Hallo allemaal, bij ons eerste zoontje heb ik voordat ik positief teste de kat echt vervloekt, omdat ze ineens op bed plaste (1x) na 3 dagen positief getest. En nu op 9DPO heeft ze weer op bed geplast en sinds 10DPO ligt ze ineens op mijn buik te spinnen en te melken en is ze niet weg te slaan ze plast nooit op bed en ze ligt ook nooit op schoot. iemand ook deze ervaring? Vrees dat het gewoon afwachten wordt, maar dacht misschien hebben meer mensen dit meegemaakt
Nee, ik geloof niet dat dieren dat kunnen aanvoelen. Heb 2 katten en in geen van de 3 zwangerschappen hebben ze zich anders gedragen. De ene keer zijn ze wat knuffeliger of harder aan het spinnen dan de andere keer.
Ooh wat leuk dat jullie voor een broertje of zusje gaan meid!!! Hier is t vrouwtje wel echt anders als ik zwanger ben.. Ik wist al dat ik zwanger was voor ik testte want de katten vochten om bij me op mn buik te ligge, terwijl ze dat nooit deden. Ze deden dit ook toen ik nog niet positief had getest bij mn nu jongste. Dus ja ik ben wel overtuigd dat ze t aanvoelen. overigens wist mn hond bij mn jongste ook dat t raak was, helaas is ie nu een sterretje want hij wist t ook van mn buurvrouw, zij wist t nog niet en nadat ik zei dat ze maar even moest gaan testen, bleek ze zwanger. Ze bednakte mn hond uitbundig met allemaal lekkers Dus ja ik denk van wel dat dieren dat aanvoelen
Ik denk wel dat honden en misschien ook katten het wel kunnen ruiken, de vraag is meer: boeit het ze ook? En het is denk ik ook hoe wij bepaald gedrag interpreteren. Misschien zat de kat opgesloten, was het een stressreactie, heeft het een blaasontsteking, whatever, en plaste het daarom. Misschien is de kat wel vaker aanhankelijk maar valt ons dat niet zo op omdat het normaal gesproken geen belangrijke informatie is. Nu ben je misschien onbewust alerter op symptomen, en zie je ze zelfs in je kat. Of misschien reageert je kat echt op een zwangerschap. Who knows! De mijne konden het geen moer schelen. Haha
Ik ben er 100 procent van overtuigd dat katten dit kunnen aanvoelen. Minder vrolijk, maar mijn kat voelde ook het overlijden van m'n moeder aankomen. Sprong ineens op het bed wat in de kamer stond, terwijl hij dat in de maanden ervoor nog nooit gedaan had. Een paar uur later was ze dood.
mijn kat stopte met eten... onderzoek na onderzoek kwam werkelijks niks uit. Heb hem de eerste 12 weken moeten dwangvoeren! En ineens was t over. Ik geloof wel dat dit met mijn zwangerschap te maken had.
Klopt hoor! Honden en katten kunnen de zwangerschap ruiken haha. https://www.dingenvoorvrouwen.nl/mama/hond-kat-zwangerschap/ Honden en katten ruiken subtiele veranderingen in geur. Als je op internet leest, staan er echt super veel verhalen van vrouwen die een kat hadden waarbij het gedrag veranderende als ze zwanger waren.
Ik geloof daar eerlijk gezegd niet in. Bij beide zwangerschappen hebben onze katten zich niet anders dan normaal gedragen..
Onze hond heeft de hele zwangerschap tegen mijn buik gelegen. Baby reageerde ook op hond, erg aandoenlijk. Dat doet de hond sinds ik niet meer zwanger ben echt niet meer. Baby en hond zijn beste vrienden nu, super schattig Ze zullen het vast wel ruiken, hormonen ofzo.
mij weet 100% zeker dat het geen blaasontsteking, opsluiting, etc was en is. we gaan het mee maken haha
Vrienden van ons hebben een kat die eigenlijk niks van mensen wil weten, hij ligt vooral op z’n kattentorentje in een mandje, komt nooit op schoot ofzo. Bij bezoek gaat hij meestal direct naar buiten of naar boven. Ik was er toen ik 7 weken zwanger was, ik zat op de bank en vrijwel direct staat de kat op uit z’n mandje, springt op de bank en nestelt zich languit op mijn buik. Ik heb ‘m zo uren zitten aaien, kat lag keihard te spinnen en iedereen was stomverbaasd Ik denk echt dat het door de zwangerschap kwam!
Ik weet 100% zeker dat mijn katten het aanvoelen, of eigenlijk “ruiken” (heb er 5, iets met een Cattery met Ragdolls). Ze zijn niet bij me weg te slaan sinds ik zwanger ben. Waar ik ben zijn zij 2 liggen het liefst bovenop mijn buik. 1 kat is echt een soort bodyguard. Loopt de hele hele hele dag achter mijn aan, miauwt non stop en is qua gedrag echt volledig veranderd. Ze is een echt engeltje naar mij toe terwijl ze normaal een pittige tante is. Dat zelfde gedrag en dus een engeltje zijn is ze altijd wanneer ze zelf kittens heeft. Precies het zelfde. Heel bijzonder. Dus ja ik ben echt overtuigd. Mijn dierenarts zei dat katten en honden het ruiken aan je hormonen. Ze kunnen er overigens ook negatief op reageren zoals in in jouw geval in huis plassen bijv.