Iemand ervaring met oxacepam 10mg voor het slapen? Ik heb dit van de huisarts gekregen voor het slapen op vakantie (eerst had ik altijd zolpidem, maar dat werkt niet lekker met t gebruik van amitriptelyne die ik gebruik tegen zenuwpijn) Afgelopen weekend 1 oxacepam geprobeert, maar dit deed eerlijk gezegd niks! Zou 10mg te licht zijn? Uiteraard ga ik hier nog met m'n arts over hebben, maar dacht hier vragen kan nooit kwaad
Bij mij deed oxazepam ook niet veel voor het slapen. Dus ik zou opnieuw overleggen met de huisarts. Lorazepam werkt hier wel goed.
Ik had de oxazepam ruim 1,5 uur voor het slapen gaan ingenomen. Temazepam weleens gehad maar deed helaas ook vrij weinig
Is het voor inslapen of doorslapen? Mijn huisarts gaf destijds aan dat temazepam voor het inslapen is en oxazepam voor doorslapen (of dat ook echt zo is weet ik niet zeker). Overigens werken beide niet bij mij, ook geen hogere dosis. Terwijl mijn man op beide heerlijk slaapt en normaal juist helemaal niet gevoelig is voor medicatie.
Hoeveel mg temazepam heb je gehad 10 of 20!? Oxazepam is niet echt een inslapen. Het doet bij mij sowieso niet zoveel. Ik slik al een een tijd 25 mg serequel ( quetiapine) om door te slapen. Lorazepam is ook geen echt slaapmiddel. Het heeft een lange halfwaarde tijd en mij werd geadviseerd 's morgens geen auto te rijden . Geeft zolpidem echt problemen met de amitriptyline? Vooor zenuwpijn krijg daar vaak een lage dosering van . Of denkt de huisarts dat het niet kan. Ik zou in jou geval voor temazepam in een hogere dosering gaan.
Bij mij hielp oxcazepam wel. Maar ik heb ook weleens merknaam Accord gehad, en deed niks. Toen weer oude merknaam, en werkte weer.
Op temazepam sliep ik max 6 uurtjes, maar vaker minder. Wat wel werkte was 3 uur na de eerste tablet temazepam nog een tabletje. Oxazepam werkte ook wel wat ontspannend. Lorazepam werkt hier het beste, maar dat is echt voor kortdurend gebruik.
Dit had mijn man ook... het is zo verschillend per persoon wat werkt. De praktijk assistente was er niet heel blij mee eerst, hij had op eigen houtje quetiapine geprobeerd (van zijn vader, werkt in de ggz) en dat werkte veel beter dan de pammetjes. Gelukkig heeft hij het nu niet meer nodig.
Bij mij doen pammetes allemaal niks. Misschien opnieuw overleggen met de huisarts? Al die pammetmjes zijn ook niet echt aan te raden voor meer dan een paar dagen voor het slapen.
Ik had 10 mg van de Temazepan. Die zolpidem heb ik dus gebruikt met die amitriptelyne, ik werd er helemaal naar van! Extreem griep gevoel en heel onrustig gevoel. Dat wil ik echt niet meer. Huisarts gaf aan dat die combi van medicatie idd voor die bijwerkingen zorgden
Vervelend! En quetiapine dan, heeft de huisarts dat wel eens geopperd? Het is een atypisch antipsychotica in een lage dosering. Werkt heel anders dan alle pannetjes Je had het toch alleen op vakantie nodig?
Geeft niet hoor Ga inderdaad binnenkort maar weer eens overleggen met de dokter. Het gaat uiteindelijk ook om maar een midweekje weg,maar als ik geen slaap heb word ik daar zo beroerd van