Is dit nog steeds blaasontsteking?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door jomay, 16 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Hoi dames,
    Ik bleek bij controle dinsdag een blaasontsteking te hebben. Had wat vage onderbuikklachten en veel plassen, voor de zekerheid laten checken toen ik toch bij vk was en inderdaad... nu heb ik antibiotica sinds dinsdag maar ik moet nog steeds continu kleine beetjes plassen.Ik hoef maar een klein glaasje water te drinken of ik moet al weer. Niet echt buikpijn, wel strakke buik. Word er helemaal gek van dat geplas, zo erg dat ik geen zin meer heb om te drinken terwijl dat natuurlijk juist moet. Naast de antibiotica slik ik cranberry pillen en drink ik cranberrysap, probeer suiker te vermijden en veel water te drinken. Mijn urine is op kweek en zou gebeld worden als er bijzonderheden waren. Als ik morgen nog last heb ga ik even langs de huisarts om te checken maar vroeg me af of iemand dit herkent. Heb het idee dat mijn blaas helemaal overprikkeld is door al dat gedoe.

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Blaasontsteking is niet altijd binnen 3 dagen helemaal weg hoor. Heb je geen kuur van een aantal dagen?
    Bij kinderwens en zwschap krijg ik een wat mildere kuur van 5 dagen. Bij een acute ontsteking (dus van het een op andere moment puur bloed plassen en niets meer kunnen behalve plat liggen) krijg ik meestal een zware kuur van maar 3 pillen (maar die is wel heftig haha, helpt wel als een tiet). Komt gelukkig niet vaak voor 😉

3. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Okee, ik dacht inderdaad dat het na 2/3 dagen wel zo'n beetje bijna over moest zijn. Heb een kuur van 5 dagen. Dan moet ik nog even geduld hebben 😬

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Na 2-3 dagen werkt de abkuur optimaal. Meestsl na 5/7 dagen is t over. Bij mij iig.
    Daarnaast ben je ook zwanger dus meer plassen os niet gek

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik merk bijv soms ook dat ik veel aandrang heb om te plassen, maar een dag later juist weer niet. Misschien dat het ook te maken heeft met hoe de baby ligt in mijn geval?

Hopelijk ben je er snel vanaf. Ook lekker zure dingen drinken zoals jus d'orange, cranberrysap of kiwi's eten!

6. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Nou, helemaal raar, word ik vandaag gebeld door het ziekenhuis, urine was op kweek, en daar kwam niets uit, dus ik had helemaal geen blaasontsteking achteraf. Hebben ze me voor niks antibiotica laten slikken.... dat verklaart dan ook wel waarom mijn klachten niet echt minder werden.

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wat raar? En nu?

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.323
    10.291
    113
    Het duurt altijd even voor het echt werkt, in mijn geval deed het nauwelijks wat en moest ook testen na de kuur. In de gaten houden ook als je kuur voorbij is, bij twijfel weer urine inleveren.
    Bij mij kwam alleen uit testen dat ik resistent was geworden, het ging ook niet meer over.
    Advies was ook nog om prebiotica (yakult) te nemen, of het help weet ik niet. (Advies van de verloskundige)

9. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Heb iets soortgelijks gehad kreeg toen ook medicatie voor nlaasontsteking. Blaasontsteking was het niet bleek na testen,opeens had ik geen last meer van kleine beetjes plassen maar wel gigantische steken in mijn zij. Dokter dacht toen zelfs dat ik zwanger was. Maar het bleek nierbekkenontsteking te zijn geworden. Heb toen 14 dagen pillen moeten slikken en toen was heg weg.

10. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Het was dus geen blaasontsteking, maar waarschijnlijk dan toch gewoon veel plassen en wat vage onderbuikklachten door de zwangerschap. Maar baal nu dat ik voor niks antibiotica heb geslikt want heb nu daardoor een schimmelinfectie te pakken... gedoe zeg..

Deel Deze Pagina