Meteen na stoppen pil zwanger?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Faith83, 19 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faith83

Faith83 Lid

13 jan 2010
    95
    1
    0
    Hoi,

Ik ben net gestopt met mijn pil, aan het einde van de pilstrip. Heb daarna uiteraard mijn onttrekkingsbloeding gehad. Nu zou ik, als mijn cyclus idd netjes 28 dagen blijft aanstaande zondag mijn volgende échte menstruatie moeten hebben. Maar de vraag is natuurlijk of dit zo is, hoor vaak dat vrouwen na het stoppen met de pil een lange cyclus hebben en dat het ook erg lang kan duren voordat je zwanger raakt. Ben er ook eigenlijk niet vanuit gegaan dat het meteen zal lukken, maar zou wel erg leuk zijn natuurlijk.

Maar nu voel ik me niet zo lekker. Ik heb teruggerekend, denk ik, 1,5 week geleden mijn eisprong gevoeld, kleine steekjes rechts in mijn lies. 3 a 4 dagen daarna werd ik ziek, grieperig, hoofdpijn, verkouden. Misschien heeft dit er achteraf iets mee te maken gehad, of het was gewoon griep, ik weet het niet.
    Dat heeft zo'n 4 dagen geduurd. Me 3 dagen goed gevoeld en nu sinds dinsdag ben ik met vlagen misselijk, buikpijn en soms wat zeurderige krampen die wel echt pijnlijk kunnen zijn (voelt wel een beetje als menstruatiepijn geloof ik), hoofdpijn, obstipatie, opgeblazen buik, en licht gevoel in m'n hoofd. Wel met vlagen dus niet constant en voel me verder wel oke. Af en toe wel een beetje geirriteerd :). Heb trouwens absoluut geen last van m'n borsten.

Is het mogelijk om meteen na het stoppen met de pil zwanger te raken?? Of is dat écht uitzonderlijk? :(
    En kan mijn 'griepje' met de innesteling te maken hebben gehad?
    En kun je al vanaf 5 dgn voor je NOD allerlei klachten hebben? Want zondag zou dan mijn NOD zijn.

Of heeft dit allemaal te maken met het feit dat ik net gestopt ben met de pil? Bestaat ontpillen?
    Word er wel een beetje onrustig van namelijk, jeetje stel nou dat het wel zo is :$! Kan pas zondag testen ook denk ik?

2. Faith83

Faith83 Lid

13 jan 2010
    95
    1
    0
    Zojuist 2 testen gedaan: kruidvat licht streepje maar POSITIEF!!
    Daarna Clear Blue digitaal ZWANGER!!

Jeetje, zit 1 dag voor mijn vermoedelijke NOD, en geloof het eigenlijk niet zo. Weet helemaal niet hoe mijn cyclus is na stoppen met de pil. Kan het ook zijn dat ik een hele korte cyclus had, en dat ik dus al langer zwanger ben???????

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Faith,

gefeliciteerrd! Ongelooflijk he. Het kan zeker dat je al in de eerste cyclus na de pilstop zwanger wordt. Veel vrouwen moeten ontpillen en zullen een aantal maanden moeten wachten, maar het hoeft niet. Dat blijkt wel! Als ik jou was zou ik uitgaan van de eerste dag van je laatste ontrekkingsbloeding voor een termijnberekening. Je bent nu vrijwel zeker 4 weken en 2 dagen zwanger!

Groetjes Brigitte

4. Faith83

Faith83 Lid

13 jan 2010
    95
    1
    0
    Hallo Brigitte,

Bedankt voor je antwoord! :)
    Ben nog steeds niet aan het idee gewend en hoop maar dat het allemaal goed blijft gaan. Ik slik op dit moment Prozac en ga dit nu meteen afbouwen in overleg met de psychiater.
    Is het hierdoor noodzakelijk/verstandig om al eerder een echo te laten maken dan met 8 a 10 weken of zal de huisarts me misschien doorsturen naar een gynaecoloog. Dit is allemaal zo nieuw, heb geen idee wat ik kan verwachten en wat ik nu het best kan doen. Alvast een verloskundigenpraktijk benaderen of eerst wachten tot de huisarts terug is van vakantie?

Ik hoop dat je me hierin enigzins kan adviseren.

Dank je wel alvast!!

Groetjes, Faith

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Faith,

als je prozac gebruikt en onder behandeling bent bij een psychiater is het noodzakelijk dat je door de gynaecoloog begeleid wordt in de zwangerschap. Je kunt nu al om een verwijzing vragen als je wilt.

Mirjam

6. Faith83

Faith83 Lid

13 jan 2010
    95
    1
    0
    Ik heb nog een vraagje;
    Op de 25e is er een dame langs geweest van Moeders voor Moeders en heeft een test gedaan. Ik begreep dat deze pas meet vanaf circa 500 hcg. We hadden dus gedacht dat deze negatief of heel licht positief zou zijn aangezien ik op dat moment 4 wk en 4 dgn zwanger was. Maar de test was heel duidelijk en die dame leek ook een beetje verbaasd en heeft me op 1,5 week verder genoteerd zodat ik meteen mee kon doen.
    Is er een mogelijkheid dat ik al iets langer zwanger ben en dus een hele korte cyclus heb gehad na het stoppen met de pil?
    Hoe lang moet een cyclus minimaal zijn om uberhaupt zwanger te kunnen worden tijdens die ronde?

7. Faith83

Faith83 Lid

13 jan 2010
    95
    1
    0
    Deze is van vlak na de test. De vorige is al wat ingedroogd.

Deel Deze Pagina