Hoi, Zondagavond 18 november (dag 1) ben ik voor het eerst na de bevalling ongesteld geworden. Zaterdagavond 1 december (dag 14) had ik een zeurende buikpijn en last van misselijkheid, die nacht heb ik mijn eisprong gevoeld. Die dinsdagmiddag (dag 17) kreeg ik wat bloedverlies, mijn afscheiding was lichtroze, alleen met afvegen. Dit was donderdagmiddag (dag 19) weer over. Inmiddels zitten we op dag 32 van mijn cyclus en ben ik nog steeds niet ongesteld? Voor de bevalling was mijn cyclus 29 dagen, op zich zou ik het niet raar vinden als het nu iets langer is, maar ik vind het wel vreemd dat ik 18 dagen na mijn eisprong nog niet ongesteld ben geworden. Nu ben ik niet aan de anticonceptie, maar hebben we gewoon condooms gebruikt. Vorige week vrijdag hebben we het wel zonder condoom gedaan, maar mijn eisprong was al geweest. Op zich zou ik dan toch niet zwanger kunnen zijn? Is het normaal dat je fase van eisprong tot ongesteldheid 18 dagen of langer duurt? Ik dacht dat je altijd 10 tot 16 dagen na je eisprong ongesteld moet worden? Groetjes Saskia
Hoi saskia, Na een bevalling is je cycles vaak even van slag. soms blijft de menses wel een half jaar tot een jaar uit. En soms ben je het heel onregelmatig. Ik twijffel of het echt je eisprong is die je gevoeld hebt. Jij kent je lichaam het beste. Maar inderdaad na een eisprong ga je vaak na +/- 14 dagen vloeien. Tenzij deze is bevrucht..... Imke
Hoi Imke, Bedankt voor je antwoord. Voor mijn (vorige) zwangerschap was ik al 3 maanden gestopt met anticonceptie om te ontpillen. Toen voelde ik ook elke maand mijn eisprong. Eerst 1 of 2 dagen een zeurende buikpijn, ook af en toe wat misselijk, daarna flinke steekjes voor een minuutje, paar dagen later beetje bloedverlies bij afscheiding en ongeveer 12 dagen na mijn eisprong werd ik ongesteld. De eerste ronde dat we geen condooms gebruikt hadden, werd ik na die 12 dagen niet ongesteld en had ik een positieve test in handen. Na mijn bevalling heb ik ook mijn eisprong gevoeld, toen werd ik 2 weken later inderdaad ongesteld. Vandaar dat ik het nu vreemd vind dat ik 2,5 week later nog niet ongesteld ben, normaal heb ik toch aardig zicht op mijn cyclus. Ik heb wel een zeurende buikpijn en gisterenavond was ik wat misselijk. Ik moet ook vaker plassen en dan ook een grotere hoeveelheid als normaal. Maarja, rond mijn eisprong hebben we condooms gebruikt, vandaar dat ik zo in de war ben. Ik kijk het nog even een paar dagen aan, anders ga ik wel even voor de zekerheid een test in huis halen. Groetjes Saskia