks.

Wel fijn dat je je na woensdag kunt overgeven aan de uitwerking van de pillen. Hopelijk verloopt dat allemaal vlot en is een volgende zwangerschap niet ver weg voor je.

Nogmaals veel sterkte!

8. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

Feb 16, 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankjewel.. echt heel lief van je..
    Jij nog een hele mooie verdere zwangerschap gewenst!

9. yantje

yantje Lid

Mar 14, 2015
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is erg herkenbaar hoe dat je het allemaal verteld. Ik had ook een extra bevestiging nodig om te weten of het echt niet goed was voordat ik de pillen nam. Ook had ik een periode geen bloedverlies. Zoals je in mijn topic las heb ik een kleine 7 weken gewacht, maar er kwam niks en na een extra echo toch besloten voor pillen en daar heb ik een goede ervaring mee gehad. Het kwam er in een paar uur eruit en verder weinig last van gehad. Ik hoop dat het bij jou ook zonder al te veel problemen en pijn verloopt en dat ook jij het af kunt sluiten, want je blijft er gewoon elke dag mee bezig en als het eenmaal eruit is dan heb je zelf veel meer rust, tenminste dat is mijn ervaring. Ik wacht nu ook nog maar nu is dat op mijn menstruatie die hoop ik weer snel op gang komt. ;) maar ik bloed nog ietwat na van mijn miskraam dus ik verwacht niet dat mijn menstruatie al in zicht is. Sterkte maanvlinder woensdag.

10. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Of ik m´n eigen verhaal lees.... die twijfel.. zien ze het wel goed? Die wekenlange twijfel... het is echt tussen hoop en vrees...

zorg in ieder geval dat je niet alleen thuis bent, maar dat je vriend/man bij je is. Juist omdat de vruchtzak ed wel gewoon doorgegroeid is (net zoals bij mij) moet je voorbereid. Dit wordt gezien de termijn je nu zou zijn, geen makkie.

Wil je heel veel sterkte toewensen de komende dagen, ik denk aan je. Je hebt er weinig aan... Ik weet dat je (net als ik) graag anders gezien zou hebben en je had je verheugd op een niet passende bikini in de zomer.. :( zo herkenbaar... pas goed op jezelf en neem voldoende tijd om te herstellen. Neem die tijd ook, ook voor je eigen verwerking.

xx

11. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

Feb 16, 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben gewoon ontroerd door jullie reacties Booey en Yantje.. dankjulliewel..

Ik ga zometeen de pillen innemen.. alleen is het zo dat de gyn heeft gezegd dat ik gewoon 4 tabletten moet slikken.. terwijl ik overal lees 2 tabletten vaginaal..

En nerveus dat ik ben..

Dankjulliewel meiden.. jullie zijn met recht een geschenk en hoop op gezonde zwangerschappen voor jullie beiden!
    Xx

12. yantje

yantje Lid

Mar 14, 2015
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Innemen ja dat heb ik ook een aantal keren gelezen. Denk dat dat in ieder ziekenhuis verschillend is. Ik moest er 4 inbrengen, nadat ik eerst 36 uur van te voren een andere pil moest slikken. ....wel spannend zoiets ja.. is het al gebeurd? En..bedankt voor de lieve woordjes.

13. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

Feb 16, 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb vanmiddag om even voor 2en de pillen ingenomen. Nog geen pijn. Wel een huidskleurig stukje verloren. Ik denk dat het het vruchtzakje was wat leeggelopen was. Denk ik dan.. de stolsels zien er anders uit. Wel paar kleine stolsels verloren.. maar nog geen bloed gek genoeg.
    Dankjewel..

14. yantje

yantje Lid

Mar 14, 2015
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mm dan zou je toch denken dat de pillen niet aanslaan... Heb vaker gelezen dat er dan een nieuwe poging wordt gedaan met pillen. En misschien dat inbrengen beter werkt, maar dat weet ik verder niet.

15. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

Feb 16, 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Inmiddels wel bloedverlies. Bijna bedtijd en dan zien we wel hoe het loopt..

16. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Denk even een iets van een onderlegdingetje op je matras, voor het geval je te laat bij de wc bent... sterkte Maanvlindertje, jij ook bedankt voor je lieve woorden.

xx

17. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

Feb 16, 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een matrasbeschermer erop liggen.. al vanaf dat er gezegd is dat het foute boel is.. voor het geval dat.
    Inmiddels nog wel bloedverlies, geen pijn en geen stolsels. Ziet ernaar uit dat ik over 2 dagen de volgende dosis in moet nemen.. bah.

18. yantje

yantje Lid

Mar 14, 2015
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen...:(

19. IrisN

IrisN Niet meer actief

Dames,
    Ik lees even met jullie mee, mijn verhaal;
    Hier vandaag helaas geen kloppend hartje meer te zien. Nu wachten op een spontane miskraam. Volgende week vrijdag een echo om te zien of het vruchtje weg is. Ik zou wel graag pillen willen, maar wachten ze daar altijd zo lang mee? Zou morgen 9 weken zwanger zijn.

20. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

Feb 16, 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Aan mij werd de keus gelaten. Ik mocht kiezen voor afwachten, pillen of een curretage. Maar na 5 weken wachten vond ik dat ik lang genoeg had gewacht en had ik de zekerheid die ik nodig had.

Heel veel sterkte in ieder geval en overhaast niks.. neem je tijd. Als jij die pillen wilt, geef dat aan :).

Share This Page