Week/midweek vakantie NL met pasgeboren baby

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Gember, 29 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gember

Gember Niet meer actief

Ik ben 23 juli uitgerekend van ons eerste kindje. We zijn dit voorjaar een weekend weg geweest met z'n tweetjes, maar een zomervakantie zit er dit jaar (natuurlijk) niet in. Nu leek het ons fijn om in de herfst een midweek of week op vakantie te gaan in eigen land. Ik heb echt geen idee, maar ik zat te denken bijv. 8 weken na de bevalling. Wat betreft de locatie denken we aan een Landal Park met sauna in het huisje, zodat we daar om de beurt van kunnen genieten voor totale ontspanning. :D

Ik heb de volgende vragen:

- Wat is een goed aantal weken na de bevalling om een midweek/week in NL op vakantie te gaan met z'n tweetjes en baby (8, 12, etc.)?
    - Is een Landal Park (of iets soortgelijks) de beste optie in onze situatie? Of is een B&B of hotel ook geschikt met zo'n kleintje?
    - Hebben jullie tips voor parken of hotels/B&B's?
    - Kun je het beste wachten tot na de bevalling met boeken of kan het nu al als je het ruim neemt met de uitgerekende datum?
    - Andere praktische tips zijn ook zeer welkom!

Alvast heel erg bedankt!

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou zeker wachten tot na de bevalling met boeken. Het is je eerste en dan staat echt je hele leven op zijn kop. Stel dat je een onrustige baby hebt die veel huilt en alleen in zijn vertrouwde omgeving goed slaapt, dan heb je met 2 maanden écht geen zin in weer naar een ander bedje ;). Ik zou het na de bevalling even aankijken.

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik heb mijn ervaringen en tips in een blog gezet: Hoe overleef ik een bungalowpark? - Kids Travel Service

Ik stem dus voor een Landal park ;) Alle voorzieningen in je huisje om voeding te geven (als je geen bv geeft) en je kindje slaapt nog veel dus is een beetje ruimte en een woonkamer wel fijn. Bij een park kun je ook lekker gaan babyzwemmen.

Ik vond 11 weken ideaal, vaak krijgt een baby vanaf 10 weken ietsje meer ritme (voor zover dat kan bij een baby). En vaak eindigt dan je zwangerschapsverlof, dan is een vakantie een fijne afsluiter.

Een hotel zou ik niet snel doen, je baby is waarschijnlijk nog wakker 's nachts voor een voeding en dan wil je niet dat de andere hotelgasten je horen. En dan kun je weinig anders dan op bed hangen als je baby overdag slaapt.

Ik zou niet van tevoren boeken, je weet niet of alles goed gaat met je baby, misschien zijn er dingen zoals reflux of allergieen waardoor je helemaal niet van huis wil in het begin. Gewoon een paar weken na je bevalling boeken.

Als je een ervaren reiziger bent en verder weg wil kun je bijvoorbeeld naar Curacao of de Canarische eilanden, daar hoor ik ook goede verhalen over met hele kleine baby's.

4. sjak

sjak Niet meer actief

Met mijn eerste zijn we toen ze vier maanden was naar Lanzarote geweest. Mijn ervaring was dat het erg makkelijk was met zo'n kleine uk! Ze eten en ze slapen...
    Ik ben nu zwanger van de tweede en ik denk dat baby een week of acht a negen zal gaan zijn als wij weer naar het vennebos gaan. Draagdoek en wagen mee. Baby's zijn nog zo makkelijk (de meesten dan :)) hebben nog geen ritme, kan je in de wagen of draagdoek overal mee naartoe nemen. Alleen zwemmen zou ik nog niet aanraden.

5. Gember

Gember Niet meer actief

Dank voor jullie reacties! Ik denk dat het een Landal park wordt. En we boeken inderdaad pas na de geboorte. :D

6. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Landal het Hof van Saksen heeft newborn huisjes. Het is prijzig, maar wel ideaal met een pasgeboren baby. Alles is aanwezig wippertje, box, wieg, commode etc.

7. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik zou voor een park in de buurt gaan!
    Geen lange reistijd, alle parken zijn ongeveer hetzelfde.
    En mijn ervaring is, dat je toch niet veel van het park af gaat..
    Wel vind ik dat center parcs wat uitgebreidere parken heeft als Landal. En via de babybox krijg je veel korting.

8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Slim. Het meest ideale is met een week of 11-12. Ben je zelf hopelijk weer aardig op de been, je kleintje heeft was al wat ritme en slaapt misschien al door en het is niet meer zo piepklein. Kan je ook al lekker mee gaan zwemmen dan.
    Ik zou echt goed kijken welk huisje je neemt. Mooie huisjes staan bijv op landal landgoed het Loo, hof van saksen, land van Bartje.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou lekker last minute gaan boeken. Hier de eerste week een voorbeeldige baby, werd langzaamaan een huilbaby, geloof me, dan blijf je liever thuis ;). Uiteindelijk heeft ze 2 weken in het ziekenhuis gelegen, kwam er eind juni uit en half augustus zijn we naar Landal geweest, toch even eruit, was echt heerlijk! Toen ging het gelukkig weer goed met haar, wel sondevoeding maar een blije baby :). Was dus erg blij dat ik niet op voorhand geboekt Had.

10. Tanja mv 2

Tanja mv 2 Actief lid

1 aug 2014
    309
    0
    0
    limburg
    Ik zou met zo'n kleintje naar een bungalow park gaan.
    Kun je altijd nog rond wandelen worden ze lekker moe van en je hebt bijna alles bij de hand .
    Mijn dochter was 13 weken toen wij gingen was goed te doen.
    Mijn zoon was ook 13 weken maar zaten toen in een hotel en heb er veel commentaar gehad door andere gasten dus dat doen we nooit meer

11. Gember

Gember Niet meer actief

Dank weer voor alle reacties! Hof van Saksen had ik al op m'n lijstje staan, maar die newborn huisjes nog niet. Ziet er wel flitsend uit, maar wel erg prijzig. Misschien is een normaal huisje met gehuurd bedje e.d. net zo goed. Lijkt me overigens heerlijk om tijdens zo'n vakantie even een massage te boeken voor mezelf. :p Andere Landal parken die me wel mooi lijken: Rabbit Hill, Coldenhove en Miggelenberg. Hier in de buurt zijn er niet echt mooie parken vind ik (Randstad), vandaar dat we eerder richting Drenthe kijken. Zo mooi daar.

M'n verlof duurt tot ons kindje 4,5 maand is, dus we kunnen ook iets na 12 weken gaan. Maar ergens in oktober zou wel ideaal zijn. Even kijken hoe het loopt. :) Ik verheug me er nu al op, de eerste keer weg met ons kleintje!

Deel Deze Pagina