Beste dames, Ik hoop dat een van jullie mij kan adviseren over onderstaande. Na mijn zwangerschap in december/januari die na een miskraam is geeindigd ben ik gestart mijn cyclus bij te houden. Het bleek dat ik een wisselende cyclus heb varieerend tussen de 28 en 33 dagen. Op zich lijkt me dat niet heel vreemd maar mijn eisprong lijkt wel heel vreemd te zijn. Sinds de afgelopen twee menstruaties ben ik ook gestart met de registratie van mijn eisprong. Het gekke lijkt dat deze een week voor mijn menstruatie plaatsvind! Volgens allerlei informatie zou dit 12 tot 14 dagen moeten zijn voor de eerste dag menstruatie. In mijn geval heb ik een duidelijk aanwijsbare pijn in mijn buik/rug welke iets meer dan een dag duurt. Precies een week hierna start ik met de menstruatie. Ik hoor graag van jullie of ik hiermee naar mijn gynaecoloog moet gaan of dat ik hiermee tot een uitzondering behoor. Kan dit overigens een belemmering zijn om spoedig zwanger te worden? Alvast bedankt voor jullie tijd en aandacht!
Hoi nicoletta, Als dit daadwerkelijk je eisprong is dan kan je hier iets mee! Je bent namelijk het vruchtbaars rond je eisprong dus dan zijn die dagen de beste dagen om gemeensschap te hebben! Ik zou dit eerste even proberen. Eventueel kan je ook een temperatuurcurve bijhouden (zie elders deze site) dan weet je ook of het echt je eisprong is! Imke
Dank je wel Imke voor je reactie! Maar vind je het niet gek dat er maar een week tussen zit? Heb je het wel meer gehoord? Nergens kan ik iets terugvinden van dat ook dit wel normaal zou kunnen zijn. Ik ga inderdaad eens curven om zekerheid te hebben !