Goedemiddag, Ik ben 21 weken zwanger en heb me deze week ziekgemeld ivm zwangerschapsklachten. De gyneacoloog heeft me vanmorgen geadviseerd om de komende 2 weken rust te houden om te kijken of de klachten minder worden. Maar ik heb vanaf volgende week 2 weken vakantie waarvan ik de 2e week op vakantie ga naar het buitenland. Als ik nu dus inderdaad 2 weken thuis blijf mag ik dan toch gewoon op vakantie gaan? En wordt de 1e week vakantie dan toch als verlof gerekend aangezien die nog binnen het advies valt van de gyneacoloog om te rusten? Of alleen de week dat ik echt op vakantie ben? Alvast bedankt voor de info!
Beste Zon12, Je wilt weten of je tijdens je ziekmelding op vakantie mag. Je overlegt met degene (werkgever of UWV) waar je hebt ziek gemeld of je op vakantie mag. Vaak is het advies van je behandelend arts hierbij van belang. Het kan zijn dat een werkgever in deze situatie eerst advies wil van een arboarts. Ben je bij UWV ziek gemeld? Overleg dan met de verzuimbeheerser van UWV of je op vakantie mag. Is dit contact al geweest en heb je nog niet kunnen overleggen? Dan bel je 0900-9294 om je vakantieperiode door te geven. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare