Hallo! Op 16oktober van dit jaar moeder geworden van een prachtige zoon! (ik was de 15e uitgerekend) Vorige week zaterdag is hij in het ziekenhuis beland met pylorushypertrofie, daar is hij afgelopen donderdag aan geopereerd en Zondagmiddag mocht hij weer mee naar huis(gaat super met hem). Hij heeft dus een dikke week in het ziekenhuis gelegen en ik al die dagen ben ik afgereisd naar groningen (woon in meppel) nou hoorde ik van iemand dat ik die week kan terug krijgen dus een extra week verlof kan krijgen, klopt dat? Groetjes Renate
Beste Renate, Je wilt weten of je verlof wordt verlengd. Geen verlenging wegens ziekte Helaas heb je geen recht op verlenging van het zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO) omdat je kindje ziek is. WAZO duurt standaard 16 weken. Wel verlenging vanwege geboortedatum De WAZO wordt alleen verlengd als je later bent bevallen dan de uitgerekende datum. Jouw verlof wordt dus alleen met één dag verlengd omdat je zoontje één dag te laat is geboren. Als je aangifte van de geboorte hebt gedaan bij de gemeente, krijgt UWV hier bericht van. Heb je op basis van de werkelijke geboortedatum recht hebt op langere WAZO? Dan krijg je na een paar weken bericht van UWV over de gewijzigde einddatum. Je hoeft hier zelf niets voor te doen. Actuele informatie vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare