ik zit even met een vraagje... ik ben nu bijna een week overtijd. ik heb 4 wkn voor en 12 wkn na zwangerschapsverlof genomen. krijg ik nu ook een week extra verlof? of geld dat alleen als je er maar 10 na hebt, omdat je recht hebt op minimaal 10 wkn na je bevalling? ik hoop dat het een beetje duidelijk is... groetjes tresje
Nee, ook nu krijg je extra verlof hoor. Je hebt altijd recht op MINIMAAL 16 weken verlof. Van het UWV krijg je na je bevalling nog bericht over je uiteindelijke laatste verlofdag.
bedankt voor je antwoord. maar ik heb met een extra week dan 17 wkn verlof.... er stond wel in een vorige brief dat als ik later beval ik extra verlof zou krijgen omdat je minimaal 10 wkn na moet hebben. maar ik heb dus sowieso al 12 wkn na omdat ik ervoor maar 4 heb genomen...
Je krijgt geen extra verlof, want totaal blijft in dit geval 16 weken (na bevaldatum blijft er bij jou zeker 10 weken over en da's het minimale). Succes alvast met de bevalling!
nou sorry hoor, ik ben bij beide kinderen overtijd gegaan en verlof vier weken van te voren ingegaan... ik kreeg toch echt die extra dagen er achteraan geplakt hoor.
Ik mocht de dagen die ik overtijd liep (3 dagen) ook aan het einde van de 12 weken plakken. Dus ik had 16 weken en 3 dagen
Site rijksoverheid: Baby te laat geboren Stel: u bent 6 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met werken. Uw baby is 2 weken na deze datum geboren. U heeft dan recht op 8 weken verlof voor de bevalling en 10 weken erna. In totaal heeft u dus 18 weken verlof. U bent 4 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met werken. Uw baby wordt 2 weken na deze datum geboren. U heeft dan recht op 6 weken verlof voor uw bevalling en 12 weken erna. In totaal heeft u 18 weken verlof. Je 12 weken gaan dus in vanaf dat je kindje is geboren. Alle dagen/ weken ervoor is 'extra'
als je 4 weken van te voren stopt met werken heb je recht op 12 weken na de dag van de bevalling. De periode tussen de vermodelijke en werkelijke bevallingsdatum krijg je eigenlijk erbij extraatje voor het wachten
Idd... je krijgt altijd de dagen die je na de uitgerekende datum over tijd loopt erbij... dat is altijd al zo geweest. Dus als je een week overtijd gaat, krijg je vanaf die datum een week extra... succes met de bevalling
zoals hierboven al genoemd is, krijg je die weken erna. Ik ben gezegd met luie babies die binnen wilde blijven en dus elke keer extra verlof gehad, ook toen ik 4 weken voor, 12 weken na had aangegeven.
Ik heb vandaag bericht gekregen van het uwv dat mijn verlof ipv 16/10 op 27/10 eindig is omdat ik elf dagen overtijd ging. Ik heb overigens 5 weken voor de tijd opgenomen. Je krijgt deze week er dus sowieso bij.